اخبار گیلان

پرداخت ماهانه 850 میلیارد به بازنشتگان و مستمری بگیران در استان گیلان / محمدیان خدمات انجام شده مرتبط با بازنشستگان را اعلام کرد!

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان با بیان اینکه حقوق بازنشستگان استان ماهانه بین هشت تا ۱۱.۵ میلیون تومان است، گفت: این صندوق به طور متوسط ماهانه بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان می‌پردازد.

در نشست با اصحاب رسانه، سجاد محمدیان در روز چهارشنبه اظهار داشت که یکی از اصلی‌ترین تقاضاهای بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق است و صندوق بازنشستگی کشوری با جدیت در پی اجرای این تقاضا است.

وی تعداد اعضای صندوق بازنشستگی کشوری در استان را ۷۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۶۵ درصد از این جمعیت مرد و ۳۶ درصد بانوان هستند.

محمدیان،  آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و وزارت کشور را به ترتیب دارای بیشترین تعداد عضویت در صندوق بازنشستگی استان نامید.

وی به اقداماتی که صندوق بازنشستگی کشوری در سال گذشته انجام داده است، اشاره کرد و گفت: در این مدت، تسهیلات با کارمزد چهار درصد به بازنشستگان پرداخت شده است و همچنان این امکان وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته، ۲۰ هزار بازنشسته عضو صندوق در استان تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی ضروری دریافت کردند و برای این منظور از اعتبارات استانی نیز استفاده شده است و بازپرداخت آن نیز سه سال طول می‌کشد.

محمدیان اظهار کرد که تسهیلات مذکور ۱۰۰ درصد افزایش یافته و به ۳۰ میلیون تومان رسیده است و افزود: از ابتدای امسال، ۳۲۰۰ نفر تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند و همچنان سایت ثبت نام برای متقاضیان بازنشسته باز است و می‌توانند از خدمات آن بهره‌برداری کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان اعلام کرد که علاوه بر تسهیلاتی که دولت برای مزدوجین در نظر گرفته است، صندوق بازنشستگی کشوری نیز به ازای هزینه ازدواج فرزندان، ۲۵ میلیون تومان کمک هزینه اعطا می‌کند.

وی به شکل زیر ادامه داد: در طول سال گذشته، تعداد یک هزار نفر از فراهمی‌های مالی استفاده کردند و در سال جاری نیز افرادی که شرایط لازم را دارند، قادر خواهند بود ثبت نام کنند.

وی درباره تسهیلات به عنوان همپاد صحبت کرد و گفت: این وام به منظور کمک به هزینه‌های تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود و بازنشستگان می‌توانند برای خودشان یا فرزندانشان از این وام استفاده کنند.

محمدیان افزود: مبلغ تسهیلات کمک هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد شش میلیون تومان و برای دکترا هشت میلیون تومان است و افرادی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند در وبسایت www.Cspf.ir ثبت نام کنند.

وی اعلام کرد که در سال گذشته، ۱۸۸۴ نفر ثبت نام شده‌اند برای بیمه شخص ثالث ملت و اضافه کرد: بازنشستگان عضو صندوق همچنین می‌توانند از خدماتی مانند کمک به هزینه تعمیر ماشین از ایران خودرو و خرید از فروشگاه‌های رفاه و افق کوروش استفاده کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان اعلام کرد که صد هزار نفر از بازنشستگان این صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه سازان قرار دارند و افزود: در طول سال گذشته، بیش از ۲۶۰ هزار نفر از تسهیلات این بیمه استفاده کرده‌اند.

وی همچنین درباره فعالیت ۱۸ کانون صندوق بازنشستگی در گیلان گفت و اظهار داشت: مشکلات بازنشستگان و مطالبات آن‌ها از طریق جلساتی که در این کانون‌ها برگزار می‌شود، به مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس گزارش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری تلاش می‌کند تا رفاه بازنشستگان را ارتقا دهد، اظهار کرد: قرار است یک فضای مناسب برای ساخت یک مجموعه فرهنگی ورزشی در اختیار صندوق استان قرار بگیرد.

با توجه به سخنان مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در گیلان، اعلام شده است که به منظور بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، یک ستاد در استان تشکیل گرفته است. در این راستا، اقداماتی انجام شده است که شامل دیدار با بازنشستگان ساکن در آسایشگاه‌ها، دیدار با اقشار مختلف بازنشسته عضو صندوق (از جمله بازنشستگان اهل قلم) و برگزاری محفل شعر می‌باشد.

علاوه بر این، برگزاری جشن‌ها، همایش ویژه تشخیص زودهنگام سرطان، مسابقات ورزشی و بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی نیز به عنوان دیگر اقداماتی در نظر گرفته شده است. همچنین، خبر افتتاح یک سالن ورزشی در چهار رشته تنیس روی میز، شطرنج، دارت و فوتبال دستی به منظور بهبود و ارتقای امکانات رفاهی بازنشستگان استان نیز اعلام شد. این اقدامات در راستای تکریم بازنشستگان و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا