اخبار روز

رئیس سازمان بورس درباره عرضه اولیه جدید وعده هایی داد!

به گفته پی ام آپ، مجید عشقی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک، بیمه) که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، تاکید کرد: این نمایشگاه فرصتی طلایی برای افزایش دانش مالی کشور است. عمومی. فعالان عمومی و اقتصادی اظهار داشتند: آموزش مالی یکی از مهمترین مؤلفه های دنیاست و سازمان بورس نیز مرکز نظرسنجی برای سنجش آموزش مالی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در صنعت مالی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: بیشتر خدمات توسط این بخش ارائه می شود. 10 سال پیش 10 کارگزار برتر عمدتاً بانک ها بودند، در حالی که الان نیست و این نشان دهنده توسعه بخش خصوصی در بازار سرمایه است. بیشتر نوآوری‌های مالی که در سال‌های اخیر در بازار سرمایه رخ داده است، از بخش خصوصی بوده است. این سازمان نیز توسط این بخش حمایت می شود و ارائه چندین مجوز این امر را ثابت می کند.

رئیس سازمان بورس با اشاره به نقش بازار سرمایه در توسعه کشور گفت: امسال یکی از وظایف ویژه آژانس استقبال از بخش خصوصی است. در بحث تامین مالی تاکید بر انتشار اوراق مالی اسلامی یا اوراق بدهی است که سال گذشته سه برابر شد. برنامه امسال افزایش حجم صدور بدهی شرکت هاست.

عشقی با تاکید بر اینکه تلاش جدی در زمینه پذیرش شرکت های بخش خصوصی در حال انجام است، گفت: این موضوع در شرکت های سهامی و غیر بورسی با جدیت دنبال می شود و در هفته های گذشته شاهد پذیرش و پیشنهادات اولیه بوده ایم و این امر روند ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، صکوک پلاس همچنان در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان  بورس با اشاره به صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: طی این روزها سه قرارداد اساسی برای این صندوق ها خواهیم داشت که به آینده بازنشستگی مردم کمک زیادی می کند. علاوه بر این، قراردادهای آتی سهام افشا می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا