اخبار روز

وضعیت کارگران در دولت سیزدهم بهتر شد

به عنوان یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، سیاست دولت در حمایت از تولید موجب تمجید رهبر انقلاب از دولتمردان و بهبود وضعیت کارگران شد و گفت: دولت دست به کار شده است. بیش از 8000 واحد و کارخانه تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگردانده شد.

ذبیح الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص اظهارات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران و اشاره ایشان به احیای هزاران کارگاه تعطیل یا نیمه تعطیل توسط دولت سیزدهم اظهار نظر کرد. یکی یکی از اولویت های دولت از ابتدا حمایت از مردم در همه بخش ها بوده است که در عمل هم ثابت شده است تا در این دولت وضعیت کارگران بهتر شود.

این مقام شورای اسلامی افزود: در دولت قبل به دلیل تحریم، کرونا و شرایط بد مدیریتی، اکثر واحدهای تولیدی و حتی کارخانجات مهم تعطیل شد، اما دولت سیزدهم ابتکار عمل را توسط مسئولان خود قرار داده است. بیش از 8000 واحد تولیدی و کارخانه و بازگرداندن تعطیلات نیمه تعطیل به چرخه تولید. در عمل بسیاری از کارگران بیکار به مشاغل قبلی خود بازگشتند و 191000 شغل جدید نیز ایجاد شد.

ساردویی با بیان اینکه توجه دولت به بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان کمک قابل توجهی به رونق اقتصادی کرد، یادآور شد: در ابتدای دولت سیزدهم پنج هزار شرکت دانش بنیان در حال فعالیت بودند که این تعداد در دو دوره اخیر به بیش از 10 شرکت افزایش یافته است. سال ها با عملکرد و حمایت دولت 1000 دستگاه دریافت شد که نشان از رویکرد دولت برای رونق تولید و توجه به بخش خصوصی دارد.

وی با اشاره به بازدیدی که از کارخانه تراکتورسازی تبریز انجام داد، تصریح کرد: بر اساس آمار به دست آمده در این بازدید نسبت به سال 1387 تولید این کارخانه چندین برابر شده و به 1400 دستگاه در بخش های مختلف رسیده است که این نشان دهنده است. واقعیت این است که رشد تولید در دوم سال گذشته در راستای تحقق خواسته های رهبر معظم انقلاب محقق شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در شورای اسلامی با بیان اینکه چگونه می توان از امکانات و ظرفیت مجلس برای اجرای فرامین رهبری استفاده کرد، تصریح کرد: در چهار سال گذشته مجلس یازدهم قوانین مهمی از جمله قانون جهش علم تولید را تصویب کرد. قانون مالیات بر عایدی سرمایه، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم، قانون افزایش تولید مسکن و سایر قوانین مربوط به مردم و تولید را تصویب کرد و مجلس دوازدهم باید به این مسیر ادامه دهد و دولت نیز اقدامات لازم را انجام دهد. اجرای دستورات مقام معظم رهبری از طریق اجرای قوانین مهم.

وی با بیان اینکه در 45 سال گذشته مردم ثابت کرده اند که هرجا پا به میدان گذاشته اند موفق بوده اند، تصریح کرد: انقلاب، جنگ اجباری، حضور در صحنه در برهه های تاریخی از جمله تاثیرات مهم حضور مردم در صحنه است. زمین، و آن حضور همیشه طعم شیرین موفقیت است. و پیروزی تمام شده است و در این مرحله باید کار را به مردم سپرد که قطعا نتیجه خواهند داد.

وی تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز و مشارکت بانک ها در تولید، خواسته های رهبر معظم انقلاب برای رشد و توسعه کشور با مشارکت مردم را برآورده می کند. تولیدکنندگان فعالانه حمایت می‌شوند و تسهیلات لازم را پرداخت می‌کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا