اخبار روز

چرا دانشمندان خوردن دو تخم مرغ در روز را توصیه می کنند؟

تخم مرغ بسیار بیشتر از یک ماده غذایی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان فواید خوردن دو عدد تخم مرغ در روز را نشان می دهد.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار مهم هستند. این آنتی اکسیدان ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده اند.

در مطالعه ای که در مجله آمریکایی Archives of Ophthalmology منتشر شد، دانشمندان مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشم را بررسی کردند.

این مطالعه بررسی کرد که آیا خوردن تخم مرغ کافی می تواند از دژنراسیون ماکولا که منجر به کوری یا دژنراسیون چشم می شود جلوگیری کند.

در نهایت، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که به مدت دو سال روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می‌کردند، 44 درصد کمتر بود.

ابر غذای تقویت کننده مغز

به گزارش یورونیوز، یکی یکی از فواید بارز مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله Neurobiology of Learning and Memory منتشر شد، شرکت کنندگانی که به مدت چهار هفته در روز دو تخم مرغ می خوردند، بهبود قابل توجهی در حافظه و تمرکز خود نشان دادند.

مدیریت وزن طبیعی

تخم مرغ همچنین منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و چربی های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند در مقایسه با جایگزین های پر کربوهیدرات مانند غلات صبحانه، کالری کمتری در طول روز داشته باشد. این می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که می خواهند وزن خود را به طور موثر کنترل کنند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که به پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی از انواع سرطان کمک می کند.

بنابراین بهتر است در هر وعده صبحانه برای خوردن دو عدد تخم‌مرغ فضایی ایجاد کنید تا بهتر بینید و فکر کنید و از چاقی و بیماری جلوگیری کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا