اخبار روز سینما

پایان سریال پایتخت با نظر سردار سلیمانی تغییر کرد







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین به نقل از مگتو، احسان محمد حسنی مدیرعامل سازمان هنری رسانه ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز 2 صفحه 194 به خاطره ای جالب از نگاه سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه اشاره کرده است. در آن زمان درباره سریال پایتخت 5 و سکانس های مربوط به داعش. سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب از یکی از شبکه های سینمایی به جنبه های حساس حضور خانواده نقی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده است، بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی ترتیبی داد که گروه فیلمبرداری با اسرای داعش صحبت کنند

همشهری نوشت: در کتاب 2 عزیز سلیمانی نقل قولی از مدیرعامل سازمان هنری رسانه اوج می خوانیم: زمانی که تصمیم به ساخت پایتخت 5 گرفته شد، به همراه تیم به دیدار حاج قاسم رفتیم. حاجی در آشنایی بچه ها با فضای سوریه و مدافعان حرم کمک زیادی کرد. حتی هماهنگ با یکی دو زندانی داعش در حال گفتگو هستند. بعد از اتمام فیلمنامه، یک روز برای صرف صبحانه مهمان حاج قاسم بودیم. وقتی فهمید در پایان سریال بابا پنجعلی به شهادت می رسد و در کربلا یا مشهد به خاک سپرده می شود، گفت: فیلمنامه را عوض کنید، این خانواده سالم به ایران برگردند کارگردان و نویسنده «ما می خواهیم» را دیدند ماجرا اینطور تمام شود.» حاجی وقتی دید قبول نمی کنند، با حسادت گفت: «مگر ما مرده ایم». یکی این خانواده به دست داعش شهید شوند!»

نظر سردار درباره ساخت پایتخت 5 مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و متفکر این سریال در گفت و گو با خبرنگاران درباره این سریال پایتخت گفت: پرمخاطب ترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کرده ایم که این سریال مورد هجمه زیادی قرار گرفت با توصیه حاج قاسم سلیمانی آزاد شد. نظر سردار در مورد ساخت پایتخت 5 مثبت بود و آنها فقط یک دغدغه داشتند که در پایان داستان چه اتفاقی می افتد و آن این بود که خانواده نقی با شجاعت و شجاعت خود را از خطر جنگ نجات دهند. و در نهایت یک هلیکوپتر سوری این خانواده را از درگیری نجات خواهد داد. سازمان اوج همفکر بود و بر کار نظارت داشت و بخشی از فیلمنامه هم به اوج و هم به تلویزیون سپرده شد و کاملا هماهنگ شدیم… یک روز صبح زود خدمتشان (سردار سلیمانی) رسیدیم چون می خواستند. ساکت تر باشید و با جزئیات صحبت کنید. از معنی کلماتشان متوجه شدم که حروف بزرگ دیگری هم دیده اند. او نظراتی داشت که درست بود. علاوه بر این، آنها ما را به مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران پایان داستان بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

مذاکرات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می افزاید: من و محسن تنابنده دیدارهای مفصل زیادی با سران ارشد عملیات سوریه داشتیم و نشستیم و خاطرات آنها را یادداشت کردیم. حتی پیش سردار سلیمانی رفتم و در مورد پایتخت و داعش صحبت کردم…

حضرت آقا همه را خوشحال کرد

این کارگردان در ادامه می افزاید: حضرت آقا در صحبت های خود تأکید کردند که به رئیس وقت سازمان صدا و سیما دستور داده اند که سریال نمونه ای مثل پایتخت بسازد که داستان خانواده ای متدین، ایرانی و فرهیخته را روایت می کند و می گویند چرا فقط یک تعداد کمی از این سریال ها ساخته شده است؟ من صحبت های آقای آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که حتی حرف های نهفته در سریال را کشف کردند و تاکید کردند که در پایتخت 2 خیلی خوب کار کردیم. وقتی این کلمات را شنیدیم، حالمان خوب شد.

سیروس مقدم کارگردان سرشناس تلویزیون است. او با ساخت مجموعه های تلویزیونی پرطرفداری مانند پایتخت، روزهای زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشت، بچه های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی البدل و … نشان داده که مخاطب را به خوبی می شناسد و دلیل آن را می داند. زاویه ای داشته باشد تا به نگرانی های آنها پاسخ دهد و آنها را به بهترین شکل ممکن از قاب دوربینش ثبت کند.

البته سریال پایتخت 5 هر شب ساعت 21:00 از شبکه آی فیلم پخش می شود.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا