اخبار روز

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده/ خودروهای برقی از قیمت بازار عبور کردند؟

به گزارش بازتاب آنلاین، قیمت خودرو امروز جمعه ۱۳ خرداد 1403 با توجه به تعطیلی گسترده مشاغل خرید و فروش خودرو هیچ نوسانی ندارد.

تجارت نیوز در پیامی نوشت: از ابتدای هفته جاری روند بازار خودرو رکود بوده و این وضعیت در نهایت به بازار خودروهای داخلی نیز سرایت کرده است. بنابراین، علاوه بر ثبات قیمت خودروهای مونتاژی و وارداتی، کاهش عمده ای در تولیدات داخلی در بازار مشاهده نشده است. به طور طبیعی یکی یکی از دلایل این رکود، تصادف بالگرد سیدابراهیم رئیسی رئیس سابق دولت سیزدهم و فوت وی بود که منجر به تعطیلی بازار از نیمه هفته شد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی برای اکثر محصولات در این هفته ثابت ماند.

کوییک دنده اس مدل 1403 یکی یکی از ارزان ترین هاچ بک های موجود در بازار داخلی است. این خودرو که در هفته گذشته 17 میلیون تومان ارزان شده بود، در هفته جاری 2 میلیون تومان دیگر ضرر کرد و در نهایت به قیمت 414 میلیون تومان رسید.

شاهین جی با مدل 1403 سدان لوکس سایپا سازنده نسبت به ابتدای هفته دو میلیون تومان کاهش قیمت داشته و 715 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

گیربکس پژو 207i یکی یکی از پرطرفدارترین هاچ بک های بازار است که نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته یک میلیون تومان ارزان شده و با نرخ 733 میلیون تومان معامله می شود.

پژو پارس LX TU5 یکی یکی از پرطرفدارترین محصولات بازار داخلی است و قیمت آن از شنبه تغییری نکرده است. این خودرو با همین قیمت 831 میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت خودروهای مونتاژ شده

قیمت خودروهای مونتاژ شده در هفته گذشته تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

جک J4 آپشنال ارزان ترین خودرو مونتاژی کرمان موتور است که از روز شنبه آغاز معاملات چهار میلیون تومان ارزان شده و با قیمت 816 میلیون تومان به فروش می رسد.

ام وی ام X33 کراس یکی X22 Pro یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس لیفت است که تغییر قیمتی نداشته و در هفته گذشته با همان نرخ یک میلیارد و 45 میلیون تومان معامله می شود.

جک S5 یکی یکی از محبوب ترین محصولات کرمان موتور است. این کراس اوور در هفته گذشته هیچ نوسانی را تجربه نکرده و با قیمت یک میلیارد و 630 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

Fidelity Prime جدید پنج نفره یکی از کراس اوورهای محبوب بهمن موتور است و این محصول هفته گذشته مانند سایر خودروهای بازار با قیمت قطعی یک میلیارد و 830 میلیون تومان به فروش رسید.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت نیوز گفت: در هفته ای که گذشت، ظهور خودروهای برقی در بازار آغاز شده و ثبت نام این محصولات در سامانه یکپارچه در حال انجام است. می توان گفت قیمت مقرون به صرفه این محصولات از قیمت خودروهای بنزینی وارداتی بیشتر است. همانطور که می دانید محصولات برقی جذابی از برندهای معروف مانند آئودی، فولکس واگن و همچنین برخی از محصولات چینی در هفته گذشته روانه بازار شدند و به دلیل پایین بودن حقوق ورودی، قیمت آنها بسیار ارزانتر از خودروهای بنزینی وارداتی است که اکثرا ارزان هستند. گزینه های هزینه

وی ادامه داد: مشکل فوق معادلات بازار را به هم ریخته است، زیرا تصور کنید فردی می تواند یک خودروی برقی فولکس واگن را با قیمتی معادل یک میلیارد و 450 میلیون تومان بخرد در حالی که تویوتا کرولای بودجه ای با قیمتی معادل آن در بازار است سه میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش می رسد که بسیار بالاتر است. البته زیرساخت خودروهای برقی در کشور وجود ندارد و با توجه به روند فعلی در وزارت حراست، به نظر نمی رسد در آینده نزدیک این زیرساخت فراهم شود.

جعفری خاطرنشان کرد: بازار خودرو هم اکنون یکی یکی از کم آشفته ترین بازارهای داخلی است، قیمت ارز نیز از هفته گذشته کاهش یافته و خرید خودروهای وارداتی و داخلی را با مشکل مواجه کرده است. قیمت خودرو روند رکودی را دنبال کرده و به نظر می رسد این وضعیت در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

217.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا