اخبار روز سینما

چرا کنسرت های تهران لغو شد؟







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، به نظر می رسد تعداد پنج کنسرت تهران که قرار بود در سالن های کاخ اسپیناس و نمایشگاه بین المللی میلاد برگزار شود، به دلیل برگزاری رویداد «ایران اکسپو» در مجموعه نمایشگاه های بین المللی لغو شده است. اگرچه شاید بهتر بود قبل از برگزاری این رویداد ضروری تشخیص داده شود!

ایسنا نوشت: رویداد «ایران اکسپو» امروز ۱۷ مرداد اردیبهشت ماه آغاز شد و تا 12 اردیبهشت ماه محل نمایشگاه بین المللی بیش از 2000 نفر از 80 کشور جهان را در خود جای خواهد داد. در همین راستا، نهادهای ذیربط دستور لغو کنسرت های موسیقی را که از ساعت 6 صبح تا 12 بعد از ظهر در نظر گرفته شده بود، صادر کردند. اردیبهشت ماه آنها مجوز برگزاری نمایشگاه بین المللی و کاخ اسپیناس را در دو سالن میلاد داده اند و به همین دلیل برگزاری این کنسرت ها به تاریخ دیگری موکول شده است.

کنسرت های لغو شده شامل کنسرت های مهدی احمدوند در روز پنجشنبه 6 و فرزاد فرزین جمعه 7 می باشد. اردیبهشت ماه (اسپیناس پالاس)، معین زندی دوشنبه 10 اردیبهشت ماه امید حاجیلی، سه شنبه 11 اردیبهشت ماه کنسرت گرشا رضایی چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه بودن؛ البته اجرای ناصر زینلی برای چهارشنبه دوازدهم برنامه ریزی شده بود اردیبهشت ماه رویدادی که در کاخ اسپیناس برگزار می شود همچنان در حال بلیت فروشی است و مشخص نیست که لغو می شود یا خیر!

وقتی خبر لغو کنسرت موسیقی منتشر می شود، اولین چیزی که ممکن است به ذهن متبادر شود بحث احترام به مخاطب است. زیرا زمانی که یک هنرمند یا گروه موسیقی کنسرت خود را اعلام می کند، طرفداران آن ها برای حضور در کنسرت برنامه ریزی و هزینه پرداخت می کنند. گاهی اوقات این برنامه ریزی ها نیاز به زمان و هزینه زیادی برای حضور در یک کنسرت دارد. چرا که در هر صورت مخاطب باید در نظر داشته باشد که برای یک کنسرت چند ساعت زمان می برد و خرید بلیط حتی برای یک نفر هم گران است.

با این حال، اغلب شاهد بوده‌ایم که کنسرت‌های موسیقی پس از فروش بلیت‌ها لغو شده و تنها چند قدم با برگزاری آن فاصله داشتند. انگار وقت و پول مردم ارزشی نداشت.

برگزاری «ایرانکسپو» رویدادی نیست که هفته گذشته تصمیم به برگزاری آن گرفته شده باشد و کمتر از یک هفته مانده به برگزاری، می خواهند کنسرت های دو سالن نمایشگاهی اسپیناس پالاس و میلاد را لغو کنند. هنگامی که بیش از 2000 نفر از 80 کشور در سراسر جهان در یک رویداد شرکت می کنند، برگزارکنندگان در واقع باید همه جوانب را در نظر بگیرند، از پذیرش این افراد گرفته تا ایجاد ترافیک در داخل و اطراف محل برگزاری، به طوری که 90 دقیقه پول و زمان را مختل نکنند. ، مردم را هیچ حساب کنید و به سادگی بگویید 5 کنسرت و ظاهراً مهم نیست!

و اینکه علیرغم اینکه کنسرت ناصر زینلی که قرار است ۲۱ آذر برگزار شود، اردیبهشت ماه برگزار می شود، بلیط فروخته می شود. اگرچه این روز مصادف با آخرین روز اکسپو ایران است و از آنجایی که هتل اسپیناس در چارچوب این رویداد واقع شده و احتمالاً محل اقامت برخی از مهمانان خواهد بود، کنسرت‌خوانان به سالن هجوم می‌آورند و با وجود این، از زمان اکسپو فعال است، در این خواهد بود ترافیک سنگینی در منطقه وجود خواهد داشت. از سوی دیگر زمانی که اعلام شد تمامی کنسرت ها تا دوازدهم در دو سالن کاخ اسپیناس و نمایشگاه میلاد برگزار می شود، مشخص نیست چرا. اردیبهشت ماه باید کنسل شوند، چرا هنوز بلیت این کنسرت وجود دارد؟!




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا