اخبار ارز دیجیتال

چگونه NFT رایگان بگیریم؟ همه روش های کسب ان اف تی رایگان

بازار خریدوفروش ان‌اف‌تی (NFT) در حال حاضر بخش بزرگی از ثروت و سرمایه دنیای ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌ است. برخی از NFTها به قیمت میلیون‌ها دلار خریدوفروش می‌شوند که نشان‌دهنده تقاضای بالا برای این آثار هنری دیجیتال است. به همین دلیل است که بسیاری به دنبال فری‌مینت‌ کردن یا به دست آوردن NFT رایگان (Free NFT) هستند.

به گزارش ارز دیجیتال، روش‌های مختلفی برای کسب NFT رایگان وجود دارد. البته باید بدانید از کجا شروع کنید، بهترین فرصت‌ها را پیدا کنید و مهم‌تر از همه از کلاهبرداری‌های رایج در این زمینه در امان بمانید. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیح دهیم NFT رایگان چیست و چگونه می‌توان آنرا به سبد دارایی‌های دیجیتال خود اضافه کرد.

چطور NFT رایگان به دست بیاوریم؟

توزیع NFT رایگان، یکی از روش‌های تاثیرگذار برای کسب شهرت و تشکیل جامعه هواداری در میان کاربران این حوزه است. برخی از پروژه‌ها برای اینکه در میان کاربران معروف شوند، نامشان بر سر زبان‌ها بیفتد و جامعه وفادار خود را پیدا کنند، در ابتدا NFT‌های خود را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. از این دست پروژه‌ها می‌توان آثار معروفی مانند: کریپتو پانکز (CryptoPunks)، گابلین تون (Goblintown) و لوت (Loot) را نام برد.

در ادامه مقاله، ابتدا انواع روش‌های به‌دست آوردن NFT رایگان را نام برده، سپس هر کدام را با جزییات بیشتر توضیح می‌دهیم:

  • NFT رایگان از طریق بازی‌های P2E
  • پرورش NFT درون‌بازی (Breeding)
  • دریافت ان‌اف‌تی رایگان با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • NFT رایگان با ایردراپ‌ها
  • کسب NFT رایگان از طریق برنامه‌های ریفرال
  • مینت کردن رایگان ان‌اف‌تی‌ها یا فری مینت (Free Mint)

به‌دست آوردن NFT رایگان از طریق بازی‌های P2E

در دنیای ارزهای دیجیتال، بازی‌های آنلاینی به عنوان «بازی برای کسب درآمد» یا بازی‌های P۲E وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید NFT رایگان به‌دست آورید. بازی‌های کسب درآمد مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، سندباکس (The Sandbox) و اسپلینترلندز (Splinterlands) با ارائه فرصتی به بازیکنان برای کسب ان‌اف‌تی در حین بازی، صنعت گیمینگ را متحول کرده‌اند.

این بازی‌ها معمولاً از فناوری بلاک چین برای توکن‌سازی دارایی‌های درون بازی استفاده می‌کنند. در این نوع بازی‌ها، بازیکنان می‌توانند مالکیت دارایی‌های مجازی درون بازی خود را به‌صورت NFT ثبت کرده و آنها را معامله کنند.

با انجام وظایف، چالش‌ها یا مأموریت‌های مختلف در بازی، بازیکنان می‌توانند ان‌اف‌تی ‌هایی را که نمایانگر آیتم‌ها، شخصیت‌ها یا سایر دارایی‌های دیجیتال هستند، به‌دست آورند. سپس بازیکنان می‌توانند این ان‌اف‌تی‌ها را در اکوسیستم بازی با دیگر آیتم‌ها معامله کنند یا بفروشند.

پرورش NFTهای درون بازی (Breeding)

در برخی بازی‌های کریپتویی، شما می‌توانید ان‌اف‌تی‌ها را به اصطلاح «پرورش» دهید که به این کار «Breeding NFTs» می‌گویند. این کار به معنای ساخت ان‌اف‌تی‌های منحصربه‌فرد جدید از طریق ادامه بازی و پیشرفت در آن است. بازیکنان می‌توانند در بازی‌های محبوب مانند اکسی اینفینیتی و کریپتو کیتیز (CryptoKitties) ان‌اف‌تی‌ها را پرورش دهند.

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity): در این بازی، بازیکنان می‌توانند موجودات فانتزی به نام اکسی‌ها (Axies) را پرورش دهند، با آنها بجنگند و آنها را جمع‌آوری کنند. هر اکسی متعلق به یکی از سه نوعِ زمین، دریا و آسمان است و دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فردی هستند. برای پرورش اکسی، بازیکنان باید دو مورد اکسی سازگار را پیدا و جمع کنند.

سپس بازی یک تخم‌مرغ حاوی دی‌ان‌اِی والدین تولید می‌کند که می‌تواند پس از پنج روز از تخم خارج شود. این اکسی جدید که یک ان‌اف‌تی هم هست، صفاتی را از هر دو والدین به ارث می‌برد که باعث می‌شود منحصربه‌فرد شود. علاوه بر این، بازیکنان می‌توانند با شرکت در نبردها و مسابقات، اکسی‌های رایگان به دست آورند.

کریپتو کیتیز (CryptoKitties): در این بازی، بازیکنان می‌توانند گربه‌های دیجیتالی معروف به کریپتو کیتیز را پرورش داده و جمع‌آوری کنند. هر کریپتوکیتی، یک NFT است که ظاهر و مجموعه‌ای از ژن‌های خاص خود را دارد و ژن‌ها، ویژگی‌های فیزیکی مانند رنگ مو و شکل چشم گربه‌ها را تعیین می‌کند.

پرورش دو کریپتوکیتی منجر به ایجاد فرزندی با ترکیبی تصادفی از صفات به ارث‌رسیده از والدین آن می‌شود. برای پرورش کریپتوکیتی‌ها، بازیکنان باید گربه‌های سازگار با یکدیگر را پیدا کنند.

دریافت NFT رایگان با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

اغلب اوقات، پروژه‌های ان‌اف‌تی برای مشارکت کاربرانشان در شبکه‌های اجتماعی، به آنها NFT رایگان پاداش می‌دهند. کانال‌های موجود در ایکس (توییتر سابق) و تلگرام، منابع اطلاعاتی خوبی برای این است که بفهمیم این NFTها چه زمانی و به چه افرادی تعلق می‌گیرد. همچنین سایت‌های خبری معتبر در زمینه ارز دیجیتال معمولاً اخبار مربوط به ان‌اف‌تی‌های جدید را منتشر می‌کنند.

این پروژه‌ها از شما می‌خواهند که حساب رسانه‌های اجتماعی آنها را دنبال کنید، پست‌هایشان را بازنشر دهید یا افراد دیگری را به مشارکت دعوت کنید. پس از انجام کارهایی که پروژه درخواست کرده، شما واجد شرایط دریافت ان‌اف‌تی‌های آن پروژه می‌شوید.

پروژه‌های ان‌اف‌تی در ایکس

شما می‌توانید حساب ایکس (توییتر سابق) پروژه‌های جدید ان‌اف‌تی را دنبال کنید تا در جریان امور آنها قرار بگیرید. همچنین برای شروع می‌توانید هشتگ‌های حاوی کلمه «NFT» را دنبال کرده و دنبال پروژه‌های جدید بگردید.

پروژه‌های جدید برای دریافت حمایت کاربران و جلب توجه اعضای جامعه به برخی کاربران فعال، ان‌اف‌تی‌های رایگان ارائه می‌دهند. معمولاً روند آن به این صورت است که شما پست‌های آنها را لایک و بازنشر کرده و حساب آنها را دنبال می‌کنید تا واجد شرایط دریافت NFT رایگان شوید. سپس از میان کاربران واجد شرایط، برندگان نهایی از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شوند.

با این‌حال، به خاطر داشته باشید که برخی از این پروژه‌ها ممکن است جعلی باشند. بنابراین، مراقب کلاهبرداری‌ها باشید و مطمئن شوید که روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید یا اطلاعات مهم خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

پروژه‌های ان‌اف‌تی در دیکسورد

دیسکورد (Discord) یک شبکه اجتماعی مانند ایکس است که جامعه ارزهای دیجیتال و کاربران کریپتو در آن فعالیت بالایی دارند. دیسکورد مکان مناسبی برای گردهم‌آوری اعضای جامعه و تعامل آنها با یکدیگر است.

شما می‌توانید برای دریافت NFTهای رایگان، حساب پروژه را در دیسکورد دنبال کرده و دستورالعمل‌های نوشته‌شده در کانال دیسکورد پروژه را دنبال کنید تا واجد شرایط دریافت ان‌اف‌تی‌های آن شوید. معمولاً لینک عضویت در کانال دیسکورد پروژه‌ها، در وبسایت یا صحفه ایکس آنها گذاشته شده است.

NFT رایگان با ایردراپ‌ها

ایردراپ کردن توکن‌های دیجیتال نیز یک روش محبوب برای پروژه‌های ان‌اف‌تی و توزیع NFT رایگان است. ایردراپ‌ها اغلب مشمول افرادی می‌شوند که از قبل ان‌اف‌تی دارند یا از اعضای فعال جامعه ان‌اف‌تی هستند.

شرکت‌های سنتی اغلب با ارائه اختیار خرید سهام، به عموم مردم، سرمایه خود را افزایش می‌دهند. بازارهایی مانند ان‌اف‌تی که با تکنولوژی بلاک چین کار می‌کنند، با ایردراپ کردن، توکنی که مردم بتوانند آن را در صرافی‌ها خرید و فروش کنند، مسیر مشابهی را طی می‌کنند.

ایردراپ‌ها به عنوان هزینه‌ای لازم برای جذب مشتری توسط پروژه‌های کریپتویی انجام می‌شود. توکن‌های ایردراپ‌ها اغلب طی چند ماه توزیع می‌شوند و مردم را تشویق می‌کنند تا ان‌اف‌تی‌های خود را نگه دارند و یا بیشتر از آن خرید کنند.

برنامه‌های ریفرال

برخی از بازارهای ان‌اف‌تی، برنامه‌های ریفرال (Referral Programs) ارائه داده و در ازای مشارکت در آنها، NFT رایگان می‌دهند. در برنامه‌های ریفرال، کاربران برای دعوت موفقیت‌آمیز از دوستان خود برای عضو شدن در یک پروژه پاداش دریافت می‌کنند.

برنامه ریفرال، یک روش بازاریابی است که باعث می‌شود کاربران و اعضای جامعه یک پروژه با همکاری و دعوت از افراد، افزایش پیدا کند. برای شرکت در یک برنامه ریفرال، معمولاً باید یک لینک دعوت به عضویت در پروژه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. اگر آنها با استفاده از لینک شما ثبت‌نام کنند، پاداشی دریافت خواهید کرد که می‌تواند در قالب NFT رایگان یا توکن‌های دیگر باشد.

به عنوان مثال، پلتفرم ان‌اف‌تی NBA Top Shot از برنامه‌های ریفرال، برای توسعه NFTها و گسترش کاربران خود استفاده می‌کند. نحوه شرکت در هر برنامه ریفرال می‌تواند متفاوت باشد،  بنابراین قبل از شرکت در آنها حتماً شرایط و ضوابط پروژه به دقت مطالعه کنید.

مینت کردن رایگان NFTها یا فری‌مینت

یکی دیگر از راه‌های دریافت NFT رایگان، فری مینت آنهاست. برخی پروژه‌ها برای جذب کاربران، ان‌اف‌تی‌های خود را از طریق فری مینت کردن آنها به صورت رایگان در میان کاربران توزیع می‌کنند. همچنین برخی بازارهای NFT فرآیندی به نام لیزی مینتینگ (Lazy Minting) را انجام می‌دهند که با استفاده از آن کاربران NFTها را مینت کرده و دریافت می‌کنند.

البته باید دقت کنید که برای فری مینت کردن برخی از NFTها باید هزینه گس را پرداخت کنید. گاهی اوقات NFTهایی که در فرآیند فری مینت یا لیزی مینتینگ قرار می‌گیرند ارزش چندانی ندارند اما برای دریافت آنها هزینه گس بالایی باید پرداخت کنید. به همین دلیل باید مراقب باشید که NFTهای فری مینت معتبر و باارزش باشند.

چرا برخی NFTها رایگان هستند؟

در اینجا این پرسش پیش می‌آید که چرا سازندگان ان‌اف‌تی باید توکن‌های غیرمثلی خود را به صورت رایگان ارائه دهند؟ این کار معمولاً به این منظور انجام می‌شود که در نهایت بتوانند سرمایه و سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنند. این استراتژی شامل اهداف زیر می‌شود:

اهداف تبلیغاتی

پروژه‌ها، هنرمندان یا سازندگان، ان‌اف‌تی‌های رایگان را به عنوان راهی برای جلب توجه و دستیابی به مخاطبان وسیع‌تر ارائه می‌کنند. توزیع رایگان ان‌اف‌تی می‌تواند آگاهی در مورد آن پروژه را افزایش دهد، مشارکت در آنرا تشویق کند و نام آنرا بر سر زبان‌ها بیندازد.

ساخت جامعه قوی

ارائه NFTهای رایگان می‌تواند به یک پروژه کمک کند تا جامعه قوی و وفادار خود را پیدا کرده و آنرا گسترش دهد. سازندگان می‌توانند با دادن NFTهای رایگان به کاربران یا اعضای جامعه، حس جامعه‌پروری را گسترش دهند، مشارکت را تشویق کنند و تعامل فعال اعضا را  رواج دهند.

استراتژی بازاریابی

ارائه ان‌اف‌تی‌های رایگان به کاربران به عنوان یک تکنیک و استراتژی بازاریابی می‌تواند آنها را تشویق به ثبت‌نام در رویدادها، پیوستن به شبکه‌های اجتماعی پروژه یا تعامل با محتوای آن کند. سازندگان می‌توانند با ارائه NFTهای رایگان به عنوان پاداش یا مشوق، کاربران را جذب کرده و آنها را تشویق به ارتباط با اکوسیستم خود کنند.

جذب کاربر

ان‌اف‌تی‌های رایگان برای جذب کاربران یا مشتریان جدید توزیع می‌شوند. پروژه‌ها می‌توانند با ارائه NFTهای رایگان، کاربرانی را جذب کنند که ممکن بود در غیر این‌صورت با پلتفرم تعامل نداشته باشند. این منجر به کسب درآمد بیشتری از تعاملات یا تراکنش‌ها در آینده می‌شود.

سوالات متداول

دریافت NFT رایگان با چه چالش‌هایی همراه است؟

کسب NFT رایگان ممکن است مستلزم پرداخت هزینه‌های گس بالا بوده یا نیازمند خلق آثار منحصر به فرد باشد.

در چه شرایطی NFT رایگان به عنوان پاداش داده می‌شود؟

NFTهای رایگان به عنوان مشوقی برای جذب کاربران جدید به پروژه‌ها و اجتماعات NFT مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چگونه می‌توان NFT‌های رایگان را در بلاک چین‌های ارزان‌تر یافت؟

بسیاری از NFT‌های رایگان در بلاک چین‌های مقرون به صرفه‌تر قابل دسترسی هستند که لازم است آن‌ها را از منابع موثق جستجو نمایید. با این حال، هنگامی که قیمت ارزان مطرح می‌شود، باید هوشیار باشید زیرا احتمال کلاهبرداری نیز افزایش پیدا می‌کند.

چه عواملی می‌توانند موجب ارزشمند شدن NFT‌های رایگان شوند؟

برخی از NFT‌های رایگان به دلیل عرضه نامحدودشان، ارزش اندکی دارند و ضروری است آن‌ها را از منابع معتبر شناسایی کنید. بدیهی است که برای به دست آوردن آن‌ها، باید الزامات بیشتری را احراز نمایید.

پیش از دریافت NFT رایگان، چه ملاحظاتی باید در نظر گرفته شود؟

قبل از هر اقدامی، باید به پروژه، پاداش‌ها و امنیت اطلاعات شخصی خود، توجه ویژه‌ای مبذول دارید.

چگونه می‌توان NFT رایگان را در توییتر پیدا کرد؟

برای یافتن مجموعه‌های NFT دارای ایردراپ در توییتر، باید هشتگ‌هایی نظیر NFTCommunity، Giveaway،Airdrop و سایر موارد مشابه را جستجو کنید.

کدام بازی‌ها امکان دریافت NFT رایگان را فراهم می‌کنند؟

بازی‌های Play-To-Earn (P۲E) این قابلیت را به شما می‌دهند که NFT رایگان دریافت کنید. این بازی‌ها عمدتاً از ارز دیجیتال موجود در بازی برای اعطای پاداش و جایزه به کاربران استفاده می‌نمایند.

NFT رایگان چیست؟

بسیاری از پروژه‌های رمزنگاری نوظهور که قصد ورود به بازار را دارند، به اعضای جامعه خود و افرادی که در پروژه آن‌ها مشارکت می‌کنند، NFT رایگان اعطا می‌کنند. این افراد بسته به میزان موفقیت پروژه در آینده، می‌توانند این NFTها را با سود قابل توجهی به فروش برسانند.

جمع‌بندی

در این مقاله با روش‌های مختلفی که می‌توان از طریق آنها NFT رایگان به‌دست آورد آشنا شدیم. ان‌اف‌تی‌ها تنها به خاطر جنبه مالی خود معروف نیستند، بلکه جنبه‌های اجتماعی سرگرمی آنها نیز در محبوبیت‌شان تأثیر دارد. البته بازار ان‌اف‌تی بسیار فراتر از ارتباط آنها با دنیای هنر و بازی‌ها است. آنها می‌توانند گواهی مالکیت ارائه دهند و دسترسی انحصاری به بعضی آیتم‌ها را مدیریت کنند.

بازار NFT همچنین محیط مناسبی برای کسب سود فعالان و کاربران آن مهیا کرده است. یکی از راه‌های کسب سود در این بازار، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی و بازی‌ها و پیدا کردن ان‌اف‌تی‌های رایگان است. ارائه رایگان NFTها باعث می‌شوند سازندگان پروژه بتوانند با سرعت بیشتری معروف شوند، سرمایه جمع کنند و جامعه خود را بسازند.

منبع:عصرایران

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا