اخبار روز

وام سربازی به این افراد تعلق می گیرد!/جزئیات


به گزارش پی ام آپ، سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرداختی وام خود اشتغالی سربازان واجد شرایط در سال 1402 بیان کرد: سال گذشته از محل بودجه تبصره ۱۶ در سطح کشور اعتباری اختصاص داده شد که با همراهی دستگاه‌های دولتی و بر اساس دستورالعمل تبصره ۱۶ وام به سربازان مهارت دیده اعطا شد.

وی افزود: ثبت نام این وام ها از اواخر پاییز سال 1401 آغاز شد و بیش از 63 هزار نفر ثبت نام کردند و از ابتدای زمستان سال گذشته بانک های عامل و اقساط را تعیین و شروع به پرداخت وام کردیم.

مشاور اصلی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزشی کارکنان نیروهای مسلح ادامه داد: پرداخت وام ها در چند مرحله تمدید شد و تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ مشغول پرداخت تسهیلات سال گذشته بودیم و موفق به پرداخت وام به ۱۶ هزار و ۲۹۸ نفر از افراد شدیم.

سردار کمالی تعداد این وام ها را 2 همت یا 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای سال 1402 نیز بازپرداخت وام به افرادی که سال گذشته از طریق تبصره 18 تسهیلات دریافت نکرده اند و امسال نیز 2 کمک داریم. برای استخدام سرباز در نظرات درخواست شده است.

مشاور اصلی فرمانده قرارگاه مرکزی آموزشی کارکنان نیروهای مسلح با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات نیز در اختیار استانداری ها است و می توانند این اعتبار را به بیش از 2 عدد برسانند، افزود: امسال وام به افرادی که سال گذشته ثبت نام کرده اند تعلق می گیرد اما تا پرداخت 40000 پرونده قبلی ثبت نام جدید نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته سقف وام سربازان واجد شرایط 150 میلیون تومان بود و امسال شورای پول و اعتبار سقف وام را 150 میلیون تومان تعیین کرده که البته ممکن است این رقم تغییر کند.

سردار کمالی تاکید کرد: چون پرونده‌های زیادی از سال گذشته باقی مانده، امسال  ثبت‌نام جدیدی نداریم لذا سربازان منقضی خدمت از مراجعه به وظیفه عمومی استان ها و پلیس +۱۰ خودداری کنند، ولی از آنجا که سربازان منقضی خدمت تا ۵ سال می‌توانند وام دریافت کنند انشاالله در سال آینده امکان ثبت نام جدید فراهم شود.

وی همچنین افزود: سامانه قبلی سربازان واجد شرایط به دلیل فسخ قرارداد با شرکت پشتیبانی بسته شد بنابراین امکان ثبت نام برای استفاده از مشوق ها وجود ندارد. اما سامانه جدید سرباز ماهر طراحی شده و انشاالله پاییز امسال راه اندازی می شود و افراد واجد شرایط می توانند برای دریافت مشوق ها در سامانه جدید سرباز ماهر ثبت نام کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا