اخبار روز

تحویل دارو با کارت ملی؟

پس از انتشار برخی اخبار و گزارش های مردمی در فضای مجازی مبنی بر درخواست ارائه شناسنامه یا شناسنامه برای شناسایی بیمه شده متقاضی خرید دارو در داروخانه های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی، منابع آگاه در این سازمان از ارائه شناسنامه یا شناسنامه خودداری کردند. در مورد این اقدام به داروخانه ها اطلاع رسانی کنید

به گزارش ایلنا، منابع تامین اجتماعی فاش کردند که از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیکی مقرر شده بود تمامی داروخانه های طرف قرارداد فرآیند احراز هویت را انجام دهند و با یکی شناسایی هویت گیرنده دارو با استفاده از شناسنامه های دارای عکس و کد ملی. اما اخیراً هیچ اطلاعیه و دستورالعملی در خصوص اجرای این پروتکل صادر نشده است.

در روزهای اخیر شایعاتی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه در برخی موارد از مشتریان داروخانه ها خواسته شده تا مدارک شناسایی خود را برای تکمیل نسخه الکترونیکی پزشک در داروخانه نشان دهند و در این راستا برای تهیه دارو با مشکل مواجه شده اند.

البته روابط عمومی انجمن داروسازان ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر وقوع مواردی که متصدیان داروخانه ها از مشتریان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و … را مطالبه می کنند. … این انجمن به چنین مشکلی رسیدگی نکرده است داروخانه ها به داروخانه ها ارسال می شوند و در این زمینه به گزارشی مبنی بر نیاز داروخانه ها به مدارک شناسایی مثبت از مشتریان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی برخورد نکرده ایم.

بدین ترتیب به نظر می رسد هرگونه درخواست مدارک تحویل دارو از داروخانه های قرارداد تامین اجتماعی و ارائه نسخه الکترونیکی در ازای ارائه مدارک هویتی فاقد وجاهت قانونی است.

در ادامه پدر و مادر علی بیگی; یکی از اعضای هیأت امنای سازمان بیمه‌های اجتماعی در پاسخ به این گزارش‌ها گفت: این احتمال وجود دارد که داروخانه برای حفظ حقوق بیمه شدگان، مشتریان را ملزم به ارائه شناسنامه یا شناسنامه برای تهیه دارو کند. سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از بیمه نامه غیرقانونی بیمه شدگان. اما اولاً چنین وضعیتی باید به طور رسمی از سوی بیمه‌گر اجتماعی به داروخانه‌ها ابلاغ شود و ثانیاً روال مصرف دارو به گونه‌ای نباشد که بیمه‌شده برای تهیه دارو دچار مشکل شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا