اخبار روز

هشدار دادستان شوش به آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی

مسلم کرم الهی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش، عصر چهارشنبه ۲ خرداد 1403 در گفتگویی اظهار داشت: هر ساله پس از پایان فصل برداشت در مزارع گندم علیرغم اخطارها و اطلاعیه های وزارت حفاظت محیط زیست عده ای پسماندهای به جا مانده از برداشت را آتش زده و آلودگی های جدی زیست محیطی ایجاد می کنند. این امر خطرات زیادی را برای افراد به ویژه کودکان و بیماران قلبی و ریوی به همراه دارد و همچنین برای ارگان های آتش نشانی مشکلاتی ایجاد می کند.

این مقام قضایی ادامه داد: مسئولان اداره حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی شوش نیز بنا به وظیفه خود با مشاهده این موارد و پس از تشکیل پرونده علت آتش سوزی را به مراجع قضایی اعلام می کنند.

وی با اشاره به وظایف جهاد کشاورزی از جمله ترویج و آموزش کشاورزان از مرحله زمین تا زمان کاشت و برداشت و همچنین توزیع محصول به بازار، گفت: جهاد کشاورزی باید اقدامات تبلیغاتی و ترویجی انجام دهد. اقدامات آموزشی به کشاورزان ارائه می شود.

کرم الهی تاکید کرد: سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت گندم و جو بر اساس مواد 688 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، ماده 20 قانون هوای پاک مصوب 1376 و ماده 45 قانون هوای پاک ممنوع و ممنوع است. حفاظت و استفاده از جنگل ها و مراتع جرم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازتاب آنلاین، هر ساله پس از برداشت محصول کشاورزی، عده ای از کشاورزان با آتش زدن کاه و هر آنچه روی آن بود، آلودگی محیط زیست را به همراه داشتند و باعث تشویش اذهان عمومی می شدند.

سوزاندن کاه و کلش یک باور غلط و مضر است که باعث کاهش نفوذپذیری خاک، تخریب مواد آلی خاک و افزایش فرسایش آبی و بادی می شود. این سنت غلط نه تنها آسیب های جبران ناپذیری به خاک وارد می کند، بلکه کیفیت و عملکرد محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا