اخبار روز

پایان احتمالی اعتصابات نویسندگان هالیوود! | توافق بزرگ نویسندگان با استودیوهای بزرگ!

اتحادیه نویسندگان هالیوود با استودیوهای بزرگ به یک توافق اولیه رسیده‌اند. این توافق دارای اهمیت بسیاری است زیرا انتظار می‌رود به یکی از دو اعتصابی که تولیدات فیلم و تلویزیون را بسیاری از مواقع متوقف کرده و باعث خسارت‌های بسیاری به اقتصاد هالیوود شده، پایان دهد. در این توافق، بازنگری کلی و جامعی بر متن توافق قبلی صورت گرفته است.

اتحادیه نویسندگان هالیوود به توافق اولیه‌ای با استودیوهای بزرگ دست یافته است. این توافق انتظار می‌رود به یکی از دو اعتصابی که اکثر تولیدات فیلم و تلویزیون را متوقف کرده و میلیاردها دلار به اقتصاد هالیوود خسارت وارد کرده، پایان دهد.

برای قابلیت اجرایی شدن، این قرارداد سه ساله باید توسط مدیران انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) و اعضای اتحادیه تائید شود.

این توافق به دلیل داشتن دستاوردها و حمایت‌های معنادار برای نویسندگان توسط اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) به عنوان یک توافق استثنایی توصیف شده است. این اتحادیه نماینده ۱۱۵۰۰ نویسنده سینما و تلویزیون در ایالات متحده آمریکا است.

کمیته مذاکره در بیانیه‌ای اعلام کرد: این توافق با ادامه همبستگی اعضای کانون نویسندگان و حمایت فوق‌العاده سایر اتحادیه‌ها که بیش از ۱۴۶ روز است در خطوط اعتصاب به ما پیوسته‌اند میسر شد.

اگرچه توافق بین نویسندگان و استودیوهای بزرگ نقطه عطفی است، حتی در صورت تایید نهایی، هالیوود را به حالت عادی باز نمی گرداند زیرا انجمن بازیگران سینمای آمریکا (SAG-AFTRA) هنوز در اعتصاب است.

در 2 می، نویسندگان پس از به بن بست رسیدن مذاکرات بر سر دستمزد، حداقل فضا برای نویسندگان، استفاده از هوش مصنوعی و مسائل مربوط به سیستم های مشاهده آنلاین دست به اعتصاب زدند.

کارولین رنارد، رابط اتحادیه نویسندگان فیلم و تلویزیون آمریکا در مذاکرات، گفت: “این یک صنعت صنفی است و به افرادی وابسته است که محصول واقعی را می سازند و این شرکت را میلیاردها دلار به دست می آورند.”

اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون، که در واقع نماینده‌ی گروه تجاری شامل کمپانی‌های والت دیزنی، نتفلیکس، برادران وارنر، دیسکاوری و سایر استودیوهای بزرگ هستند، اعلام کردند که با اتحادیه نویسندگان به توافق اولیه‌ای رسیده‌اند.

با این حال، هالیوود با انجمن نویسندگان، انجمن بازیگران سینمای آمریکا – فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا (SAG-AFTRA) به دنبال افزایش حقوق پایه و تضمین عدم جایگزینی آن‌ها با هوش مصنوعی، مواجه با چالش بزرگی هستند. اعتصابات این اتحادیه‌ها باعث تحلیل پروژه‌ها و تعطیلی فعالیت‌ها شده و در نهایت بازداشت استودیوها در استفاده از بازیگران برای تبلیغ پروژه‌هایشان ایجاد شده است.

در حالی که این موضوع برای صنعت فیلم تاثیر گذار بوده و باعث تأخیر در اکران‌های سینمایی شده است، باید دید که آیا اتحادیه بازیگران نیز قادر به رسیدن به توافقی با استودیوهای بزرگ هستند یا خیر.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا