اخبار روز

چهار حفار غیرمجاز در ارومیه دستگیر شدند

رئیس یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی: پس از تایید گزارش با اخذ تاییدیه قضایی و با همکاری کلانتری، از طریق تشکیل یگان های ضربت در محل و در عملیاتی هماهنگ، چهار متخلف متخلف به ثبت رسید. دستگیر شدند در حذف آثار زیرزمینی و تاریخی بیل مکانیکی دستگیر شدند.

رئیس یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: چهار حفار غیرمجاز در ارومیه با همکاری پلیس دستگیر شدند.

بهروز محبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارشی از مردم مبنی بر حفاری غیرمجاز در محوطه یک کلیسای تاریخی در روستای آرموداقج ارومیه، اقدامات لازم انجام شد. برای بررسی مشکل.» را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پس از تایید گزارش با اخذ تاییدیه قضایی و با همکاری کلانتری، با تشکیل گروه های ضربتی مستقر در محل و در عملیاتی منسجم، چهار حفاری غیرمجاز در حالی که در زیر زمین بودند دستگیر و آثار تاریخی را خارج کردند.

رئیس یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد تعدادی اشیاء تاریخی توسط این افراد فروخته شده است که تحقیقات مربوط به فروش این افراد بود. آثار تاریخی در حال پیگیری است

محبی ادامه داد: در جریان تحقیقات در محل دستگیری متهم، تعدادی دیگر از اشیاء تاریخی نیز کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا، یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی حفاری های غیرمجاز آثار تاریخی را در طول سال دستگیر و شناسایی می کند.

آذربایجان غربی دارای بیش از 1800 اثر تاریخی ثبت شده ملی و بین المللی از جمله کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، کاروانسرای شاه عباسی خوی و آیین مذهبی چالدران است که در فهرست جهانی قرار دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا