دانستنی ها

ویتامینی که از ریزش مو جلوگیری می کند

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 یا گاهی اوقات ویتامین H نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب است که برای سلامت پوست، مو و ناخن ضروری است.

به گزارش همشهری آنلاین، تاثیر آب و هوا روی مو و پوست احساس می شود. یکی یکی از اتفاقاتی که در ماه های زمستان رخ می دهد، ریزش مو است که البته دلایل مختلفی برای ریزش مو از نظر جسمی، عصبی و روانی وجود دارد که درست غذا نخوردن یکی از این دلایل است.

نکته جالب این است که رژیم غذایی می تواند به طور طبیعی ریزش مو را معکوس کند و با افزودن برخی مواد غذایی به رژیم غذایی روزانه شما باعث رشد موها شود. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد ضروری ترین ویتامین برای رشد مو و غذاهایی که به طور طبیعی حاوی آن هستند، پوشش می دهد.

بیوتین چیست؟

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 یا گاهی اوقات ویتامین H نیز شناخته می شود، یک ویتامین محلول در آب از گروه B کمپلکس است. این ویتامین نقش مهمی در فرآیندهای متابولیک مختلف بدن از جمله متابولیسم چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها دارد. بیوتین همچنین برای سلامت پوست، مو و ناخن ضروری است.

بیوتین چگونه به رشد مو کمک می کند؟

ویتامین B7 که با نام بیوتین نیز شناخته می شود، متخصصان پوست و مو معتقدند این ویتامین ضخامت تارها و فولیکول های مو را تقویت می کند، یعنی رشد مو را تقویت می کند. بیوتین همچنین در تولید کراتین، پروتئین فیبری که ساختار مو، پوست و ناخن ها را تشکیل می دهد، نقش دارد. کراتین برای حفظ استحکام مو حیاتی است. در این مقاله در مورد خواص موثر بیوتین در بهبود رشد مو صحبت می کنیم.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا