اخبار روز سینما جهان

چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!

سیدعبدالجواد موسوی در مگتو نوشت: کسی که رسانه ها را بفهمد و زیرکانه و با ظرافت مرامش را تبلیغ کند، برنده بازی است و هنوز فکر می کنید با زدن و بستن و ممنوعیت و مصادره و مهر می توانید کاری انجام دهید. جهان نیز به دور خود خواهد چرخید و به زودی به شما خواهد گفت که در یکی از ما چقدر کره وجود دارد.”

کاش می شد تفسیر یوسف علی میرشکاک از حسابرسان این دوران را اینجا بنویسم. نه اینکه محافظه کار باشم، نه. نوشتن برام راحته ولی حوصله دعوا و دادرسی و این چیزا رو ندارم و نمیخوام دوستان مگتو رو اذیت کنم. البته فکر می کنم بسیاری از شما آن را شنیده اید، اما اگر کسی آن را نشنیده و دوست دارد بشنود، لطفا به مصاحبه او با حسین دهباشی مراجعه کند.

بله، درست حدس زدید، کسی که این روزها در یک سریال است مهر ممنوعیت مصداق همان حرف هایی است که میرشکاک زد. سریالی که خیلی ها دیده اند. بسیاری از رسانه های ایرانی در این باره نوشته اند و تیتر چند روزنامه اصلاح طلب و اصولگرا شده است.

سریالی که حتی اگر کسی آن را ندیده باشد با این جملات خنده دار به تماشای آن تشویق می شود. سریالی که مطمئنا راحت تر از سریال های داخلی پیدا می شود. سریالی که چندین سر و گردن از همه سریال هایی که ساخته ایم بالاتر است.

سریالی که آشکارا تاریخ را تحریف می کند. جالب ترین نکته این است که کشوری که از نظر تئوری و تئوریک پایگاه داعش محسوب می شود این سریال را ساخته و ریشه های داعش را هنرمندانه به ایرانی ها ربط داده است. حالا شما بروید با داعش در سوریه و عراق بجنگید.

بازی را کسی می برد که رسانه ها را درک کند و ایدئولوژی خود را با زیرکی و ظرافت تبلیغ کند. و همچنان فکر می کنید که با زدن و بستن و تحریم و مصادره و مهر و موم می توانید کاری انجام دهید. بچرخ تا دنیا بچرخد و به زودی به تو بگوید چقدر کره در من است. اما اگر ذره ای عقل و فهم داشتی باید خیلی زودتر می فهمیدی که نمی فهمیدی. حق با یوسف علی بود.

این سریال خوش ساخت، مغرضانه و تحریف کننده به مراتب بیشتر از سریال های فاخر و نیمه فاخر رمضان امسال در تلویزیون شما دیده شد. شاهدش هم این است که الان هیچکس فیلم ها و سریال های مناسب و نامناسب شما را در ماه رمضان به یاد نمی آورد، اما هر جا که بروید بحث سریال هشاشین داغ است. و بد نیست دوستداران حرام بدانند که این سریال با همه ایراداتش، اشتیاق مخاطب ایرانی را برای شناخت بیشتر حسن صباح، اسماعیلیان و سلجوقیان برانگیخته است.

به کتابفروشی ها سر بزنید و بپرسید که این روزها چند نفر برای خرید کتاب در این زمینه ها به آنها مراجعه کرده اند.

شما از کلمه شبهه می ترسید زیرا فکر می کنید که شک و تردید به معنای خراب کردن چیزی است که شما آن را مطلق و بی عیب می دانید، اما نمی توانید خیر و برکاتی را که در شک و تردید وجود دارد، درک کنید. نمی توانی، چون تمام عمرت مطلق گرا بوده ای و خود را از هر گونه عیب و نقصی مبرا دانسته ای. گمان کرده‌ای که حق کاملاً در اختیار توست و هر که مانند تو فکر نکند، راه ضلالت و ضلالت را طی می‌کند.

دقیقاً به همین دلیل است که شما حق دارید باور کنید که نه تنها نتوانسته اید کاری برای ترویج ادعای خود انجام دهید، بلکه هر زمان که خواسته اید چیزی نادرست را از نظر خود از بین ببرید، تا حد زیادی این کار را انجام داده اید. از آن

الان هم فکر می کنید با توقیف سریال هشاشین کار این سریال بیراهه تمام شده و ضربه محکمی به پیکر استعمار زده اید. طیب الله بزن و تازیانه بر خاک دریا نازل کن که زمین و زمان در اختیار تو باشد تا هر چه دیده نمی شود کور شود.

چه تلاش رقت انگیزی برای خاموش کردن باد

یا اسب میدان جنگ را زین کن تا خورشید را بکشد

حكم بر خاك تا هرگز از مال خود خارج نشود

برای فرستادن آتش و آب به سرزمین چین

به هوا مشت می زنند و سندان را می کوبند و به خود می بالند

گویی مقدر شده بود که از روز اول خلقت چنین کنند

خرد و تدبیر اکتسابی نیست، گرگ هرگز پلنگ نمی شود

بر بالای صخره هم بنشیند، به طعمه ماه کمین می کند

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا