اخبار روز

هلیکوپتر MH-139A; گرگ خاکستری آسمان (+ عکس)

MH-139A سیلوهای ICBM ایالات متحده در وایومینگ، مونتانا، داکوتای شمالی، کلرادو و نبراسکا را در حالی که عملیات بازدارندگی هسته ای کشور را مطابق با استراتژی دفاع ملی انجام می دهد، پوشش می دهد و از آن محافظت می کند.

به گزارش اقتصاد 24، از این بالگرد چند منظوره می توان برای انتقال مقامات دولتی و نیروهای امنیتی آمریکا، ماموریت های جستجو و نجات غیرنظامی و ماموریت های پشتیبانی و پشتیبانی حمل و نقل هوایی استفاده کرد.

سفارشات و تحویل MH-139A

بوئینگ هلیکوپتر MH-139A خود را که با نام “گرگ خاکستری” شناخته می شود، در مارس 2017 در مسابقات هلیکوپتر نیروی هوایی ایالات متحده، بخشی از برنامه جایگزینی UH-1N نیروی هوایی ایالات متحده معرفی کرد. در سپتامبر 2018، این شرکت یک قرارداد جایگزینی 2.38 میلیارد دلاری UH-1N برای Huey برای تولید 84 هلیکوپتر MH-139A Grey Wolf و تجهیزات پشتیبانی مرتبط با آن منعقد شد.

فرماندهی نیروی هوایی آمریکا اولین هلیکوپتر MH-139A را در دسامبر 2019 دریافت کرد و نام آن را “گرگ خاکستری” گذاشت. گرگ خاکستری از تمامی الزامات نیروی هوایی ناحیه واشنگتن، فرماندهی آموزش هوایی، فرماندهی نیروی هوایی و نیروی هوایی اقیانوس آرام پشتیبانی می کند.

در سال مالی 2021، نیروی هوایی ایالات متحده ناوگانی متشکل از هشت هلیکوپتر MH-139A خریداری کرد. نیروی هوایی ایالات متحده خرید بیشتر بالگردها را تا سال مالی 2023 به دلیل مشکل در گواهینامه صلاحیت پروازی FAA به تعویق انداخته است.

طراحی و مشخصات MH-139A گرگ خاکستری

MH-139A گرگ خاکستری یک هلیکوپتر دو موتوره و دو سرنشینه با ویژگی های ارتقاء بقا و سیستم های ناوبری و ارتباطات درجه نظامی است.

سیستم روتور اصلی مجهز به پنج پره و یک سیستم مفصل کامل بدون مشکل است که در نتیجه عملکرد بالا و صدای کم دارد. روتورهای اصلی و دم دارای فاصله بالایی از زمین هستند که ایمنی پرسنل زمینی را تضمین می کند.

هلیکوپتر MH-139A; گرگ خاکستری آسمان

ویژگی‌های تقویت‌کننده بقا عبارتند از زره کابین و کابین خلبان، سیستم هشدار موشک AN/AAR-47 و مجموعه توزیع اقدامات متقابل AN/ALE-47، سیستم دوربین مادون قرمز آینده‌نگر و دو خدمه M240 که در خارج نصب شده‌اند.

هلیکوپتر MH-139A 54.63 فوت طول دارد و برای جابجایی 9 سرباز مجهز به تجهیزات جنگی و امنیتی طراحی شده است.

این هلیکوپتر دارای قابلیت های یکپارچه سازی سیستم های نظامی و تجاری در سطح جهانی، یک سیستم آموزشی یکپارچه بر اساس هواپیمای AW139 موجود، یک سیستم پشتیبانی تجاری و وزارت دفاع جهانی و ابزارهای پایداری خودکار است.

موتور هلیکوپتر MH-139A

این هلیکوپتر از دو موتور توربوشفت PT6 Pratt & Whitney Canada با کنترل FADEC استفاده می کند که در غلاف های چاشنی توربین موتور جداگانه با ورودی های مستقل به گیربکس اصلی قرار دارند. موتورها دارای ویژگی های مادون قرمز با کاهش جریان هوا و اگزوز جهت دار هستند که تاثیر ستون بر روی خروجی را به حداقل می رساند.

این بالگرد دارای سرعت کروز 135 تن و حداکثر سرعت 167 کیلومتر است. این هلیکوپتر می تواند بدون سوخت گیری به حداقل برد 225 مایل دریایی برسد. حداکثر عمر مفید روتورکرافت سه ساعت است.

هلیکوپتر MH-139A; گرگ خاکستری آسمان

این هلیکوپتر با 50 درصد سرعت کروز بیشتر، 50 درصد برد بیشتر و 30 درصد کابین بزرگتر از سکوی موجود، انعطاف پذیری و عملکرد بهتری را ارائه می دهد. گرگ خاکستری می تواند 5000 پوند بیشتر از پلت فرم استاندارد بلند کند و به قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خلبان مجهز است.

MH-139A برای عملکرد بهتر، انعطاف‌پذیری و ایمنی با ویژگی‌های بوئینگ سازگار است و طراحی منحصربه‌فرد آن، تمامی فعالیت‌های تعمیر و نگهداری هلیکوپتر را در سطح عملیاتی انجام می‌دهد. هزینه های عملیاتی کمتر، قابلیت اطمینان و قابلیت نگهداری بهبود یافته هلیکوپتر باعث صرفه جویی بیش از 1 میلیارد دلاری برای نیروی هوایی ایالات متحده در طول عمر 30 ساله آن می شود.

تسلیحات هلیکوپتر MH-139A

این هلیکوپتر دارای 2 هاردپوینت خارجی است و می تواند سلاح های مختلفی مانند غلاف با موشک های هدایت نشده یا غلاف با توپ را حمل کند. همچنین می تواند محفظه های الکترونیکی خارجی یا مخازن سوخت کمکی را حمل کند.

هلیکوپتر MH-139A; گرگ خاکستری آسمان

مشخصات کلی MH-139A گرگ خاکستری

نوع هواپیما: هلیکوپتر نظامی چند منظوره

سازنده: بوئینگ و لئوناردو

اپراتور: نیروی هوایی ایالات متحده

سرعت سفر: 135 کیلوگرم

برد: 225 نانومتر

سیستم هشدار موشک: AN/AAR-47

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا