اخبار روز

پاشنه آشیل مجلس دوازدهم به گفته جریان رائفی پور رئیس حزب اعتدال و توسعه، مدیریت و مدیریت مجلس است.

به گزارش خبرگزاری مگتو، مجلس دوازدهم با توجه به اختلاف اصولگرایان و عدم حضور اصلاح طلبان و اعتدالیون در حوزه انتخابات، مجلسی بدون اکثریت مطلق و متشکل از چند فراکسیون خواهد بود.

جواد هاروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت و گو با خبرگزاری مگتو به این موضوع اشاره می کند و می گوید که پیش از این نیز درگیری هایی بین اصولگرایان رخ داده است.

وی با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در نتیجه این انتخابات هیچ منتقدی به مجلس نیامده است و دور از انتظار است که در مجلس دوازدهم گروه هایی از منتقدان تشکیل شود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری مگتو با جواد هروی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه می خوانید:

********

*آقای هروی! انتظار می رود مجلس آینده یک مجلس چند حزبی و بدون اکثریت باشد. گروه بندی چند حزبی مجلس دوازدهم چه مزایا یا معایبی می تواند داشته باشد؟

یکی یکی از پیش بینی هایی که برای مجلس دوم می توان کرد این است که این مجلس مانند مجالس گذشته ویژگی های فراکسیونی مشخصی نداشته باشد. دلیل این امر این است که اکثر نمایندگان با یک دست وارد مجلس شده اند و در بحث جبهه ها یا جناح های مختلف امکان جدایی سیاسی وجود ندارد.

از سوی دیگر به دلیل افزایش توقعات مردم، شکاف بین جناح ها بیشتر شده است. بر اساس رایزنی‌های دوستان در مجلس، می‌بینیم که حتی گروه مستقل که در مجلس قبل از اقلیت‌ها بود، در مجلس دوازدهم ساختار مشخصی نداشت و ملاحظات سیاسی در مورد دفتر مجلس از سوی مجلس وجود داشت. آغاز.

در هیچ دوره مجلسی به این شدت و ضعف در بحث فراکسیون ها و جدایی جناح ها در مجلس نبوده ایم، شاید این هم به دلیل همین یکنواختی است که متاسفانه در این دوره مجلس داریم.

در مجلس یازدهم فقط فراکسیون مستقلین به دولت انتقاد کرد

در مجالس گذشته شاهد بودیم که جناح های مختلف سیاسی با جمعیت نسبتاً متعادلی وجود داشت، اما در مجلس یازدهم مشخص شد که به جز گروه مستقل که حدود 50 نماینده داشت، هیچ فراکسیون دیگری در انتقاد از وضعیت موجود نقشی نداشت. و اقدامات دولت بنابراین انتظار می رود مجلس دوازدهم هیچ جناح منتقدی نداشته باشد که بتواند عملکرد دولت یا سایر قوا را نقد کند و این مایه تاسف است.

*این بدان معناست که دیگر شاهد نظارت مجلس بر رفتار دولت نخواهیم بود

فناوری رای گیری در واقع به سمتی رفت که پارلمان را وارد فضای مورد نظر دولت کرد. بنابراین به نظر می رسد در تصویب لوایح اصطکاک بین مجلس دوازدهم و دولت وجود نداشته باشد.

تاثیر افراط گرایان خارج از مجلس بر تصمیمات داخل مجلس؟

*شنیده می شود که تندروهایی مانند رائفی پور نماینده منتخبان مجلس دوازدهم هستند. نفوذ تندروها در مجلس دوازدهم را چگونه ارزیابی می کنید؟

ماجرای رائفی پور نشان داد که مجلس از بیرون اداره و اداره می شود و پوشاندن این نقص برای مجلس دوازدهم مصیبت بزرگی است. آنچه مسلم است شرایط مجلس دوازدهم به ویژه با توجه به حضور تندروها، احتمال تسلط گروه‌های خارج از مجلس بر برخی اختیارات و یا تحرکات داخلی مجلس بیش از گذشته شده است، به همین دلیل به نظر می‌رسد که انتقادات مطرح شود. دولت در مجلس در مجلس دوازدهم کوچکتر از مجلس یازدهم است.

* آقای هروی! شما در چنین فضایی فکر می کنید آیا افراد مستقل در مجلس امکان مذاکره در مورد مسائل مختلف از جمله کسب کرسی های ریاست جمهوری را دارند؟

تمام تلاش ها بر این است که یک جناح مستقل ایجاد شود که بتواند به عنوان یک جبهه در برابر تندروها عمل کند و همه انتظارات از این جناح است.

یعنی انتظار داریم مجلس دوازدهم بتواند پاسخگوی مطالبات و رضایت عمومی مردم باشد اما این نور نجات را در قالب چنین مجلسی نمی توان دید.

دعوای اصولگرایان برای کرسی ریاست مجلس

*گفته می شود ریاست قالیباف بر مجلس از خارج نیز حمایت می شود. وضعیت قالیباف در مجلس دوازدهم را چگونه ارزیابی می کنید؟

متاسفانه چالش های انتخاب رئیس مجلس از قبل از انتخابات مجلس آغاز شد و این موضوع همچنان ادامه دارد، اما جلسات اصولگرایان نشان می دهد که چالش های جدی در اردوگاه اصولگرایان در خصوص ریاست و نایب رئیسی وجود دارد. ریاست در مجلس

۲۷۲۱۱

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا