اخبار روز

هوای ناسالم پایتخت برای گروه های حساس

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: میانگین شاخص کیفیت هوای 12 ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر سه ساعت گذشته در تغییر شرایط جوی) برای میانگین تمامی ایستگاه ها 111 و کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر (7) است. اردیبهشت ماه ماه) در شرایط ناسالم برای گروه های حساس.

به گزارش ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: شاخص آلاینده هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته «ذرات معلق زیر 2.5 میکرومتر» با میانگین 90 بوده و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

میانگین شاخص کیفیت هوای 12 ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر سه ساعت گذشته در تغییر شرایط جوی) برای میانگین تمامی ایستگاه ها 111 و کیفیت هوا برای گروه های حساس ناسالم است.

تهران از ابتدای سال تاکنون 5 روز هوای پاک و 33 روز هوای قابل قبولی داشته است و کیفیت هوای تهران در هیچ روزی از سال جدید در وضعیت ناسالم نبوده است.

بر اساس این گزارش، میانگین شاخص کیفیت هوا 101 تا 150 برای گروه‌های حساس ناسالم است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین در فضای باز را کاهش دهند.

فعالیت طولانی مدت به هر فعالیتی در فضای باز گفته می شود که افراد به طور متناوب در طی چند ساعت انجام می دهند و باعث می شود تنفس کمی سنگین تر از حد معمول باشد. به عنوان مثال، کار در باغ در طول روز.

فعالیت سنگین به هر فعالیت شدید در خارج از خانه گفته می شود که باعث مشکل در تنفس شود. مثلا دویدن.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا