سرگرمی

چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟

پیش از ساخت سریال پایتخت 5 و سکانس های مربوط به داعش، سردار سلیمانی در گفتگو با عوامل سازنده این فیلم از آنها می خواهد که پایان سریال را تغییر دهند: «فیلمنامه را عوض کنید، همه این خانواده باید به ایران برگردند. سالم و سلامت.» . مگر اینکه مرده باشیم یکی این خانواده توسط داعش به شهادت خواهند رسید.»

احسان محمد حسنی مدیر سازمان هنری رسانه ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز 2 صفحه 194 به خاطره ای جالب از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت 5 اشاره می کند. سکانس های مربوط به داعش سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب از یک شبکه فیلم به نقاط حساس حضور خانواده نقی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده است، بد نیست مروری بر این خاطرات شیرین داشته باشیم.

سردار سلیمانی ترتیبی داد که گروه فیلمبرداری با اسرای داعش صحبت کنند

در کتاب 2 عزیز سلیمانی نقل قولی از مدیرعامل سازمان هنری رسانه ای اوج می خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت 5 بسازیم، تیم را به دیدار حاج قاسم بردیم. حاجی کمک زیادی کرد تا بچه ها با فضای سوریه و مدافعان حرم آشنا شوند. حتی هماهنگ با یکی صحبت دو اسیر داعشی وقتی فیلمنامه نهایی شد، یک روز برای صرف صبحانه مهمان حاج قاسم بودیم. به محض اینکه متوجه شد در پایان سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد به خاک سپرده شود، گفت: فیلمنامه را عوض کن، همه این خانواده سالم و سلامت به ایران برگردند. کارگردان و نویسنده متعجب نگاه کردند و گفتند: نمی شود! ما می خواهیم ماجرا اینطور تمام شود.» حاجی که دید قبول نمی کنند، با حسادت گفت: «مگر ما مرده ایم». یکی این خانواده به دست داعش شهید شوند!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت 5» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و متفکر این سریال در گفت و گوی مطبوعاتی درباره این سریال از سریال پایتخت گفت: پرمخاطب ترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که هجمه زیادی به آن وارد شد. این سریال با مشاوره حاج قاسم سلیمانی ساخته شده است. نظر سردار در مورد ساخت «پایتخت 5» مثبت بود و آنها فقط یک دغدغه داشتند که آخر داستان چه می شود که گفتیم خانواده نقی با شجاعت و شجاعت خود را از خطر جنگ نجات خواهند داد. و در نهایت یک هلیکوپتر سوری این خانواده را از درگیری نجات خواهد داد. . سازمان اوج همفکر و ناظر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه هم در اختیار اوج و هم تلویزیون قرار گرفت و کاملا هماهنگ شدیم… یک روز صبح زود خدمتشان (سردار سلیمانی) رسیدیم، چون آنها می خواست ساکت تر باشد و با جزئیات صحبت کند. از معنی حرفشان فهمیدم که سرمایه های دیگری را هم دیده اند. او نظراتی داشت که درست بود. علاوه بر این، برای کار به ما مشاور معرفی کردند و فقط نگران پایان داستان بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می افزاید: من و محسن تنابنده جلسات مفصل زیادی با رده های بالای عملیات سوریه داشتیم و نشستیم و خاطرات آنها را یادداشت کردیم. حتی پیش سردار سلیمانی رفتم و در مورد پایتخت و داعش صحبت کردم…

حضرت آقا همه را خوشحال کرد

این کارگردان در ادامه می افزاید: حضرت آقا در صحبت های خود تاکید کردند که به رئیس وقت سازمان صدا و سیما دستور داده اند سریال نمونه ای مثل پایتخت بسازند که داستان یک خانواده متدین، ایرانی و فرهیخته را روایت می کند و گفتند چرا اینطور است. تعداد کمی از این سریال ها ساخته شده است؟ صحبت های آقای آقا را به گوش عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که حتی حرف های نهفته در سریال را هم کشف کردند و تاکید کردند که در پایتخت 2 خیلی خوب کار کرده ایم، شنیدن این حرف ها حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم کارگردان سرشناس تلویزیون است. او پس از تولید سریال های پرطرفدار پایتخت، روزهای زندگی، نرگس، تا ثریا، چک بک، بچه های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی البدل و … نشان داده که مخاطب را به خوبی می شناسد و می داند از چه زاویه ای. برای رفع نگرانی های آنها مردم آن را از قاب دوربین او به بهترین شکل نگاه می کنند و ضبط می کنند.

ناگفته نماند که سریال پایتخت 5 هر شب ساعت 21:00 از شبکه آی فیلم پخش می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا