اخبار روز

هواپیمای جدید روز قیامت و هر آنچه در مورد مرموزترین پرنده آمریکایی می دانیم (+ عکس)

ارتش آمریکا تاکنون برای حفظ برتری جهانی خود، پول زیادی را برای تحقیق و توسعه فناوری های مختلف سرمایه گذاری کرده است. با این حال، آنها همچنین برنامه هایی برای یک روز وحشتناک دارند.

به گزارش گجت نیوز، مقامات نظامی آمریکا بر این باورند که در صورت وقوع یک جنگ هسته ای یا درگیری بسیار جدی، حتی پناهگاه های زمینی نیز از امنیت کافی برخوردار نخواهند بود. به همین دلیل آنها هواپیمای روز قیامت را ایجاد کردند.

هواپیمای جدید روز قیامت از کره جنوبی خریداری شده است

هواپیمای Doomsday مقاومت بالایی در برابر پالس های الکترومغناطیسی هسته ای دارد و به عنوان یک مرکز فرماندهی هوایی عمل خواهد کرد. در واقع در صورت بروز بحران، این هواپیما میزبان رئیس جمهور و مقامات ارشد نظامی آمریکا خواهد بود.

به همین دلیل پرسنل تعمیر و نگهداری نیروی هوایی ایالات متحده این هواپیما را 24 ساعته در حالت آماده باش نگه می دارند. اگرچه این هواپیما از سال 1974 در نیروی هوایی آمریکا بوده و قدیمی محسوب می شود.

به همین دلیل، وزارت دفاع آمریکا اخیرا قراردادی را با سیرا نوادا برای آماده سازی هواپیمای جدید روز رستاخیز امضا کرده است. این قرارداد 13 میلیارد دلار ارزش دارد و ثمره آن تا سال 2036 آماده می شود.

طبق این قرارداد نه تنها هواپیمای دیگری به عنوان هواپیمای قیامت انتخاب می شود، بلکه شرکت سیرا نیز باید آن را تجهیز کرده و در برابر تهدیدات هسته ای و الکترونیکی مقاوم کند. علاوه بر این، این هواپیما باید به سیستم های ارتباطی و فرماندهی و کنترل پیشرفته مجهز باشد.

هواپیمای جدید روز قیامت و هر آنچه در مورد مرموزترین پرنده آمریکا می دانیم

اخبار جدید همچنین نشان می دهد که به نظر می رسد شرکت سیرا پلت فرم مورد نیاز برای هواپیمای جدید روز قیامت را انتخاب کرده است. آنها قصد دارند از هواپیمای مسافربری بوئینگ 747-8 به عنوان هواپیمای ایمن برای مقامات آمریکایی استفاده کنند. جالب اینجاست که این هواپیما در کره جنوبی خریداری شده است. پیش از این، نیروی هوایی ایالات متحده از چهار هواپیمای بوئینگ 747-200 برای توسعه هواپیمای روز رستاخیز شبانه E-4B استفاده می کرد.

برای یادآوری، بوئینگ 747-8 بزرگترین هواپیمای تولید شده توسط شرکت بوئینگ است. مقامات شرکت سیرا اعلام کردند که مذاکرات برای خرید 5 فروند هواپیمای بوئینگ 747-8 با خطوط هوایی کره به پایان رسیده و اولین هواپیما به زودی به آمریکا پرواز خواهد کرد. آنها یک مطالعه جامع از ناوگان خطوط هوایی در سراسر جهان انجام دادند و مدل های هواپیماهای مختلف را در سطوح مختلف جزئیات ردیابی کردند.

با این حال در نهایت اعلام شد که مدل بوئینگ 747 8i بهترین گزینه برای تبدیل شدن به هواپیمای جدید روز قیامت است. البته پیش از این نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده بود که برای این پروژه به یک هواپیمای 4 موتوره با قابلیت اطمینان عملیاتی بسیار بالا نیاز دارد. بنابراین، آنها فقط پیشنهاداتی را بررسی کردند که شامل نسخه ای از بوئینگ 747 بود. اما یک مشکل مهم در این زمینه وجود داشت.

هواپیمای جدید روز قیامت و هر آنچه در مورد مرموزترین پرنده آمریکا می دانیم

در سال 2022، بوئینگ خط تولید هواپیمای مسافربری بوئینگ 747 را پس از پنج دهه تولید متوقف کرد. به همین دلیل، سیرا مجبور شد اپراتورهای فعلی این هواپیما را بررسی کند. بررسی ها نشان داده است که خطوط هوایی کره جنوبی بهترین عملکرد را در جهان در زمینه تعمیر و نگهداری دارند. آنها همچنین توانستند با هواپیمای خود خداحافظی کنند.

به گفته کارشناسان، بوئینگ 747 مدل 8i از زمان تولید هر روز پرواز داشته و در شرایط عملیاتی عالی قرار دارد. البته هنوز مشخص نیست که کدام یک از هواپیماهای کره ای سیرا خریداری کرده است. البته باید گفت قدیمی ترین مدل 747 کره ای ایر به سال 2015 برمی گردد. علاوه بر این، آخرین مدل سری 8i در کره جنوبی موجود است. به عبارت دیگر: Korean Air ناوگان بسیار جوانی دارد.

هواپیمای جدید روز قیامت و هر آنچه در مورد مرموزترین پرنده آمریکا می دانیم

با این حال در هر صورت شرکت سیرا قطعات مختلف این هواپیما را تعمیرات اساسی کرده و با قطعات جدید جایگزین خواهد کرد. بازسازی هواپیمای جدید Doomsday نیز در مراحل بعدی انجام خواهد شد. گفته می شود که شرکت سیرا تاکنون پنج فروند هواپیما از خطوط هوایی کره خریداری کرده است. اما شاید اندازه این ناوگان حیاتی بزرگتر باشد. ظاهرا فرصت خرید 8 تا 10 فروند وجود دارد.

البته با توجه به ماموریت حیاتی هواپیمای جدید روز قیامت، نمی توان انتظار داشت که جزئیات زیادی در مورد آن فاش شود. اما گفته می شود که این هواپیماها در برابر پالس های الکترومغناطیسی ناشی از انفجارهای هسته ای نیز بسیار مقاوم هستند. علاوه بر این تجهیزات ارتباطی ویژه ای برای هواپیمای جدید روز قیامت در نظر گرفته شده است که امنیت فوق العاده بالایی را فراهم می کند و در شرایط مختلف دچار اختلال نمی شود.

هواپیمای جدید روز قیامت و هر آنچه در مورد مرموزترین پرنده آمریکا می دانیم

علاوه بر این، سیرا قصد دارد قابلیت سوخت گیری هوایی بوئینگ 747 را بهبود بخشد و به این هواپیما اجازه دهد تا چند روز به راحتی در هوا پرواز کند. جالب است بدانید که الزامات نیروی هوایی آمریکا برای هواپیمای جدید Doomsday تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد. در واقع دلیل اصلی قرارداد جدید مربوط به قدمت هواپیماهای فعلی است.

هواپیمای نظارت شبانه E-4B 50 سال قدمت دارد و از زیرسیستم های قدیمی زیادی استفاده می کند. اگرچه این زیرسیستم ها از نظر عملکرد مشکلی ایجاد نمی کنند، اما نگهداری و سرویس دهی آنها نیازمند تلاش زیادی است. هواپیمای قیامت نیز به همین دلیل است یکی این یکی از گران ترین پرندگان آمریکایی است. بنابراین هواپیمای جدید نه تنها از سیستم‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر استفاده می‌کند، بلکه این سیستم‌ها نیز انعطاف‌پذیرتر و نگهداری آسان‌تر هستند.

مهمتر از همه، Sierra قصد دارد هواپیمای جدید Doomsday را با استفاده از رویکرد باز و مدولار توسعه دهد. به طوری که هسته اصلی یکسان باقی می ماند. اما افزودن عملکردها و ویژگی های جدید در آینده آسان خواهد بود. با این رویکرد، نیروی هوایی آمریکا دیگر به شرکت سازنده وابسته نیست و البته می تواند به راحتی سیستم های قدیمی را با سیستم های جدید جایگزین کند.

هواپیمای جدید روز قیامت و هر آنچه در مورد مرموزترین پرنده آمریکا می دانیم

این همچنین عمر مفید هواپیما را افزایش می دهد، به این معنی که می تواند یک گزینه قابل اعتماد و اقتصادی برای چندین دهه آینده باقی بماند. برای مقایسه، طبق گزارش منتشر شده در سال 2022، هزینه هر ساعت پرواز در هواپیمای Doomsday 372296 دلار بوده است.

این میزان نسبت به سال 2019 افزایش 15 درصدی را ثبت کرده است. اگرچه هزینه هر ساعت پرواز با بمب افکن رادارگریز B-2 Spirit (یکی این یکی از پیچیده ترین هواپیماهای ساخت بشر است و نیاز به تعمیر و نگهداری بالایی دارد (حدود 150000 دلار).

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا