اخبار روز

ورزشگاه بندرعباس در خلیج فارس 14 سال پس از افتتاح به صورت ویران شده است

صبح ساحل نوشت: ساخت و ساز استادیوم در خلیج فارس بندرعباس در سفر حضرت آیت الله خامنه ای در سال ۱۳۷۶ به اهالی بندرعباس هدیه شد، اما ساخت آن ۱۴ سال به طول انجامید.

18 آبان در سال 1388 با حضور علی سعیدلو رئیس وقت سازمان ورزش، علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون فوتبال، حسین هاشمی تختی استاندار سابق هرمزگان و رضا محمدی راه اندازی شد. مدیرکل سابق ورزش استان. استاندار سابق هرمزگان در مراسم افتتاحیه ورزشگاه 20 هزار نفری بندرعباس در خلیج فارس با اشاره به اینکه این ورزشگاه بزرگ برای جوانان هرمزگانی ساخته شده است، اظهار داشت: اگرچه این ورزشگاه در مدت زمان طولانی ساخته شده است. ، به این دلیل بود که نمی خواستیم سرعت به قیمت از دست دادن دقت تمام شود و این ورزشگاه با دقت تمام ساخته شد. اما آیا واقعا دقت کافی در ساخت این ورزشگاه وجود داشت؟ اگر اینطور است پس چرا پس از گذشت تنها 14 سال شاهد مرگ خاموش این ورزشگاه هستیم و هیچ مسئولی به فکر تخریب تنها ورزشگاه استان نیست؟ در طول 14 سال فعالیت ورزشگاه خلیج فارس، رضا محمدی اصل، محمود آرامی، غلامعلی دانشور و محمودرضا امیاری مدیران عامل ورزش هرمزگان بودند و اگر هر کدام از این مدیران در این مدت بودجه ای برای این امر داشتند خدمتشان فکر کردند که شاید دیگر این سرنوشت نصیب او نشود.

اگرچه این مدیران اکنون می توانند مدعی شوند که این ورزشگاه هرگز به طور کامل به اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان واگذار نشده است که تا حدودی درست است، اما زمانی که آلومینیوم هرمزگان در فصل 98-1397 قهرمان لیگ آزادگان در گروه B شد. برای اولین بار به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کرد. برای اینکه آلومینیوم در خانه بازی کند، شرکت توسعه و نگهداری ورزش کشور طی قراردادی این ورزشگاه را به اداره کل ورزش استان واگذار کرد که با علم به اینکه ورزشگاه ایرادات زیادی دارد، تحویل آن را نپذیرفت. با توجه به اینکه اکنون به خاطر تیم لیگ برتری مجبور به تصاحب آن شده بود، در این سال ها بودجه سالانه برای آن در نظر گرفته شد و امروز دیگر از ورزشگاه نگهداری نمی شود. از زمانی که مظفر مهری خادمی نسب مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان شد تلاش های زیادی برای رفع مشکلات این ورزشگاه انجام شد اما اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند مشکلات ورزشگاه را حل کند. چند ماهی از بازسازی رختکن و سرویس های بهداشتی فولاد نمی گذرد، اما با توجه به اینکه ورزشگاه خلیج فارس مشکلات اساسی زیادی دارد، دوباره شاهد مشکلات قبلی رختکن و سرویس های بهداشتی هستیم.

تا زمانی که شخص اول استان و نمایندگان مردم در شورای اسلامی وارد گود نشوند، قطعا مشکلات ورزشگاه خلیج فارس حل نمی شود و خاکستر خاکستر است و کاسه کاسه.

آقای استاندار اگر نسبت به ورزشکاران جوان این استان احساس مسئولیت می کنید بهترین راه حل این است که هر چه سریعتر علاوه بر مسئولان استانی و شرکت توسعه و نگهداری ورزش کشور که ورزشگاه را تحویل نگرفته اند، گروهی تشکیل دهید. به طور کامل به استان منتقل شده و با در نظر گرفتن ردیف بودجه مناسب خود را به ورزشگاه خلیج فارس برسانیم که با خرید امتیاز لیگ جان گرفته و شاهد حضور تماشاگران خونگرم هرمزگانی هستیم. ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس هدیه مقام معظم رهبری به مردم استان هرمزگان است. بنابراین باید از این هدیه به خوبی محافظت کنیم و هر روز شاهد تبدیل شدن بخشی از آن به ویرانه نباشیم. در حال حاضر مشکلات پمپ آب و لوله های قدیمی آن باعث زرد شدن چمن سبز این ورزشگاه شده است. هر چند قاسم رنجبریان رئیس هیات فوتبال و اصغر معماری دبیر هیات و باید بگویم همه اعضای هیات شبانه روز در تلاش هستند تا دوباره چمن سبز شود و هیات فوتبال در این زمینه هزینه می کند. 100 هزار دلار برای آن تاکنون 120 میلیون تومان هزینه شده است و امیدواریم هر چه زودتر مشکل برطرف شود. آب باید از چمن ورزشگاه خارج شود.

آیا صندلی های شکسته ورزشگاه، نرده ها و فنس های آسیب دیده، نوار بهداشتی کاملاً نامناسب، چاله های ایجاد شده در محوطه ورزشگاه، روشنایی و برق ورزشگاه، موقعیت ویژه مسئولان، دستگاه های برودتی که برای مدت طولانی از کار افتاده است. سال ها، سقف های فروریخته و بسیاری مشکلات دیگر؟ یا باید این ورزشگاه را هیئت فوتبال حذف کند یا مسئولان آستین ها را بالا بزنند و به این ورزشگاه برسند.

شاید باور نکنید اما مشکل نور این ورزشگاه به سال 1392 برمی گردد، همان سالی که تیم فوتبال آلومینیوم هرمزگان قرار بود در بازی تدارکاتی مقابل تیم هرمزگان برای حضور در لیگ برتر آماده شود و این بازی به دلیل مشکل ورزشگاه لغو شد. نورافکن ها روشن نشد و اکبر میثاقیان سرمربی تیم آلومینیوم با عصبانیت ورزشگاه را ترک کرد. چرا ما فقط خوشحالیم که قطب اقتصادی کشور هستیم اما خود استان از قطب اقتصادی بودن سودی نمی برد یا اگر دارد یا نمی دانیم یا درآمد به ورزش نمی رود. منطقه مورد استفاده استان.

چرا نمی توانیم دور ورزشگاه را دیوار بکشیم تا کابل های برق یا وسایل این ورزشگاه هر روز دزدیده نشود؟ چرا این ورزشگاه نباید آنقدر کارگر داشته باشد که حداقل روزانه آن را تمیز کنند؟ آیا حق کارکنان اداره کل ورزش که در منازل خود در این ورزشگاه زندگی می کنند هر روز با مشکل مواجه می شوند و در خانه هایی زندگی می کنند که اصلا قابل سکونت نیستند؟ به منظور بررسی ردیف بودجه و بررسی مشکلات ورزشگاه بندرعباس در خلیج فارس، مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بارها به بندرعباس آمده اند و هر بار قول داده اند. و رفت اما هیچ اتفاق خوبی برای این ورزشگاه نیفتاده و مشکلاتش هر روز بیشتر می شود.

مسئولان مختلف استانداری بارها به ورزشگاه خلیج فارس می آمدند اما اتفاق خاصی در این ورزشگاه نیفتاد. یک پیشنهاد به مسئولان استانی دارم: همت کنند و یک سفر سه چهار ساعته به شهرهای سیرجان، رفسنجان و حتی شهر بابک بزنند و ببینند چگونه می توانند برای جوانان خود ورزشگاه مدرن بسازند فقط یک مس یا سنگ. شرکت ساخته شده است.

ورزشگاه هایی که مسئولان ورزش و فوتبال جرات میزبانی فینال های مختلف در کشور یا برگزاری بازی های آسیایی را دارند.

حالا که نمی توانیم در لیگ اول فوتبال ایران تیم داشته باشیم، حداقل جوانان هرمزگانی حق دارند ورزشگاهی مثل مس رفسنجان، مس شهربابک یا گل گهر سیرجان داشته باشند. تا کی باید افسوس بخوریم، تا کی باید منتظر باشیم تا یک شرکت یا صنعت خاص یک استادیوم مدرن بسازد. آقایان مسئول تا زمانی که می خواهید یک ورزشگاه مدرن در این استان بسازید، اول به فکر وضعیت ورزشگاه خلیج فارس باشید.

هزینه بازسازی یک ورزشگاه با وجود داشتن صنایع و شرکت های بزرگی مانند فولاد هرمزگان، پالایش نفت بندرعباس، نفت ستاره، نفت آفتاب، فولاد کاوه جنوب، فولاد صبا، آلومینیوم المهدی، بنادر هرمزگان، معادن سنگ و کشتیرانی چقدر است؟ ، گاز و خیلی های دیگر ما نمی توانیم این کار را از صنایع دیگر انجام دهیم و این دغدغه فوتبال دوستان و فوتبالیست ها را حل کنیم.

در خاتمه باید بگوییم که هر چه درباره ورزشگاه گلف بندرعباس می نویسیم کماکان کافی نیست و امیدواریم استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم استان در شورای اسلامی و مدیران هر چه زودتر همراهی کنند. شرکت‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ نفتی استان به کمک ورزش استان خواهند آمد و اجازه نخواهند داد که تنها ورزشگاه استان ما به این شکل باقی بماند.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا