اخبار روز

داستان خلاف وعده تاکسی اینترنتی معروف و بلاتکلیفی 11 هزار دانش آموز تهرانی!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از همشهری، همزمان با روزهای اولیه مهر، این تاکسی اینترنتی نتوانست این طرح را اجرا کند و عدم موفقیت آن را به گردن شهرداری انداخت و در گفت و گو با یکی از روزنامه های اصلاح طلب از کنار گذاشتن شهرداری تهران خبر داد. مدیر کل این تاکسی های اینترنتی به رسانه ها گفت: شهرداری متعهد شد 2000 دستگاه تاکسی در این پروژه مشارکت کند.

اما داستان واقعی چیست؟

محسن هرمزی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همشهری گفت: شهرداری تهران در سال جاری هیچ تعهدی در خصوص سرویس مدارس نداشت و طبق روال هر سال کار انجام می شد اما هفته گذشته استاندار مصوبه ای ارائه کرد. در سرویس مدارس که از سال آینده اجرا می شود. ، شهرداری باید مجری آن باشد.

وی در خصوص اظهارات مدیرعامل یکی از شرکت های اینترنتی گفت: شهرداری تهران با چنین تاکسی اینترنتی توافقی نداشته و این شرکت باید از ظرفیت خود برای ارائه خدمات مدارس استفاده می کرد. اگر قرار است با نظارت شهرداری تهران اتفاقی بیفتد، باید در قالب و سبک خاصی انجام شود و تا زمانی که این تاکسی اینترنتی در قالب خاصی کار نکند، نمی توانیم با آنها موافق باشیم. چون وقتی نظارت را به دست شهرداری می دهند شهرداری هم باید خودروها و رانندگان سیستم را شناسایی و احراز هویت کند.

هرمزی تاکید کرد: قراردادی بین شهرداری و تاکسی اینترنتی مذکور وجود ندارد و این نظارت طی سال آینده بر عهده شهرداری خواهد بود. تاکسی اینترنتی به سمت مردم رفت و بعد کاری نکرد و شهرداری اصلا در این موضوع دخالتی نداشته است. این شرکت تاکسی اینترنتی ابتدا تلاش کرد دانش آموزان را برای راه اندازی سرویس مدرسه جذب کند اما تعطیل شد و حالا شهرداری را مقصر این اتفاق می داند، البته همانطور که مهدی چمران، رئیس شهرداری تهران در روزهای پایانی تابستان در خصوص مدرسه گفت. خدمات و فعالیت شرکت های اینترنتی وی با بیان اینکه این موضوع باید قانونی باشد و مدیریت شهری از هرگونه خدمات قانونی که بتواند شرایط خوبی را برای دانش آموزان فراهم کند استقبال خواهد کرد.

سرویس مدارس دانش آموزی از سال آینده متولی خواهد داشت و به نظر می رسد این مشکل تاریخی برای سال تحصیلی 1404-1403 حل شود.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا