اخبار روز

پایداری و عایق؛ مزایای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل این ماده پیش ساخته ای است که در دو نوع سقف و دیوار ساخته می شود و به دلیل خواص فراوان جایگزین مصالح ساختمانی شده است. در مقاله پیش رو به بررسی مزایای سقف ساندویچی و نقش آن در افزایش دوام و کارایی ساختمان می پردازیم.

ساندویچ پانل سقف و نقش آنها در استحکام سازه

سقف مهم ترین قسمت یک ساختمان است و نقش مهمی در افزایش دوام و پایداری سازه دارد. به همین دلیل، انتخاب مواد پوشش مناسب بسیار مهم است. ساندویچ پانل سقفی به دلیل استفاده از لایه های فلزی در ساختار خود، نقش مهمی در صنعت ساختمان پیدا کرده اند. یکی یکی از عوامل مهم در دوام سازه عدم نفوذ آب به داخل مصالح است. زیرا آب وارد سازه می شود یکی یکی از عوامل مخرب اصلی در تمام مصالح ساختمانی است. در لایه های بیرونی ساختار این ماده پیش ساخته از دو ورق فولادی استفاده شده است که می تواند آلومینیوم، آلوزینک و گالوانیزه باشد.

لایه های جانبی به کار رفته در ساندویچ پانل سقفی نقش مهمی در حفاظت از آن دارند. استفاده از این ماده به ویژه در محیط های مرطوب می تواند پایداری و استحکام سازه را افزایش دهد. به همین دلیل اغلب در پروژه های انبوه مسکن و ویلاسازی مورد استفاده قرار می گیرند. بهینه ترین آلیاژی که می توان به عنوان ورق خارجی ساندویچ پانل استفاده کرد آلوزینک است. زیرا نه تنها از خواص ورق آلومینیوم بهره می برد، بلکه از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار است و حتی در اثر ضربه و فشار نیز خواص خود را از دست نمی دهد. بنابراین به راحتی می توان از آن در محیط های مرطوب استفاده کرد.

مطالعه پایداری پانل ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی

کارگران ساختمانی همیشه در تلاش هستند تا سازه ای با کمترین اتلاف انرژی بسازند. امروزه این کار به لطف ساندویچ پانل های عایق حرارتی امکان پذیر است و می توان نوسانات دما را از طریق این مواد پیش ساخته کنترل کرد. یکی یکی از مهمترین کاربردهای کاشی سقف، عایق کاری هنگام ساخت اتاق تمیز است. از دیگر مصارف احتمالی می توان به روکش دیوار و سقف سردخانه اشاره کرد که در کارخانه ماموت با بهترین کیفیت تولید و تحویل می شود. عایق کاری ساختمان باعث کاهش هزینه های انرژی به ویژه در فصول تابستان و زمستان می شود و صرفه جویی اقتصادی زیادی را در پی دارد.

عایق بندی سازه در برابر آتش با پانل های سقفی

یکی یکی از ویژگی های منحصر به فرد ساندویچ پانل ها مقاومت آن ها در برابر شعله های آتش است. در واقع می توان با انتخاب متریال مناسب و کارآمد برای المان مرکزی و لایه های جانبی سازه پانل، سازه را از آتش محافظت کرد. ساندویچ پانل سقفی نقش ویژه ای در پوشش دیوارهای خارجی سازه ایفا می کند. زیرا آسیب به این قسمت از ساختمان می تواند دوام سایر قسمت های ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد. این امر باعث شده است که استفاده از مصالح مناسب برای سقف به موضوعی مهم در ساخت و ساز ساختمان تبدیل شود. حوادث مخربی که به طور مستمر ساختمان ها را تهدید می کند شامل آتش سوزی است. بنابراین کارشناسان استفاده از پانل های ساندویچ پلی اورتان از نوع PIR را در سازه هایی با احتمال آتش سوزی بالا توصیه می کنند.

این تخته به دلیل استفاده از فوم ایزوسیانورات که به عایق کند سوز نیز معروف است مقاومت بسیار بالایی در برابر شعله دارد و در آتش سوزی های بزرگ ذوب نمی شود. این ویژگی کمک می کند تا آسیب های مالی و جانی ناشی از آتش سوزی به حداقل برسد.

پایداری و عایق؛ مزایای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل و نقش آنها در عایق صدا

در دنیای امروز، استفاده از موادی که می توانند از ورود آلودگی صوتی به زندگی کاری و شخصی افراد جلوگیری کنند، به دلیل افزایش صدای اضافی در محیط، به یکی از دغدغه های اصلی تبدیل شده است. ساندویچ پانل های دیواری و سقفی راه حل مناسبی برای کاهش نفوذ صدا به فضاهای داخلی هستند. از این متریال برای مصارف مختلفی مانند آمفی تئاتر، استودیو، سالن های ضبط صدا، سینما و … استفاده می شود.

به این مواد ساندویچ پانل آکوستیک می گویند که در واقع بازتاب و کیفیت صدا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. علاوه بر سقف ساختمان، از ساندویچ پانل برای پوشش دیوارها نیز استفاده می شود تا کارایی آنها افزایش یابد و جذب صدا کنترل شود.

قیمت ساندویچ پانل سقفی

قیمت ساندویچ پانل و هزینه نهایی این مواد به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: ب- ابعاد پروژه، ضخامت ساندویچ پانل، رنگ پانل، نوع ساندویچ پانل، عایق انتخابی، نوسانات نرخ ارز در بازار و … شرکت سازنده پس از در نظر گرفتن فاکتور نهایی برای مشتری صادر می کند. همه عوامل موثر بر قیمت

تهیه ساندویچ پانل سقفی ماموت

اگر می خواهید سقف ساختمان خود را با ساندویچ پانل بپوشانید، بهتر است یک شرکت معتبر در این زمینه انتخاب کنید تا از کیفیت متریال اولیه و محصول نهایی مطمئن شوید. شرکت ماموت یکی یکی از معتبرترین تولیدکنندگان ساندویچ پانل در دنیا می باشد که به دلیل کیفیت بالای محصولاتش رضایت تمامی مشتریان را دارد.

کارخانه ماموت به لطف تجهیزات مدرن و پرسنل مجرب خود در ارائه محصولات باکیفیت از شرکت های مختلف تولید داخلی سرآمد است. برای سفارش پانل سقفی خود می توانید پس از مشاوره لازم با شماره های درج شده در سایت ماموت تماس گرفته و سفارش خود را ثبت نمایید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا