اخبار روز

هوش مصنوعی به شناسایی تخلفات رانندگی کمک می کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای مقابله با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات رانندگی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در مرحله اول از این ظرفیت برای مقابله با تخلفات رانندگی استفاده خواهد کرد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده از دستگاه های اطلاعاتی در انجام ماموریت ها و ارائه خدمات، اظهار کرد: یکی این یکی از اولویت های پلیس است و فرمانده فراجا و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تاکید کردند: در این راستا ما از پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت های خود و آن قرار داده ایم. برنامه های لازم برای تحقق وجود خواهد داشت.

وی توضیح داد: بحث ترافیک یک موضوع بین بخشی است که باید مسئولان مربوطه در آن ورود کنند. یکی یکی از اقدامات ما استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و مبارزه با تخلفات رانندگی است. در این راستا جلساتی را با شرکت کنترل تردد و چند شرکت دانش بنیان و جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و این امر به منظور فراهم کردن زیرساخت های استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با تخلفات و تخلفات ایجاد شد. نظارت بر ترافیک

رسیدگی به تخلفات مسکونی با استفاده از هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در مرحله اول مبارزه با تخلفات ساکنان را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد. یکی این دوربین ها کار خود را انجام می دهند و بر اساس برنامه ای که برایشان نوشته شده تخلف ثبت می کنند. نوع دیگر دوربین های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود 1500 دستگاه در تهران فعال است و امیدواریم تعداد آنها به زودی افزایش یابد.

موسوی پور با بیان اینکه این دوربین های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: در حال حاضر یک کاربر نیاز به کنترل این دوربین ها دارد، اما تلاش می کنیم از ظرفیت این دوربین ها با هوش مصنوعی برای نظارت بر معابر و در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا غیرعادی استفاده کنیم. وضعیت “ب حوادث و غیره برای ثبت نام و اعلام مشکل. این عمل قابل پیاده سازی است و باید سیستم مربوطه را روی دوربین ها نصب کنیم.

وی ادامه داد: می توانیم سامانه ای با دوربین های نظارت تصویری نصب کنیم و این سامانه به صورت هوشمند با تخلفات برخورد می کند. همانطور که گفتم در مرحله اول رسیدگی به تخلفات در مناطق مسکونی را در اولویت قرار داده ایم و قصد داریم تا اواخر امسال با تعدادی دوربین کار کنیم و به تدریج آنها را گسترش دهیم. با استفاده از این سیستم و هوش مصنوعی، از دوربین‌های نظارت تصویری برای مقابله با تخلفات در اماکن مسکونی مانند عدم پارک، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، بسته شدن جاده‌ها و غیره استفاده خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه می توان محدوده، نوع تخلف و نظارت بر حریم خصوصی این دوربین ها را تعریف کرد، گفت: در صورت اجرای تخلفات به صورت هوشمند و بر اساس قانون پیامک های کاربردی رصد می شود. برای رانندگان مربوطه ارسال می شود.

موسوی در پاسخ به این سوال که چه موانعی بر سر راه اجرای این پروژه وجود دارد، گفت: شهرداری بنا به درخواست ما این موضوع را در بودجه امسال گنجانده است، البته در این زمینه مسائلی مانند تامین اعتبار و… وجود دارد.

پیش از این، سرهنگ احسان مومنی، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفت وگو با ایسنا، گفت: به زودی دوربین هایی بر روی موتورسیکلت های پلیس راهور نصب می شود و در فاز اول این دوربین ها تخلفات رانندگی ساکنان را ثبت می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا