اخبار روز

وام فوری برای سهامداران


وام فوری به وامی گفته می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن به متقاضیان پرداخت می شود. وام های فوری شامل وام ازدواج، وام مسکن، وام مسکن و غیره است. بسیاری از ایرانیان به ویژه زوج های جوان به دنبال وام فوری برای حل مشکلات خود هستند. چندین بانک وام فوری ارائه می دهند، اما شرایط ضامن به این معناست که مردم نمی توانند این وام ها را دریافت کنند. اما گزینه وام فوری با ضمانت سرمایه می تواند جذاب باشد.

مرداد سامانه احراز هویت الکترونیکی هوشمند «ستار» ماه گذشته راه اندازی شد. این سامانه به منظور فراهم آوردن امکان دریافت وام برای افرادی بود که توانایی دریافت وام از بانک ها را داشتند اما صرفاً به دلیل نداشتن وثیقه ملکی از این امکان محروم بودند.

بدیهی است تا قبل از تاسیس سامانه ستاره، افرادی که دارایی نداشتند با گرو گذاشتن دارایی های منقول خود مانند طلا، سهام و … نمی توانستند وام بگیرند. از این رو به منظور رفع این مشکل و تسهیل در روند اخذ وام از سیستم بانکی کشور برای عموم مردم، سامانه ضمانت نامه الکترونیک ستاره سمت راه اندازی شد تا افرادی که متقاضی وام هستند، با وثیقه گذاشتن سهام خود، نسبت به دریافت وام اقدام کنند. . در ادامه یکی از اهداف مهم این طرح امکان اخذ وام برای صاحبان سهام بود تا این افراد با وثیقه گذاشتن سهام خود از بانک های کشور وام دریافت کنند.

شایان ذکر است سامانه گارانتی الکترونیک 5 مرداد ماه گذشته با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس ارائه شد. رئیس سازمان بورس در صورت ارائه این سامانه گفت: مردم می توانند به صورت رسمی از این سامانه (از امروز) استفاده کنند و سامانه به طور همزمان در سیستم بانکی فعال می شود.

به گفته وی، با استفاده از سامانه هوشمند تأیید الکترونیک «ستار»، سهامداران به ویژه سهامداران خرد می توانند نیاز نقدینگی فوری خود را بدون نیاز به فروش سهام یا املاک خود تامین کنند و در واقع از طریق این سامانه امکان دریافت وام در این سامانه وجود دارد. در کوتاه مدت، ممکن است پس از تکمیل پرداخت وام، این اوراق به صورت الکترونیکی آزاد شود. بر این اساس مقرر شد در مراحل بعدی پذیرش سایر دارایی ها مانند سکه، پس انداز بیمه عمر، گواهی کسر حقوق و سایر موارد برای انجام اموری که نیاز به وثیقه دارد به این سامانه اضافه شود.

همچنین به گفته محسن خدابخش، یکی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس، پس از گذشت چند روز از اجرای این طرح، حدود 350 هزار نفر وام با پشتوانه سهام دریافت کردند. محسن خدابخش نکول (پیش‌فرض) و معوقات این وام‌ها را صفر دانست، بنابراین هرکسی که سهامدار باشد در صورت واجد شرایط بودن می‌تواند این وام را دریافت کند.

چگونه با سهام وام فوری بگیریم؟

به گزارش تسنیم، با وجود اینکه حدود یک سال از راه اندازی سامانه تأیید الکترونیکی هوشمند «ستار» می گذرد، مشاهدات حاکی از آن است که این سامانه چندان کارآمد نبوده و همچنان پرسش ها و ابهامات مهمی درباره سامانه ستاره وجود دارد. به همین دلیل است که تا امروز به غیر از آمار رسمی منتشر شده توسط یکی از اعضای هیات مدیره سازمان بورس در اولین روزهای اجرای این طرح، آمار رسمی دیگری از آمار وام گیرندگان سهام منتشر نشده است. بورس.سامانه ستاره.در مورد تعداد وام گیرندگان به روش تایید سهام تا به امروز گزارش نشده است؟

همچنین شبهه دیگری که در مورد این سامانه وجود دارد این است که علیرغم اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی امکان وثیقه گذاشتن سهام را ایجاد کرده است تا سهامداران آن با وثیقه گذاری سهام و در حال حاضر افراد زیادی با شرایط اخذ وثیقه در آن وام دریافت کنند. بازار سهام، متقاضیان بهره مندی از این خدمات، چرا تعداد بانک ها برای اعطای وام بسیار اندک است و به نظر می رسد هنوز اکثر بانک های کشور برای اعطای وام وثیقه در سهام نمی پذیرند؟

البته گفتنی است چندی پیش باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: در حال مذاکره با بانک ها (باقیمانده) هستیم تا از سامانه ستاره برای وثیقه آنلاین سهام استفاده کنند.

همچنین در مراجعه به بانک ها معمولاً 100 درصد وجه نقد، 80 درصد سفته و 50 درصد سهام عمومی را به عنوان وثیقه می پذیرند، اما با استفاده از سهام وثیقه الکترونیکی علاوه بر کاهش سرعت وثیقه، ارزش واقعی اوراق نیز اخذ می شود. اقدامات. حساب.

همچنین به نظر می رسد در شرایط فعلی و با توجه به شکست فاز اول طرح وثیقه سهم، احتمالاً فعلاً صحبت از سایر روش های تضمینی که رئیس سازمان بورس در سال گذشته وعده داده بود (وثیقه دارایی) باشد. (مانند ارزها)، صندوق بیمه عمر، گواهی کسر و … خیلی زود است و بعید است این طرح ها به زودی راه اندازی شوند.


مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا