اخبار روز سینما

وکلای ترانه علیدوستی و بابک کریمی: در دستور صادره در پرونده شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی به چند زن و دختر مورد آزار و اذیت لفظی و جنسی اشاره شده است.

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

شرق: وکلای بازیگران زن می گویند در جریان این پرونده شاهدان زیادی به دادگاه فراخوانده شدند و علیه شاکیان پرونده شهادت دادند.

سال گذشته در این روزها بازار MeToo و اعترافات قربانیان داغ بود و نام مهدی کوشکی و حبیب رضایی نیز مطرح شد. شبنم فرشادجو در همان زمان از این هنرمندان و فعالیت های آنها افشاگری کرد و بعداً این افراد به اتهام افترا از وی شکایت کردند. دادگاه پس از بررسی اظهارات شاهدان، تصمیم به تبرئه ترانه علیدوستی و شبنم فرشاد جودا و کیفرخواست حبیب رضایی و مهدی کوشکی گرفت. به این ترتیب اتهام آزار جنسی حبیب رضایی و مهدی کوشکی تایید شد.

در این گزارش آمده است که چند زن و دختر به دلیل تسلط و قدرت تصمیم گیری افراد نامبرده در سینما و تئاتر مورد آزار و اذیت لفظی و جنسی قرار گرفته اند.

زهرا مینوی و صدرا خالقی وکلای ترانه علیدوستی و بابک کریمی در گفت و گو با شرق جزئیات جدیدی از شکایت حبیب رضایی و مهدی کوشکی از این بازیگران و برخی دیگر از چهره های سینمایی را فاش کردند. در این نقل قول آمده است که چندین زن و دختر به دلیل تسلط و قدرت تصمیم گیری افراد نامبرده در سینما و تئاتر مورد آزار و اذیت لفظی و جنسی قرار گرفته اند.

بازپرس برای حفاظت از شهود دستور عدم دسترسی و استماع شهادت محرمانه صادر کرد.

وکلای این بازیگران می گویند که در جریان این پرونده شاهدان زیادی به دادگاه فراخوانده شدند و علیه شاکیان پرونده شهادت دادند.

آنها در بخشی از این گفت و گو می گویند: روند ارائه شهود به دادسرا روندی طولانی بود و ما چهره های مختلف، گاهی چند نفر در یک روز و گاهی برخی که شهرت بیشتری داشتند، برای شهادت می گرفتیم. در یک روز جداگانه به دلیل حفظ محرمانه بودن.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا