اخبار روز سینما

وحید نونخ بیهوش شد!







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، چند هفته ای است که بینندگان شبکه یک، حوالی ساعت 22 به دنبال ماجراهای نورالدین خانزاده و همشهریانش، فصل پنجم سریال دیدنی «نونخ» را تماشا می کنند. شخصیت هایی که در این سریال ظاهر می شوند در این پنج فصل به شخصیت هایی دوست داشتنی و محبوب تبدیل شده اند و هر کدام در جای خود طرفدارانی پیدا کرده اند.

جام جم نوشت: یکی یکی از این شخصیت ها وحید با بازی سید حسین موسوی است که بیشتر از فصل های قبل در سریال جدید حضور دارد و با این لهجه شیرین کردی مدام با عمو کاووس صحبت می کند و با موقعیت های طنزی که ایجاد می کنند زوج خوبی را تشکیل داده است. . موسوی متولد کردستان، بازیگری را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد و تئاتر را در زادگاهش تأسیس کرد. او تا به حال نمایش های زیادی را روی صحنه اجرا کرده است اما با بازی در نقش وحید در سریال نُنخ ناگهان درخشید و توجه ها را به خود جلب کرد. وحید در فصل جدید به همراه نورالدین و همشهریانش از غرب تا جنوب کشور سفر کرد و داستان های جذابی را در سریال خلق کرد.

ارائه ظرفیت های استان

از موسوی می پرسیم، شما در دهه 80 وارد عرصه بازیگری شدید و در تئاترهای زیادی روی صحنه رفتید، اما با سریال نونخ به مخاطبان تلویزیون معرفی شدید. البته این اتفاق برای بسیاری از بازیگران اصلی این سریال افتاد و به یکباره به شخصیت های محبوب و معروف تبدیل شدند. نونخ چه ویژگی هایی دارد که باعث دیده شدن و توجه بازیگرانش می شود؟ او پاسخ می دهد: به نظر من مهم ترین ویژگی این سریال این است که خارج از فضای آپارتمان می گذرد، زیرا سال ها از فیلمبرداری سریال های طنز در فضای بسته آپارتمانی می گذرد، اما سعید آقاخانی با این سریال زیباست. طبیعت کردستان دارای ویژگی ها و جاذبه های بسیار زیادی است. او این حال و هوا را به مخاطب نشان داد. فکر می کنم دلیل سفر گردشگران به این استان همین است چون آقای آقاخانی با این سریال که باعث جذب گردشگر می شود فرصت های فراوان این استان را به مخاطبان معرفی کرده است. نقشی که بازی کرده چقدر بزرگ بوده سوال دیگری است که می پرسیم این بازیگر می گوید: تا جایی که می دانم این سریال توانسته تاثیر خوبی در این زمینه بگذارد. به خصوص در فصل پنجم که به شهرها و استان های دیگر سفر کردیم و مخاطبان تصاویر زیبایی از طبیعت و خیابان ها را در این سریال دیدند، کار بسیار سختی بود، اما این سریال آنقدر مورد توجه قرار گرفت و مشاهده شد که آثار مثبتی داشت. و واکنش های خوبی هم داشت چون همیشه می خواستیم سریالی در مورد قومیت ها بخصوص کردها بسازیم که بسیار استقبال می شود و منابع زیادی در آنجا برای سرمایه گذاری وجود دارد. این موارد در سریال نونخ اتفاق افتاده و برای استان ما اتفاق خوبی است و باعث شده مردم بیشتر به این استان مراجعه کنند.

درگیری بین کاووس و وحید

وی درباره ویژگی های شخصیتی وحید و رویارویی او با عمو کاووس توضیح می دهد: به نظر من از ابتدا آقای امیر وفایی خیلی زیرکانه بین وحید و عمو کاووس تضاد ایجاد کرد و این درگیری و تنش بین این دو نفر موقعیت های کمدی ایجاد کرد، مردم مشتاقانه دوست داشتند. البته در سری جدید این اتفاق بیشتر رخ داد که باز هم به زیرکی نویسنده و کارگردان بود. این خصلت وحید را بیشتر بازیگوش و شیطنت می کرد که زمینه را برای این نقش بیشتر کرد. در کل من شخصیت وحید را دوست دارم. مهمترین چیز این است که علیرغم شیطنت هایی که انجام می دهد، او یک ویژگی دارد که من واقعاً آن را دوست دارم. وحید همیشه به بزرگترها احترام می گذارد و نسبت به آنها به خصوص عمو کاووس بی ادبی نمی کند. در ادامه داستان و در برخی سکانس‌ها می‌توان همان وحید را دید که از یک جایی به بعد با عمو کاووس روبرو می‌شود و تنها خدمتکار او می‌شود و به او کمک می‌کند و این پیشرفت در شخصیت وحید در حالی که داستان برای من بسیار جذاب است.

غش به دلیل گرما

نونخ در سریال جدید سفری جاده ای از غرب به جنوب را آغاز کرده است و قطعا چنین سفری به نقاط مختلف ایران می تواند دردسرهایی را به همراه داشته باشد و همچنین محرک هایی را برای بازیگر به همراه داشته باشد. موسوی می گوید: از آنجایی که بیشتر بچه ها از مناطق کوهستانی آمده بودند، یک بار در سفر به چابهار به جایی رسیدیم که هوای گرم و مرطوب داشت. حدود 11 ساعت در فضای بسته مینی بوس که یک مینی بوس قدیمی بود و تهویه هوا نداشت. باید شیشه ها بسته می شد تا صدای بیرون ماشین مزاحم فیلمبرداری نشود. یکی یکی از اتفاقاتی که در این سکانس ها افتاد این بود که مدام به خواب می رفتیم. یعنی وسط فیلمبرداری یکی یکی از بازیگران به خواب رفت و بقیه او را برای گفتن دیالوگ بیدار کردند. این اتفاق تا آن زمان برای ما بسیار عجیب بود یکی درباره بچه های چابهار گفت غش می کنی نه اینکه بخوابی! چون خون به دلیل حرارت زیاد مدتی به مغز شما نمی رسد. ما دو ماه این وضعیت را داشتیم و برای هر کداممان تکرار شد. ، یکی یکی از اتفاقات و سختی های کار برای ما بود. این بازیگر در سریال راز بقا نیز با آقای آقاخانی همکاری داشت. او درباره تعامل با آقاخانی برای ایفای این نقش می گوید: یکی یکی از ویژگی های آقای آقاخانی همین مضمون است که فضا را برای تعامل و خلاقیت بازیگر ایجاد می کند. من اغلب می دیدم که آنها در حین فیلمبرداری در مورد ایده بچه ها و طنز موقعیت با یکدیگر صحبت می کردند و این ایده ها واقعا به طنز صحنه ها کمک می کرد. گفتنی است، بچه‌ها سهم خود را در طنز و موقعیت‌هایی که به وجود آمد، سهیم کردند و به نظر من این تعامل و اتفاق خوبی بود. یکی یکی از نکاتی که در طنز بازیگران سریال به چشم می خورد این است که اگرچه در زبان و رفتارشان اصالت دارند اما شوخی هایشان بسیار موضوعی است. به عنوان مثال، آنها اغلب از اصطلاحات بازی مافیا استفاده می کنند. می توان گفت همین موضوعیت باعث تعمیق رابطه شخصیت ها و داستان با مخاطب شده است. موسوی توضیح می دهد: این اتفاق برای من به عنوان بازیگر بسیار جالب بود. فکر می کنم این شوخی ها و اتفاقات جاری در سریال بینندگان در سنین مختلف را به شخصیت ها و داستان ها متصل می کند. مردم هم این جوک ها و دیالوگ ها را دوست داشتند. من این را بر اساس بازخوردی که از مردم آنلاین دریافت می کنم، می گویم. یا نکاتی که درباره سریال مختار می گوییم و بحث می کنیم در دل مخاطب است.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا