اخبار روز

هشدار مدیریت بحران به تهرانی ها/ از رفتن به این مناطق خودداری کنید!/جزئیات

ایسنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با صادر شدن هشدار خطر ریزش بهمن در ارتفاعات شمالی پایتخت گفت: کوهنوردان از صعود به ارتفاعات شمال و شمال غرب استان امتناع کنند.

حامد یزدی مهر بعدازظهر جمعه از صدور هشدار نارنجی رنگ با فعال شدن دو سامانه بارشی و وزش باد شدید توسط کارشناس هواشناسی خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این اخطار از فردا شنبه 7 بهمن ماه تا پیش از ظهر روز دوشنبه 9 بهمن ماه شاهد فعالیت این دو سامانه خواهد بود.

یزدی مهر با گفتن این مطلب طبق پیش بینی هواشناسی روزهای شنبه و یکشنبه هفتم و هشتم بهمن در مناطق شمالی و شمال غرب به ویژه در ارتفاعات استان تهران بارش برف، کولاک و مه پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه با فعال شدن سامانه بارشی احتمال افزایش سطح آب رودخانه ها وجود دارد، افزود: مردم از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و در نظر داشته باشند که احتمال ریزش سنگ و بهمن در ارتفاعات وجود دارد و از تمامی افرادی که در مسیرهای کوهستانی تردد می کنند تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری به این مناطق خودداری کنند و در صورت نیاز از داشتن تجهیزات زمستانی اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر آمادگی صددرصدی عوامل و اعضای ستاد مدیریت بحران، تصریح کرد: بر لزوم لایروبی رودخانه ها و نهرها تاکید شده و از همه عوامل مربوطه می خواهیم تجهیزات لازم را برای برف روبی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر را فراهم و آماده خدمت رسانی به مردم باشند

یزدی مهر گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی هشتم و نهم بهمن ماهانه فعالیت سامانه دوم مبنی بر وزش باد شدید در نیمه جنوبی، نیمه غربی و ارتفاعات استان تهران، پیش بینی می شود که در این زمینه استحکام سازه های موقت و سست، اطمینان از استحکام بنرهای تبلیغاتی و … می باشد. انتظار می رود عدم حضور در ارتفاع و عدم حضور گلایدر و هواپیماهای سبک در مناطق ذکر شده برجسته شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا