اخبار روز

پرداخت “وام تولد” ترفند جدیدی است که توسط کلاهبرداران سایبری استفاده می شود

به گزارش مگتو از اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در تشریح این خبر گفت: بارها گفته شده که افراد سودجو همیشه از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوء استفاده از کاربران استفاده می کنند. یکی یکی از این موارد سوء استفاده از اعطای تسهیلات و وام بانکی است. در همین راستا این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری در فضای مجازی آگهی ای با عنوان ثبت وام فرزند یا پرداخت این وام را درج کنند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان افزود: مجرمان سایبری از روش های مختلفی مانند ارسال لینک های جعلی در شبکه های اجتماعی با عناوینی مانند «برای ثبت نام وام فرزند روی لینک زیر کلیک کنید» و هدایت متقاضیان به سایت های فیشینگ و اقدام به سرقت استفاده می کنند. حساب های بانکی

این افسر پلیس ادامه داد: هموطنان توجه داشته باشند که سایت ve.cbi.ir تنها سامانه رسمی تسهیلات اعتباری فرزند است و از مراجعه به لینک های ارائه شده در شبکه های اجتماعی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir در قسمت «گزارش های مردمی» و یا با شماره تماس با ما این کار را انجام دهند. 096380.

۴۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا