اخبار روز سینما

واکنش های مثبت و منفی به دیدار غافلگیرکننده آرمان با مدیر مدرسه اش در قسمت هشتم سریال «عافیه تهران» | دلمان سرد شد

شخصیت آرمان بیانی با بازی پیمان معادی در دبیرستان با ناظم روبرو می شود. یکی یکی از اتفاقات مهم و واکنشی در قسمت هشتم سریال «عفیی تهران» است. برخورد عجیب معادی با ناظم مدرسه اش باعث شده بسیاری از مخاطبانی که در کودکی توسط ناظم مدرسه اش مورد ضرب و شتم یا تحقیر قرار گرفته اند، بازی آرمان را تحسین کنند. پیمان معادی پیش از این در فیلم «بمب عاشقانه» تصویر متفاوتی از مدیر مدرسه را بازی کرده بود..

به گزارش بازتاب آنلاین، در سریال «آفی تهران» مدام بر این موضوع تمرکز می شود که خشونت کودک در خانواده و مدرسه می تواند آینده زندگی همه را تحت تاثیر قرار دهد. در قسمت هشتم نشان داده شد که از آنجایی که آرمان مادر و پدری ندارد، همیشه بیشتر مورد سرزنش و ضرب و شتم قرار می گیرد.

رویارویی آرمان بیانی با ناظم از کودکی و برخوردی که با او داشت یکی از شگفتی های قسمت جدید «عفی تهران» بود.

آرمان در آستانه 50 سالگی با ناظم دبیرستانش ملاقات می کند. مدیر مدرسه اش نزد آرمان می آید تا به او بگوید افتخار می کند که او، سیامک انصاری و رضا یزدانی که سه همکلاسی بودند حالا به هنرمندان مشهوری تبدیل شده اند. آرمان اما در پاسخ به او توجهش را به کتک‌هایی که از او خورده جلب می‌کند و وقتی ناظم همه چیز را پنهان می‌کند و می‌گوید مخالف تنبیه بدنی است، جلوی او می‌ایستد و می‌گوید که نیمی از کتک‌ها را خورده است زندگی خود. ناظم بارها تاکید می کند که آرمان اشتباه می کند و تا به حال به کسی ضربه نزده است، اما آرمان با عصبانیت می گوید: «نمی تونی تو زندگیت هرچی دلت می خواد بخوری و بعد از چند سال همه چی رو بزنی. سپس پیشنهاد تسویه حساب خود را می دهد. یکی دست به گوشش می زند اما این کار را نمی کند، او را وسط اتوبان و در سرما رها می کند و می رود.

این رفتار واکنش های متعددی را در صفحه اینستاگرام سریال «عافی تهران» به همراه داشته است. عده ای از این برخورد دفاع کرده و دل شکسته اند و برخی دیگر آن را بی احترامی به بزرگترها خوانده و مخالفت خود را اعلام کرده اند.

سری
برخی از برخورد آرمان و انتقامی که از ناظم دوران کودکی او گرفت تمجید کردند و برخی نیز نسبت به آن نگاه منفی داشتند.

عده ای نوشته اند که رفتار مدیران و ناظرانشان در مدرسه باعث شده که درس نخوانند و تمام زندگیشان نابود شده باشد و اگر چنین قضاوتی می شد وضع ما با این خیلی فرق می کرد. برخی نوشته‌اند که می‌خواهند با مدیران و معلمان مدرسه‌شان مقابله کنند و همین‌طور با آنها رفتار کنند و انتقام بگیرند. بعضی ها نوشته اند که نمی توان ظلم یک ظالم را به خاطر اینکه پیر شده و آرمان بهترین ها را برایش کرده است فراموش کرد. برخی تاکید کرده اند که اگر ناظم مسئولیت کتک کاری ها را بر عهده می گرفت و عذرخواهی می کرد، همه چیز تمام می شد، اما جایگاه ناظم آنقدر بالا بود که آرمان چاره ای جز این نداشت.

برخی افراد مخالف این رفتار هستند. برخی این رفتار را با چک علیدوستی به سعید پورصمیمی در فیلم «برادران لیلا» مقایسه کردند و نوشتند که هیچ گونه بی احترامی به بزرگتر را دوست ندارند. برخی از مخاطبان به این نتیجه رسیده اند که آرمان وقتی می تواند با یک پیرمرد این گونه رفتار کند، باید افعی تهران باشد و…

سری
پیمان معادی همچنین در «بمب عاشقانه» از رفتار تند معلمان و ناظران در دهه 60 انتقاد کرد.

پیمان معادی نقش اصلی خود را مدیر مدرسه در فیلم «بمب عاشقانه» می دانست; شخصیتی جدی، خشک و درونگرا که کوچکترین بی نظمی را نمی پذیرفت و در برقراری ارتباط با دیگران مشکل داشت. زندگی عاطفی او با همسرش به بن بست رسیده بود و خودش می داند. نبود برای بهبود این رابطه قدمی بردارید. او به عنوان یک ناظم، سرسخت و مصمم است و نرمشی نشان نمی دهد. برخورد او با نامه عاشقانه ای که از همسایه مدرسه دریافت کرده بود، تا حدودی روحیه اش را بالا می برد.

«عافی تهران» به کارگردانی سامان مقدم با بازی پیمان معادی، سحر دولتشاهی، مریلا زارعی، بهادر مالکی، آزاده صمدی، تورج اصلانی، پژمان جمشیدی و… چهارشنبه ها روی پلتفرم فیلم نت عرضه می شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا