اخبار روز سینما

وکیل چند بازیگر مشهور زن سینما که به خاطر بد حجابی احضار شده اند/عکس

در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر فراخوانی چند بازیگر زن مطرح شد. این بازیگران چهره هایی بودند که در مجالس مختلف بدون حجاب حاضر می شدند. پانته آ بهرام در اکران آخرین قسمت از سریال پوست شیر ​​در مرکز خرید لوتوس نازی آباد بدون حجاب ظاهر شد و فاطمه معتمدآریا و افسانه بایگان نیز بدون حجاب در جشن تولد آتیلا پسیانی حضور یافتند. باران کوثری بدون حجاب در مراسم تشییع حسام محمودی شرکت کرد و اخیرا عکس های بدون حجاب کتایون ریاحی، گلاب آدینه و شقایق دهقان در رسانه ها منتشر شده است.

اغلب بلافاصله پس از انتشار این تصاویر، خبر تشکیل پرونده و احضار این بازیگران در رسانه ها منتشر می شد. در پی این خبر، هفته گذشته یکی از رسانه های سینمایی گزارش داد پانته آ بهرام و کتایون ریاحی به دلیل بی حجابی 1.5 میلیون دلار جریمه شدند. انتشار این خبر توسط خبرنگار «سینما اعتماد» واکنش های بسیاری را در پی داشت.

خبرگزاری فارس در گزارشی این حکم را شوخی سلبریتی ها از سوی قوه قضائیه خواند و نوشت: وقتی قوه قضاییه با تأخیر به اقدامات مجرمانه ای می پردازد که قوانین سلبریتی ها را زیر پا می گذارد و آنها را با مجازات هایی مجازات می کند که بیشتر شبیه یک شوخی است. این به نوعی تشویق به ارتکاب جنایت است. تبدیل به افراد مشهور دیگر می شود.”

روزنامه همشهری این حکم را ناشی از اشتباه محاسباتی و دستور قضایی دانسته و پیشنهاد داد که پرونده این بازیگران به دادگاه های امنیتی کشیده شود. در شبکه های اجتماعی به وضوح مشاهده می شود که جنبش های حجاب از این حکم دادگاه به شدت ناراحت هستند و منتظر احکام سخت تری هستند. در این میان گفتگو با کارشناسان حقوقی و همچنین وکلای پرونده نشان می دهد که رای دادگاه به شدیدترین وجه ممکن صادر شده و اشد مجازات برای چنین جرمی تلقی می شود.

واکنش رسانه های اصولگرا به جریمه 1.5 میلیون تومانی بازیگران بدحجاب، قوه قضائیه را به واکنش نسبت به این خبر برانگیخت و اعلام کرد «جریمه 1.5 میلیون تومانی دو بازیگر پانته آ بهرام و کتایون ریاحی مربوط به گذشته است. پرونده این دو نفر در مورد کشف حجاب است که اخیراً منجر به صدور حکم شده است.در همین حال پرونده جدیدی از کشف حجاب این دو تشکیل شده است.دو بازیگر زن تحت عنوان جرم عفت عمومی و که اخیراً منجر به صدور حکم مجرمیت شده است.

در حالی که هفته گذشته یکی از روزنامه های اصولگرا درخواست ارجاع پرونده زنان کشف حجاب به دادگاه های امنیتی را داشت، یک مقام حقوقی سینما می گوید روال رسیدگی به پرونده این بازیگران زن تغییر کرده و از حالت امنیتی خارج شده است. .

«مهدی کوهیان» از اعضای کمیته نظارت حقوقی وضعیت هنرمندان می گوید که باید در این زمینه قدردانی شود. شاید جالب باشد بدانید که این تقدیر از احضار صورت می گیرد، اما باید قدردان باشیم که روند بایگانی پرونده ها به روال صحیح و قانونی خود باز می گردد. یعنی به جای اینکه رفتارهای امنیتی رخ دهد و دادستانی امنیت به این پرونده ها رسیدگی کند، وزارت عامه و دادسرای فرهنگ و رسانه به پرونده هنرمندان رسیدگی می کنند. این موضوع گام مهمی در راستای رعایت حقوق متهمان است.

اگر یادتان باشد در شش، هفت ماه گذشته بیشتر برخوردها با حراست بود و نهادهای امنیتی درگیر بودند و بیشتر هنرمندان و چهره ها توسط نهادهای امنیتی دستگیر شدند. دادسرای رسیدگی کننده به پرونده وی، دادسرای اوین بود و نوع پرونده امنیتی تلقی شد و در نهایت موضوع به دادگاه انقلاب ارجاع شد. همانطور که می دانید در پرونده های امنیتی با توجه به تبصره ماده 48 همه وکلا نمی توانند وکالت خود را تبلیغ کنند و فقط وکلای منتخب این ماده می توانند به پرونده دسترسی داشته باشند. در حال حاضر شاهد هستیم که تشکیل و رسیدگی به پرونده ها از این مسیر خارج شده است که نشان می دهد جلسات و گفتگوهای ما با مسئولان به پایان رسیده است.

اکنون می بینیم که دادستان تهران رویه خود را تغییر داده و پرونده ها را به دادسرا و دادگاه عمومی ارجاع می دهد که در میانجیگری های کمیته حقوقی و قضایی در حمایت از هنرمندان گام مهمی رو به جلو است. نکته دیگر اینکه عناوین اتهامات و دادگاه رسیدگی کننده طبق قوانین رعایت شده است. یعنی پرونده به دادگاه کیفری 2 ارجاع شده تا حجاب کشف شود. دوستانی که برای طرح پرونده به دادگاه علنی مراجعه کرده اند می گویند که پرونده به درستی در حال رسیدگی است و به وکلای خود دسترسی دارند. برخلاف اتفاقی که در روند پرونده های امنیتی افتاد که آنها به این موارد دسترسی نداشتند.

تاریخ حضور بازیگران مشخص نشده است.

انتشار خبر جریمه یک و نیم میلیون تومانی دو بازیگر زن در هفته گذشته نیز شایعاتی را در مورد روند رسیدگی به پرونده آنها به راه انداخت. نازنین ثقفی پور، وکیل چند بازیگر زن که به دلیل رفع حجاب مورد استناد قرار گرفته اند، از جزئیات روند رسیدگی به پرونده به «شرق» گفت.

وی در این زمینه می گوید: پرونده هایی که برای چند بازیگر زن تشکیل شده، در اثر اعلام ارتکاب جرم از سوی پلیس بوده و پرونده ها به مراجع قضایی ارجاع شده است. این پرونده ها در دو مورد برای بازیگران زن بایگانی و ارسال شده است. یکی از جرایمی که مشمول تبصره ماده 638 قانون مجازات اسلامی است کشف حجاب است. موضوع پرونده های حاضر در مجتمع قضایی ارشاد در حال رسیدگی است.

ثقفی پور درباره شکایت دیگری از بازیگران نیز به «شرق» گفت: پلیس شکایت دیگری را مطرح کرد که مربوط به انتشار عکس های برهنه هنرمندان در رویدادهای اخیر است. موضوع این شکایت مشمول جرایم درجه هشت نمی باشد. بنابراین تحقیقات مقدماتی وی از دادسرا آغاز می شود.

در برخی پرونده های اخیر پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است که تحقیقات مقدماتی را انجام می دهد.

به نظر می رسد در این موارد باید به دو موضوع مهم توجه شود. یکی موضوع حکم تحریمی است که برای هنرمندان صادر شد و هفته گذشته خبر آن منتشر شد. بیشتر انتقادات و فضای رسانه ای در برخی رسانه ها به گونه ای بوده است که مجازات کمی برای بازیگران در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است حداکثر مجازات حبس در نظر گرفته شده برای تبصره ماده 638 دو ماه است که طبق ماده 65 قانون مجازات اسلامی باید به مجازات جایگزین حبس تبدیل شود. یعنی حبس اعمال نمی شود و به جای حبس به عنوان مجازات به جزای نقدی تبدیل می شود. بر اساس آخرین مصوبه سال ۱۳۹۸ هیات وزیران، جریمه در نظر گرفته شده برای این موضوع تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. پس ادعاهای مطرح شده در مورد عدم مجازات صحیح نیست.

نازنین ثغفی پور در بخشی دیگر از گفتگوی خود با شرق به شایعاتی همچون صدور قرار دستور برای برخی از موکلین خود اشاره می کند و می گوید: موضوع دیگری که در رسانه ها مطرح شده، صدور قرار دستور برای موضوع انتشار عکس است. . این گفته نیز صحت ندارد و پرونده تمامی بازیگران زن در حال حاضر در مرحله تحقیقات مقدماتی است و هنوز دستور نهایی در این زمینه صادر نشده است. تحقیقات توسط بازپرس محترم در حال انجام است و دفاع اصلی در این خصوص این است که تصاویر توسط بازیگران منتشر نشده است، بلکه اغلب توسط رسانه هایی منتشر شده است که خود هنرمندان نیز از آن بی اطلاع بوده اند. بنابراین پرونده دادسرای فرهنگ و رسانه در مرحله تحقیقات مقدماتی بوده و ادعاهای مطرح شده در خصوص صدور قرار مجرمیت کذب است. همچنین مطابق مواد 91 و 96 قانون آیین دادرسی کیفری، تحقیقات قبلی (به استثنای مواردی که در قانون پیش بینی شده است) باید به صورت محرمانه انجام شود و انتشار اطلاعات مربوط به محتوا یا اشخاص دخیل در این موضوع خلاف قانون است. مورد. به همین دلیل در حال حاضر از افشای جزئیات موارد مذکور معاف بوده و انتظار می رود مراجع مختلف نیز به این موضوع توجه کنند.

رویه ها ادامه دارد

از صحبت های وکیل بازیگران زن مشخص می شود که دادگاه در رسیدگی به این پرونده به شدیدترین شکل ممکن عمل کرده و اشد مجازات را برای رفع حجاب در نظر گرفته است. همچنین تلاش می شود تا جرایم دیگری به این عوامل نسبت داده شود و دادسرا در حال رسیدگی به این اتهامات است و هنوز مرحله تحقیقات مقدماتی را طی نکرده است.

Recent search terms:

  • https://baztabonline com/blog/وکیل-چند-تن-از-بازیگران-زن-که-به-جرم-رفع/

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا