اخبار روز

واکنش بازار ارز به سانحه هلیکوپتر رئیس جمهور


کارشناسان، واکنش متقابل دلار به حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراه را از منظر احتمال ثبات قیمت ها در بازار ارز و همین وضعیت تولید پیش بینی می کنند. در ماه آینده و قبل از روی کار آمدن دولت جدید.

به گزارش مانیبان به نقل از اکنگر، پس از انتشار خبر جان باختن ابراهیم رئیسی در سانحه بالگرد، به گفته برخی اعضای اتاق بازرگانی تهران، بازار تولید در روز اول به فعالیت عادی خود ادامه داد و به همین دلیل. در حال حاضر چشم انداز روشن و قابل پیش بینی در مورد وضعیت وجود دارد. آینده بازار تولید و بازار ارز در دست آنها نیست و نمی توان گفت که شرایط دستخوش دگرگونی ها و فراز و نشیب هایی خواهد شد یا تا انتخابات ثبات نسبی خواهد داشت. رئیس جمهور جدید در 50 روز آینده و آغاز به کار دولت بعدی.

این در حالی است که در پی انتشار خبر تصادف رئیس جمهور، بازار ارز در دو روز اول با افزایش و افت ناگهانی مواجه شد اما به کانال قبلی بازگشت. برخی دیگر از کارشناسان از این دگرگونی دلار به عنوان این احتمال یاد می کنند که تا یک ماه آینده و قبل از روی کار آمدن دولت جدید، ثبات قیمت ارز و شرایط بازار تولید ثابت بماند.

سید مرتضی حاجی آقامیری عضو هیأت نمایندگی اتاق بازرگانی تهران گفت: اتفاقات دو روز گذشته پس از انتشار خبر سقوط بالگرد نشان می دهد که این حادثه تاثیر چندانی بر فعالیت های اقتصادی کشور نخواهد داشت. مردم.”

وی با تاکید بر نابسامانی های کنونی در فضای کسب و کار، ادامه داد: در حال حاضر فضای اقتصادی و کسب و کار در ایران به هم ریخته است و بعید می دانم این اتفاق بیش از گذشته باعث اختلال در بازار ارز شود.

با انتصاب محمد مخبر به عنوان جانشین رئیس جمهور تا انتخابات تیرماه، بسیاری بر این باورند که با پابرجا ماندن همان راهبردها و سیاست های سیاسی و اقتصادی، مسیر اقتصاد کشور با ثبات نسبی به مسیر قبلی خود ادامه خواهد داد.

آقامیری در خصوص تاثیر فوت ابراهیم رئیسی بر شرایط آتی بازار و تولید ارز در روزهای آینده نیز افزود: فکر نمی کنم این موضوع تاثیر زیادی در بازارها داشته باشد زیرا محمد مخبر همچنان در راس کار است. از اقتصاد دولت و دولت نیز اداره می کند.

وی با تاکید بر نوسانات مداوم بازار گفت: از آنجایی که تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ نداده و سیاست های قبلی همچنان پابرجاست، بعید است شاهد اتفاق خاصی در بازار باشیم.

آقامیری با اشاره به انتخابات پیش روی دولت در ماه آینده تصریح کرد: در 50 روز آینده چه کسی رئیس جمهور خواهد شد و چه دولتی روی کار خواهد آمد مسیر آینده اقتصاد را مشخص می کند زیرا تنها با در نظر گرفتن سیاست های هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری می توان به آن دست یافت. دیدگاه بازار عرضه و تولید

باید منتظر تصمیمات دولت بعدی باشیم.

محمدرضا غفرالهی، عضو اتاق بازرگانی تهران نیز گفت: همه ما از این حادثه ناراحت هستیم، اما به گفته رهبر کشورمان وضعیت کشور با ثبات است و چنین حوادثی مشکل و مشکلی را در کشور ایجاد نمی کند. شرایط اقتصادی کشور.»

وی افزود: انتخابات بر اساس قانون برگزار می شود و امیدواریم نفر بعدی علیرغم زحمات و تلاش های ابراهیم رئیسی مشکلات موجود در ساختارهایی را که فعالان بخش خصوصی همواره به آن اشاره کرده اند مرتفع و اصلاحات لازم را انجام دهند. . . عمل کنید

غفرالهی با تاکید بر اینکه چنین اتفاقاتی تاثیر خاصی بر روند کار ندارد، گفت: تصمیمات آتی در رابطه با تغییر دولت و انتصاب رئیس جدید دولت را می توان عامل تاثیرگذاری بر بازار دانست. . روند و امیدواریم که این تصمیمات جدید ما را به بهبودی سوق دهد.

عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: طبیعی است که در روزهای آینده با نگاه احساسی به موضوع نگاه شود، اما با توجه به اینکه معاون اول به عنوان معاون همه دولت ها و جانشین رئیس جمهور منصوب شده است، نمی توانیم شاهد باشیم. در این 50 روز اتفاق خاصی نمی افتد و امور کشور طبق روال سابق اداره می شود، اما مسئله اصلی این است که افرادی که بعد از این ماه انتخاب می شوند و سکان هدایت کشور را به دست می گیرند. به مدت 4 سال، تجربه و مهارت کافی داشته باشید زیرا زمان کوتاه است و داوطلبان قطعا آمادگی زیادی ندارند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا