اخبار روز

نگرانی های مداوم در مورد برنامه هسته ای

با وجود پایان تحریم های تسلیحاتی و موشکی به دلیل توافق برجام؛

دولت کانادا اعلام کرده است که تحریم‌های اخیر سازمان ملل متحد علیه ایران را که منقضی شده است، حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پس از «روز انتقال برجام» و پایان تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران، دولت کانادا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «فعالیت‌های ایران در حوزه اشاعه هسته‌ای همچنان ادامه دارد. “به عنوان یک تهدید بزرگ برای ایجاد امنیت منطقه ای و بین المللی” اعلام کرد که کانادا این تحریم ها را علیه تمامی سازمان ها و افراد مرتبط ایرانی حفظ خواهد کرد.

در بیانیه ای که در وب سایت دولت کانادا منتشر شد، آمده است: “به دلیل نگرانی های مداوم در مورد برنامه هسته ای ایران، کانادا این اقدامات را با هماهنگی اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده برای اطمینان از حمایت جمعی خود انجام می دهد.” او در مورد برنامه موشکی بالستیک، برنامه هسته ای و برنامه پهپادش.

در این بیانیه با اشاره به تحریم هایی که همچنان ادامه دارد، آمده است: این بسته تحریمی شامل 18 فرد حقیقی و 56 نهادی است که در زمینه تسهیل، حمایت، تامین مالی یا حمایت از فعالیت های هسته ای ایران با حساسیت اشاعه فعالیت داشته اند و همچنین مقامات سابق. یا در حال حاضر شامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای وابسته به آن می شود.

طبق گفته دولت کانادا، افراد مشمول این تحریم‌ها از انجام تجارت (با کانادا) منع می‌شوند، اموالشان مسدود می‌شود و طبق قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان اجازه ورود به کانادا را نخواهند داشت.
اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز پیشتر اعلام کرده بودند که تحریم های سازمان ملل علیه ایران را حفظ خواهند کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای این اقدام اتحادیه اروپا را نقض آشکار تعهدات اتحادیه و سه کشور اروپایی ذیل برجام و قطعنامه 2231 و اقدامی شرورانه دانست.

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، این تصمیم را محکوم کرد اما آن را اقدامی یکجانبه، غیرقانونی و از نظر سیاسی غیرقابل توجیه دانست.

وی تاکید کرد: چنین رویکردی با خواسته ها و رویکرد اتحادیه و سه کشور اروپایی در خصوص تعهد به اجرای کامل برجام در تضاد است.

این تحریم‌ها ایران را از تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و همچنین خرید یا فروش پهپاد و موشک به ایران منع می‌کرد. بر اساس توافق هسته ای، تاریخ این تحریم ها در 18 اکتبر به پایان رسید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا