اخبار روز سینما

وزیر فرهنگ: انقلاب اسلامی جامعه ایران را مؤمن و عفیف تر کرده است/ جامعه ایران نسبت به 50 سال گذشته دیندارتر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انقلاب اسلامی جامعه ایران را مؤمن و عفیف‌تر کرده است و امروز جامعه ایران دیندارتر از 50 سال گذشته است.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری که در محل مسجد جامع امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: دیروز 21 تیر ماه سالگرد مقاومت تاریخی مردم ایران در برابر حمله ای بود که پایه های جامعه ما را هدف قرار داده بود، به طوری که در 200 سال گذشته، اگرچه در مسائل نظامی، اقتصادی و امثال آن با غرب اختلاف داشته ایم. درگیری اصلی ما یک درگیری فرهنگی بود.

وی ادامه داد: اما در مقابل این تهاجم فرهنگی، مهمترین اقدامی که ایران انجام داد و در نظام بین الملل کم نظیر بود، شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بود و این انقلاب مهمترین مقاومت فرهنگی در برابر تسخیر فرهنگی تلقی می شود. غرب.

اسماعیلی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هرگونه انتقاد و پیشنهادی استقبال می کند، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی پذیرای انتقاد، پیشنهاد و راهکار هستیم، اما برخی ناآگاهانه یا عمداً القا می کنند که جایگاه فرهنگی مردم نسبت به گذشته کاهش یافته است. من آن را یک اتهام بزرگ می دانم.

انقلاب اسلامی جامعه ایران را مؤمن و عفیف‌تر کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: داده‌ها نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی جامعه ایران را مؤمن‌تر و عفیف‌تر کرده است و امروز جامعه ایران نسبت به 50 سال گذشته مؤمن‌تر و استحکام دینی بیشتری دارد، هرچند در یک تهاجم عظیم فرهنگی درگیر هستیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: ارزش و اعتبار کاری که انقلاب اسلامی برای جامعه جهانی انجام داده در چشم مردم جهان بیشتر از مردم کشور نمایان است و امروز ایران در خط مقدم است. مقاومت در برابر جهان غرب و تمدن آمریکا و غرب با رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری. رو به زوال است و ما شواهد بی بدیل آن را داریم به طوری که در هر حوزه ای که نگاه کنید، افول تمدن غرب و ظهور تمدن توحیدی را می بینیم.

وی به اقداماتی که در 2 سال اخیر در حوزه فرهنگی انجام شده است اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در این مدت در حوزه فرهنگ و هنر انجام دادیم این بود که دوگانگی هایی را که دشمن انجام داد را از بین بردیم. . به عنوان گسل های فرهنگی مطرح می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهور خود را سرباز و شاگرد مکتب امام راحل می داند و از آنجایی که حوزه فرهنگ همواره یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب بوده و صرفا یک شخصیت فرهنگی است. توجه به فرهنگ همیشه مورد توجه دولت و فرد است، رئیس جمهور آنجاست.

میزان اشرافیت رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ برای هیچ انسان صالحی غیرقابل تصور است.

اسماعیلی با بیان اینکه میزان اشرافیت رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ برای هیچ انسان صالحی غیرقابل تصور است، افزود: این موضوع از دو منظر حائز اهمیت است، یکی اینکه ما متولیان فرهنگی در وهله اول ما چه اختیاراتی داریم و ثانیاً باید تحلیل کنیم که چه وظایفی را نتوانستیم انجام دهیم و چه مأموریت سنگینی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در مدیریت فرهنگی نیازمند استفاده از عناصر جدید هستیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه رهنمودهایی دارند و باید واقعیت های موجود را شناسایی و رصد کنیم و بتوانیم با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم.

اسماعیلی افزود: نسل جوان امروز نسبت به گذشته بسیار متدین و متدین است به طوری که در ماه محرم سال گذشته 81 درصد جوانان و نوجوانان لباس مشکی بر تن کردند و امسال نیز در راهپیمایی 10 کیلومتری غدیر  در تهران و سایر نقاط کشور حضور چشمگیری داشتند..

وی با بیان اینکه در حال بررسی شکل جدیدی از حکمرانی در مدیریت فرهنگی هستیم، گفت: در دولت سیزدهم به دنبال ماندگاری نیستیم، بلکه به دنبال نظارت، حمایت و تسهیل گری هستیم.

اسماعیلی افزود: ما در حوزه نظارت کار سختی داریم چرا که از دولت های گذشته در کشور شبکه ای در حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته است و باید این رویه را تغییر دهیم و اکوسیستم فرهنگ موجود را تغییر دهیم. و خود را موظف به حفظ این اکوسیستم، ریل و سازه می دانم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: این اکوسیستم را بر اساس قدرت نظارت، حمایت و تسهیل گری تغییر می دهم و در این بین تلاش می کنیم فضا را برای جبهه انقلاب فرهنگی باز کنیم و مسجد را محور قرار دهیم. از فرهنگ و برنامه های هنری

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور فعالیت های فرهنگی کشور باشد، تصریح کرد: در گام بعدی باید تمامی مقررات و قوانین موجود در حوزه سینما، مطبوعات، موسیقی و سایر بخش ها را تغییر دهیم.

تدوین سند موسیقی کشور در دولت سیزدهم

وی از تدوین سند موسیقی کشور خبر داد و گفت: این سند در ماه آینده در شورای هنر کشور مطرح و تصویب می شود، بنابراین برای اولین بار سند موسیقی کشور را خواهیم داشت و این سند بر اساس نظرات شورای هنر کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ریالی به جریاناتی که با انقلاب اسلامی زاویه دارند کمکی نمی کنیم، افزود: این موضوع را وظیفه شرعی خود می دانیم.

اسماعیلی با بیان اینکه سال گذشته دشمن گلوی ما را گرفته بود تا فرهنگ و هنر را خفه کند، تصریح کرد: ما با جریان تروریسم فرهنگی مواجه هستیم زیرا برخی از خودی ها قصد تحریم و تهدید ما را داشتند اما در چنین شرایطی جشنواره فجر باشکوه است. و نمایشگاه کتاب با هفت میلیون بازدیدکننده برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال گام های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر در کشور برداشتیم، گفت: تلاش می کنیم تا بنای فرهنگی نوین کشور را بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی احیا کنیم و از جمله نیروهای مؤمن هستند. و انقلابیون، بچه های نماز جمعه و جماعت و کسانی که در برهه های حساس کشور جان خود را برای انقلاب می دهند نور چشم ما هستند و با کمک آنها این راه را ادامه می دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود به توانمندی های فرهنگی و هنری استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: مردم این استان در دوران مشروطه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سال های بعد از آن هستند. که وفاداری خود را به کشور و نظام نشان دادند و طعم اسلام را چشیده اند و یکی از سرمایه های فرهنگی کشور محسوب می‌شوند.

اسماعیلی افزود: مهمترین مولفه فرهنگی این استان مولفه انقلابی آن است و ما به ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری این استان کمک می کنیم.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا