اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

وزیر ارتباطات گفت: برای گوشی های ایرانی از سیستم اندروید استفاده میکنیم!

 

به گزارش تسنیم، به نقل از پی ام آپ: وزیر ارتباطات گفت: برنامه ما برای امسال تولید یک میلیون گوشی ارزان ایرانی با قیمت کمتر از 100 دلار است و در این زمینه برنامه مشترکی با وزارت امنیت داریم.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامه ها و اقدامات دولت سیزدهم برای تولید تلفن همراه ایرانی و عرضه آن به بازار گفت: این یک کار مشترک بین وزارت ارتباطات و وزارت حریم خصوصی است. ما برنامه ای در این باره تدوین کردیم. امسال بازیگران جدیدی وارد عرصه تولید تلفن همراه خواهند شد.

وی افزود: تولید تلفن همراه تاثیر متفاوتی خواهد داشت و سایر بازیگران وارد این عرصه خواهند شد. به همین ترتیب، فعالانی که قبلاً در آنجا حضور داشتند با کمک وزارت امنیت حمایت می شوند تا خطوط تولید خود را تقویت کنند. همچنین امکانات لازم از قبیل زمین، سوله، وام و تجهیزات را در منطقه ویژه اقتصادی مصمم برای راه اندازی خطوط تولید در اختیار آنها قرار داده ایم.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا این موبایل ها دارای سیستم عامل اندروید هستند یا سیستم عامل جدید ایرانی؟ وی تاکید کرد: فعلا همین سیستم عامل اندروید خواهد بود، اما از این نظر شورای عالی فضای مجازی موظف به پیگیری کار هستیم و طبق مصوبه سال گذشته دولت، این وزارتخانه واردکنندگان را نیز مجبور کرده است. و سازندگان تجهیزات مخفی را با سیستم عاملی غیر از تلفن همراه مانند لوازم خانگی و غیره که سیستم عامل مورد تایید وزارت ارتباطات را نصب می کنند نگهداری کنند.

زارع پور ادامه داد: پیگیر هستیم تا سیستم عامل ایمن و مورد تایید را بر روی دستگاه هایی غیر از تلفن همراه نصب کنیم. بحث مفصل جداگانه ای در مورد سیستم عامل گوشی وجود دارد و ما برنامه ای در این زمینه داریم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما برای امسال تولید یک میلیون گوشی ارزان ایرانی زیر 100 دلار است که در این زمینه با وزارت حراست برنامه مشترکی داریم. امیدواریم به این میزان برسیم و وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر شود.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا