دانستنی ها

به این هفت نکته اثبات شده برای تغذیه سالم توجه کنید!

حواس تان به کالری مصرفی باشد. علیرغم این ادعا که اغلب شنیده می شود کالری ها اهمیتی ندارند اکثریت قریب به اتفاق متخصصان تاکید دارند که افرادی که کالری بیش تری نسبت به فعالیت خود مصرف می کنند در نهایت با وزن ناسالم مواجه خواهند شد.

اگر علم رژیم غذایی یک چیز را روشن کرده است، این است که خوردن غذاهای مملو از چربی اشباع، قند و نمک، حفظ وزن سالم را دشوارتر می کند و می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مهم را افزایش دهد. به همین دلیل پرهیز از مصرف غذاهای ناسالم یکی از توصیه های اصلی بسیاری از کارشناسان در مورد تغذیه سالم است، از غذاهای چرب، شیرین و شور گرفته تا چیپس و آب نبات که به شدت توسط صنایع غذایی به بازار عرضه می شود. سایر متخصصان پزشکی نیز شامل می شوند.

به گزارش فرارو به نقل از نیوزویک، هفت نکته علمی ثابت شده در مورد تغذیه سالم به شرح زیر است:

1. غذاهای خانگی بیشتری بخورید: پختن وعده های غذایی در خانه با نتایج سالم تری مرتبط است، اگرچه دانشمندان در مورد علت آن اختلاف نظر دارند.

۲- سبزیجات، میوه ها و غلات کامل بخورید: همه این غذاها سرشار از مواد مغذی مهم هستند و می توانند به کاهش هوس خوردن غذاهای چرب، شیرین و شور کمک کنند. علاوه بر این، برخلاف بسیاری از غذاها، این غذاها باعث افزایش قند خون نمی شوند که به بدن آسیب برساند.

3- به کالری مصرفی توجه کنید: علیرغم ادعای بی اهمیت بودن کالری، اکثریت کارشناسان تاکید دارند افرادی که کالری بیشتری نسبت به فعالیت خود مصرف می کنند، وزن ناسالم خواهند داشت. در حالی که ردیابی دقیق کالری برای اکثر افراد آسان نیست، اما دانستن اینکه نوشابه، غذاهای سرخ شده و همبرگرهای چرب کالری بالایی دارند می تواند کمک کند.

4- مراقب رژیم های غذایی افراطی باشید: از پیروی از رژیم هایی که طرفداران آن شما را به مصرف مقادیر زیاد برخی غذاها تشویق می کنند و سایر غذاها را حذف یا به شدت دیکته می کنند، خودداری کنید. نگویید چه زمانی غذاها باید مصرف شوند یا حاوی دوزهای بالای مکمل های اثبات نشده باشند. اکثر مردم نمی توانند به این نوع رژیم غذایی پایبند باشند. از برخی رژیم های غذایی افراطی مانند رژیم “پاکسازی بدن” که فقط نوشیدن مایعات را شامل می شود، خودداری کنید، زیرا می تواند برای بدن شما خطرناک باشد.

5-کاهش مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده: به گفته متخصصان، گوشت قرمز به طور کلی سرشار از چربی های اشباع شده است. غذاهای سرد بسته بندی شده از جمله مرغ نیز حاوی نمک، شکر و چربی هستند.

6- روی عادات و سبک زندگی تمرکز کنید نه اراده: بهتر است تغییرات کوچکی ایجاد کنید که به راحتی در روتین و زندگی روزمره شما قرار گیرد و سپس به مرور زمان تغییرات کوچکتر و سالم تری به آن اضافه کنید.

پیاده روی: پیاده روی به تنهایی منجر به کاهش وزن قابل توجهی نمی شود، اما مطمئناً سلامت فرد را بهبود می بخشد و اگر با تغییرات غذایی سالم همراه شود، به حفظ وزن سالم کمک می کند. هر روز را با یک پیاده روی کوتاه و آرام شروع کنید و به آرامی مسافت و سرعت را در طول زمان افزایش دهید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا