اخبار روز

طرح افزایش 40 درصدی حقوق تصویب شد / انتظار پرداخت از این تاریخ


به گزارش مانیبان؛ افزایش حقوق کارمندان نیز مشخص شده است. زمان اجرای طرح حقوق و دستمزد کارکنان مشخص نشده است. با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتر در مورد افزایش حقوق کارمندان را بخوانید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش 40 درصدی حقوق معلولان و مددجویان کمیته امداد در ماه های آینده خبر داد و گفت: این افزایش متناسب با رشد تورم صورت گرفته است و در صورت موافقت دولت، حقوق و دستمزد نیز افزایش می یابد. افزایش را می توان برای کارگران و کارمندان نیز اعمال کرد.”

اما اسماعیلی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه که در مجلس یازدهم در حال نهایی شدن است، در حوزه ساماندهی کارکنان دولت و پرداخت حقوق آنها، برنامه ریزی ها به گونه ای است که علاوه بر ساماندهی کارکنان، پرداخت ها نیز انجام شود. منصفانه ساخته شده است. و به صورت واقعی

وی تصریح کرد: تاکید ما بر کمیسیون اجتماعی این است که فاصله طبقاتی در پرداخت حقوق و مزایا کاهش یابد تا همه کارکنان متناسب با سابقه و زحمات خود از حقوق و مزایای مناسب برخوردار شوند.

طرح ساماندهی کارکنان دولتی در مرحله تصویب نهایی است

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت پس از چند بار رفت و برگشت مجلس و شورای نگهبان و رفع نواقص آن همچنان در مراحل نهایی تصویب است اما در برنامه هفتم توسعه قرار است. سازماندهی کارکنان به صورت سیستماتیک و در یک فرآیند پنج ساله هر سال انجام شود.

اسماعیلی افزود: علاوه بر تلاش موثر مجلس برای ساماندهی کارکنان دولت، موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان نیز در برنامه هفتم توسعه در نظر گرفته شده است تا بازنشستگان 90 درصد از درآمد کارگران را به خود اختصاص دهند.

وی از افزایش 40 درصدی حقوق معلولان و مددجویان کمیته امداد در ماه های آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: این افزایش متناسب با رشد تورم صورت گرفته است و در صورت موافقت دولت، افزایش حقوق برای افراد قابل اعمال است. نیمسال دوم سال برای کارگران و کارمندان.

اسماعیلی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: 127 هزار ایثار در کشور به وضعیت موجود تبدیل شده است و قرار است این روند در برنامه هفتم ادامه یابد.

در ابلاغ این بند نامه هزینه های ذیل اعلام شد:

1- هرگونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی از جمله نیروهای شرکتی در دستگاههای اجرایی از جمله دستگاههای دارای قوانین خاص صرفاً با رعایت ماده (71) قانون احکام دائمی بند (ح) ماده (28) الحاقیه. . قانون (2) و طی فرآیند بند (2) ط) تبصره (13) قانون بودجه مبنی بر اخذ موافقت سازمان برای تامین مالی بار مالی قبل از صدور پروانه اشتغال است.

۲- دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص:

الف- افزایش نسبت حقوق به ریال به طور متوسط ​​بیست درصد (20%) نسبت به آخرین حکم گزینش استخدامی سال 1402 در نظر گرفته شود. رقم نهایی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق مشمولان قانون کار علی الحساب با توجه به آخرین تصمیم کارگری به طور میانگین بیست درصد (20%) تعیین می شود.

ب- سقف اعتباری مربوط به اضافه کار سرانه کارکنان در بودجه 1403 حداکثر معادل سرانه اضافه کار سال 1402 (براساس موافقتنامه 1402) پیش بینی شود.

ج- میزان پاداش پایان سال (تعطیلات) را طبق ماده (75) قانون مدیریت خدمات عمومی در بودجه خود پیش بینی کنید. مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

د ـ تأمین اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان حداکثر معادل سرانه پیش بینی عملکرد سال 1402 (براساس موافقتنامه سال 1402).

بخشنامه بودجه سال 1403 کل کشور اول مهر ماه برای تهیه لایحه بودجه 1403 از سوی سازمان برنامه و بودجه به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

بر اساس ابلاغیه سال 1403 سازمان بودجه، میزان افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت نسبت به سال 1402 20 درصد خواهد بود که به تصویب هیأت وزیران می رسد.

در ابلاغ این بند نامه هزینه های ذیل اعلام شد:

1- هرگونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی از جمله نیروهای شرکتی در دستگاههای اجرایی از جمله دستگاههای دارای قوانین خاص صرفاً با رعایت ماده (71) قانون احکام دائمی بند (ح) ماده (28) الحاقیه. . قانون (2) و طی فرآیند بند (2) ط) تبصره (13) قانون بودجه مبتنی بر اخذ موافقت سازمان برای تأمین بار مالی قبل از صدور پروانه اشتغال است.

۲- دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص:

الف- افزایش نسبت حقوق به ریال به طور متوسط ​​بیست درصد (20%) نسبت به آخرین حکم گزینش استخدامی سال 1402 در نظر گرفته شود. رقم نهایی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق مشمولان قانون کار علی الحساب با توجه به آخرین رأی کارگری به طور میانگین بیست درصد (20%) تعیین می شود.

ب- سقف اعتباری مربوط به اضافه کار سرانه کارکنان در بودجه 1403 حداکثر معادل سرانه اضافه کار سال 1402 (براساس موافقتنامه 1402) پیش بینی شود.

ج- میزان پاداش پایان سال (تعطیلات) را طبق ماده (75) قانون مدیریت خدمات عمومی در بودجه خود پیش بینی کنید. مبلغ نهایی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

د ـ تأمین اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان حداکثر معادل سرانه پیش بینی عملکرد سال 1402 (براساس موافقتنامه سال 1402).

ه- سرانه کمک های اجتماعی مستقیم و غیرمستقیم، کارکنان باید حداکثر معادل سرانه اعتبار ۱۴۰۲ (براساس موافقتنامه ۱۴۰۲) و پاداش یک ماهه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارمندان مشارکت داشته باشند. در محدوده اعتبارات

و – کلیه مؤسسات دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکها و بیمه های دولتی، از جمله مؤسساتی که شمول آنها در قوانین و مقررات عمومی مستلزم ذکر یا تصریح نام است، مانند شرکت ملی نفت ایران، بانک مرکزی، سازمان نوسازی و توسعه صنایع. ، سازمان نوسازی و توسعه معادن ایران، صنایع معدنی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان صدا و سیما و شرکت های تابعه آن و سایر شرکت هایی که به نحوی دارای قوانین و مقررات خاصی برای پرداخت حقوق و مزایا هستند، موظف به بستانکار شدن حقوق و مزایا هستند. مزایای مستخدمین آنها در لایحه بودجه سال 1403 با توجه به افزایش مندرج در بند (الف) بند (2) و بر اساس بخشنامه های شورای حقوق و دستمزد و آیین نامه های مقرر در بودجه سال جاری و هر افزایش بیش از این حد مورد قبول هیچ مرجع یا شورایی نیست.

ز: مبنای محاسبه هزینه های پرسنلی لایحه بودجه 1403 صرفاً بر اساس آمار نیروی کار و اطلاعات پرداختی مندرج در سامانه یکپارچه نظام اداری ایران (سینا) سازمان اداری و استخدامی کشور است.

3- تامین اعتبار برای اجرای مصوبات مصوب، بخشنامه ها، دستورالعمل ها، تغییر سازمان ها، تغییر ضرایب، جداول قانونی و طبقه بندی مشاغل و افزایش مبنای قانونی هرگونه جذب و بهره برداری از نیروی انسانی و مصوبات هیئت مدیره. امنا فقط با رعایت مفاد ماده (71) قانون احکام دائمی مجاز هستند. جزء (ج) ماده (28) قانون الحاقی (2) و بند (ط) تبصره (12) قانون بودجه. در صورت تایید کتبی سازمان.

4- در دستگاه های اجرایی از جمله دارای قوانین خاص، پیش بینی سرانه اعتبار برای قرارداد با افراد برای انجام کارهای معین (مشخص) با شناسایی سازمان اداری و کارگری طبق قوانین و مقررات حداکثر تا سقف 1402. بر اساس معاوضه سال (1402) از نظر افزایش حقوق و مزایای کارکنان موضوع بند (الف) بند (2) فوق مجاز است.

5- اعتبار مربوط به انعقاد قرارداد با شرکت های خدماتی قسمت قرارداد با دستگاه های اجرایی در حداکثر سطح عملکرد پیش بینی شده برای سال 1402 (براساس موافقت نامه مبادله ای سال 1402) و در نظر گرفتن مفاد بخش (الف) بند (2) ذکر شده در بالا را با توجه به تامین نیروهای شرکتی که خواهد بود در نظر بگیرید.

6- دستگاه های اجرایی موظفند نسبت به ارائه آمار بازنشستگان سال 1403 و پیش بینی باقیمانده اعتبار مرخصی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان واحدهای ستادی و واحدهای کاری در محدوده اعتبارات اعلامی سازمان اقدام کنند. .

این گزارش حاکی از آن است که بر اساس نظارت بر لایحه بودجه تا اواسط آبان ماه به هیئت حاکمه و تا پایان رسید آذر این ماه همچنین برای بررسی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا