اخبار روز سینما

تماشای ویدیویی که تمساح از دیدن پلنگ در حال شکار، شادی خود را به او هدیه کرد!

تمساح کایمن یک ماهی پیرانا را شکار کرد، اما در لحظاتی بعد جگوار حضور یافت و با خود ماهی را برد.با دیدن جگوار در حالی که با ماهی در دهانش به سمت پشت می‌گشت، تمساح عقب نشینی کرد.

جگوار همچنین به دلیل شنیدن صداهایی از آب، به سمت آن حرکت کرد تا ببیند چه اتفاقی افتاده است و در نهایت متوجه شد که ماهی پیرانا را که تمساح هنگام عقب نشینی رها کرده بود، به دست آورده است.

در این مقاله، واژه “تمساح” به منظور اشاره به اعضای زیرراسته‌ی کروکودیل‌های راستین (Crocodylinae) استفاده شده است، اما این واژه گاهی به‌طور عمومی برای نامیدن انواع مختلف کروکودیل‌ها استفاده می‌شود. همچنین، در برخی موارد از واژه “تمساح” برای اشاره به تمامی گونه‌های راسته‌ی تمساح‌سانان، شامل کایمن‌ها و الیگاتورها به همراه گونه‌های منقرض شده‌ی این راسته نیز استفاده می‌شود.

در گذشته، واژه “نهنگ” به جای “تمساح” استفاده می‌شد، اما امروزه واژه “نهنگ” برای نامیدن وال‌ها به کار می‌رود و “تمساح” جایگزین آن شده است. همچنین، گاهی “تمساح” و “سوسمار” به اشتباه به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. در واقع، سوسمار نام گروه دیگری از خزندگان است که مارمولک و بزمجه‌ها را دربرمی‌گیرد و در زبان انگلیسی به آن “lizard” گفته می‌شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا