اخبار روز سینما

چرا کارگردان «غریب» با ساخت سریال «موسی کلیم الله (ع)» موافقت نکرد؟

محمدحسین لطیفی گفت: سریال «موسی کلیم الله (ع)» قبل از ابراهیم حاتمی کیا به او پیشنهاد شده بود که به دلیل طولانی شدن مراحل ساخت حاضر به همکاری نشد. او همچنین گفت که دیگر نیازی به پول تلویزیون ندارد.

به گزارش پی ام آپ، محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی «غریب» در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه انگیزه ای برای همکاری با تلویزیون ندارد، توضیح داد که پیشنهاد همکاری برای ساخت «موسی» را نپذیرفتم. “. لطیفی در این باره توضیح داد: «موسی» به من پیشنهاد شد و من قبول نکردم. گفتم من آدمی نیستم که شش هفت سال برای سریال کار کنم. من اصلا بلد نیستم این کار را انجام دهم و این بیماری را دارم که کارم سریع انجام می شود. سریال کامل 24 قسمتی «سنجرخان» را در 11 ماه کار به دست آوردم و بقیه زمانی را که صرف این سریال کردم، برای پول دویدن صرف کردیم! فکر نکنید 2 سال و نیم برای ساخت این سریال وقت گذاشتم. به همین دلیل است که نمی‌توانم کارهای بزرگ انجام دهم، جز موضوعات خاص».

او گفت انگیزه ای برای همکاری با تلویزیون ندارد مگر اینکه پیشنهاد ساخت سریال «خرمشهر» را بپذیرند. وی گفت: دیگر تلویزیون نمی تواند به من محمدحسین لطیفی بگوید که چه کار کنم، بلکه من هستم که باید به تلویزیون بگویم چه کار کنم. این انگیزه امروز مرا کشته است تا برای تلویزیون پیشنهاد بدهم. این را قبلا گفته بودم که فقط یک چیز می تواند مرا وسوسه کند که با تلویزیون کار کنم و آن سریال 40 قسمتی خرمشهر است. این شغل مرا وسوسه می‌کند و فکر نمی‌کنم هیچ چیز دیگری مرا وسوسه کند که با تلویزیون کار کنم.»

این کارگردان معتقد است که اولویت ها و آرمان های تلویزیون تغییر کرده و حتی با پول زیاد قصد همکاری با این رسانه را ندارد: «حتی اگر تلویزیون بگوید برای کاری به من پول زیادی می دهد، میگم میخوام چیکار کنم حتما پول چیز خوبیه ولی اگه پول بیشتری بخوام چی؟ آرمان های تلویزیون امروز مشخص است، تلویزیون امروز اساساً خالی از ایده های تازه و ناب است.

وی همچنین درباره رکود پروژه «خواجه نصیر» گفت: زمانی قرار بود سریال «خواجه نصیر» را برای تلویزیون اجرا کنم اما امروز کی می خواهد برای چنین سریالی هزینه کند!؟ همین امروز تلویزیون می ماند بودجه سریال میر باقری را تامین کنید!سریال موسی هم در دست دارد.

فیلم سینمایی غریبان به کارگردانی محمدحسین لطیفی امسال وارد سینما شد و توانست بیش از 9 میلیارد تومان فروش کند، این فیلم وارد چرخه اکران آنلاین شده است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا