اخبار روز

چرا سردردهای میگرنی شدیدتر و مکرر شده اند؟

میگرن یکی یکی از انواع سردردهایی است که افراد زیادی را درگیر می کند. این نوع سردرد معمولاً به صورت سردرد ضربان دار یا تند تظاهر می کند و با علائمی مانند حالت تهوع یا استفراغ و حساسیت به نور و صدا همراه است.

به گزارش ایسنا، افراد مبتلا به میگرن گاهی از مشکلات روانی مختلفی مانند افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه رنج می برند.

در این مطالعه جدید، کارشناسان اشاره کردند که فراوانی و شدت میگرن در میان آمریکایی‌ها در حال افزایش است و این سوال را مطرح می‌کند که آیا تغییرات آب و هوایی می‌تواند علت آن باشد یا خیر.

نتایج تحقیقات جدید همچنین حاکی از آن است که در حالی که تعداد افراد مبتلا به میگرن در ایالات متحده طی 30 سال گذشته ثابت مانده است، تأثیر این وضعیت بر زندگی و فعالیت‌های روزمره حادتر شده و افراد در شبکه‌های اجتماعی غایب هستند. کاهش فعالیت ها و کاهش بهره وری در مدارس و محل کار

به گزارش NBC News، کارشناسان 11 مطالعه از میگرن های دوره ای و مزمن را بر روی بزرگسالان در ایالات متحده بین سال های 1989 تا 2018 تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که شیوع میگرن در طول سه دهه ثابت مانده است، اما نتایج به مقیاس رتبه بندی “میگرن” مربوط می شود. ناتوانی» که تأثیر میگرن را بر فعالیت های روزانه افراد می سنجد و از سال 2004 از 22 درصد به 42.4 درصد افزایش یافته است. این مقادیر ناتوانی اطلاعاتی در مورد شدت میگرن ارائه می دهد.

به گفته دکتر تیموتی ایو کالینز، رئیس بخش سردرد در بخش مغز و اعصاب در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، می گوید که میگرن باعث می شود افراد در محل کار و مدرسه بهره وری کمتری داشته باشند، کمتر در فعالیت های اجتماعی و اوقات فراغت شرکت کنند و کارهای خانگی کمتر انجام دهند. . انجام دهید، زیرا میگرن بیشتر و شدیدتر رخ می دهد.

البته با افزایش آگاهی جامعه از میگرن و کاهش نگرش های منفی اجتماعی از ناتوانی ناشی از این بیماری و انگ آن، کارشناسان معتقدند که اثرات ناخوشایند و ناتوان کننده میگرن در محیط های کاری و آموزشی بیشتر دیده و گزارش می شود. آنها تغییر اقلیم را یکی دیگر از عوامل موثر بر این وضعیت می دانند و می گویند که بحران های نامنظم و شدید آب و هوا از جمله محرک های شناخته شده اختلالات میگرنی است. با توجه به اینکه وقایع شدید آب و هوایی مانند طوفان شدیدتر شده اند، آنها می گویند که می توانند حملات میگرنی را افزایش دهند و شدت آنها در آن نقش دارد.

طبق گفته کلینیک مایو، تغییرات آب و هوایی می تواند با برهم زدن تعادل مواد شیمیایی مغز مانند سروتونین باعث میگرن شود. محرک های آب و هوا شامل نور زیاد خورشید، گرما یا سرمای شدید، تشعشعات قوی و رطوبت زیاد است.

کارشناسان در انگلیس همچنین هشدار می دهند که بحران تغییرات آب و هوایی و نوسانات دما باعث بدتر شدن بیماری های مغزی و عصبی مانند سکته مغزی، زوال عقل و اسکیزوفرنی شده و بر شدت، فراوانی و طول مدت میگرن تأثیر می گذارد.

به گزارش ایندیپندنت، درمان میگرن بسته به سابقه پزشکی بیمار، سایر داروهایی که مصرف می کند و همچنین ترجیحات شخصی فرد مبتلا متفاوت است. به گفته کارشناسان، درمان نامناسب یکی این یکی از عوامل خطر اصلی برای افزایش شدت میگرن و دفعات حملات میگرنی است. بر این اساس مراجعه به متخصص ضروری است.

البته چند کار وجود دارد که می توانید برای کاهش شدت و دفعات این سردردها انجام دهید. نوشیدن آب کافی، داشتن خواب خوب و کافی، رژیم غذایی سالم، حذف نکردن وعده های غذایی و دوری از استرس عاطفی به تسکین و بهبود این وضعیت کمک می کند. مصرف ویتامین ها و مواد معدنی کافی و پرهیز از نوشیدنی های کافئین دار، شکلات و الکل از دیگر عوامل موثر در تسکین علائم این بیماری است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا