اخبار روز سینما

نگاهی به موفقیت جهانی سریال «بازیگر» به کارگردانی نیما جاویدی به بهانه پخش از شبکه «ارته». صادرات “بازیگر”

سریال «بازیگر» به کارگردانی نیما جاویدی که سال گذشته روی پلتفرم های فیلمو و نماوا منتشر شد، پس از کسب جوایز متعدد بین المللی، هم اکنون در اروپا با دوبله فرانسوی و آلمانی از پلتفرم و شبکه آرته پخش می شود. این اولین بار است که یک سریال ایرانی تا این حد در مجامع بین المللی مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش بازتاب آنلاین، این سریال از 9 تا 20 اردیبهشت ماه اردیبهشت ماه در کانال آرته منتشر خواهد شد. یکی این یکی از شبکه های تلویزیونی فرانسوی-آلمانی در اروپا است. به این بهانه نگاهی به موفقیت جهانی این سریال می اندازیم.

تمرین و اجرای نمایشی از «علی» و «مرتضی» یکی از جذاب ترین سکانس های هر قسمت از «آکتور» بود.

جایزه بزرگ جشنواره سری شیدایی | جایزه جهانی اول سریال «بازیگر» ۶ خرداد 1402 در جشنواره سریال شیدایی به او داده شد. در آن زمان اعلام شد که برای اولین بار است که یک سریال ایرانی که در بخش خصوصی تولید می شود در یک جشنواره بین المللی معتبر پذیرفته می شود. این سریال به همراه سریال هایی از آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و … موفق به کسب جایزه بزرگ بخش بین المللی در بخش اصلی این جشنواره شد.

نگاهی به موفقیت جهانی سریال «بازیگر» به کارگردانی نیما جاویدی به بهانه پخش از شبکه «ارته». صادرات "بازیگر"
قرار گرفتن در نقش چند شهروند افغانستانی شخصیت های «بازیگر» را در موقعیت جذابی قرار داد.

گواهی افتخار جشنواره کمپ سرین | اواخر خرداد در سال 1402 بود که اعلام شد «آکتور» به عنوان تنها نماینده ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی «سرین کمپ» آلمان حضور خواهد داشت. در این جشنواره این مجموعه موفق به دریافت دیپلم افتخار مسابقه شد. جشنواره بین المللی کمپ سرین بزرگترین جشنواره سریال در اروپای غربی محسوب می شود و جالب اینجاست که برای اولین بار در کنار جایزه اصلی این جشنواره، دیپلم افتخار نیز به یک سریال اعطا شد.

نگاهی به موفقیت جهانی سریال «بازیگر» به کارگردانی نیما جاویدی به بهانه پخش از شبکه «ارته». صادرات "بازیگر"
یکی یکی از جذاب ترین قسمت های «بازیگر» قسمتی بود که علی و مرتضی در نقش دو پیرمرد ظاهر شدند.

جشنواره جهانی درام سئول | 13 مهر در سال ۱۴۰۲ سریال «بازیگر» در هجدهمین دوره جوایز جهانی درام سئول شرکت کرد و نامزد بهترین سریال، بهترین بازیگر نقش اول مرد (نوید محمدزاده) و بهترین فیلمنامه شد. در نهایت در رقابت با سریال هایی از بلژیک، فرانسه، نروژ، هلند و چین موفق به کسب جایزه در بخش فیلمنامه این جشنواره شد.

نگاهی به موفقیت جهانی سریال «بازیگر» به کارگردانی نیما جاویدی به بهانه پخش از شبکه «ارته». صادرات "بازیگر"
هانیه توسلی در سریال «بازیگر» اگرچه حضور کمرنگی دارد اما شخصیت تاثیرگذاری داشت.

سایر حضورهای جهانی | «بازیگر» زمانی در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی ترانسیلوانیا در رومانی حضور داشت و به‌عنوان تنها نماینده ایران در بخش To Follow Series جشنواره در کنار سریال‌های موفقی از نروژ، ایسلند، لیتوانی، کانادا، بلژیک، دانمارک و آلمان . . همچنین این مجموعه یک بار در سومین دوره جشنواره «دریای سرخ» که در جده برگزار شد، همراه با فیلم های منتخب خاورمیانه و شمال آفریقا به نمایش درآمد.

سریال «بازیگر» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید ملابی درباره فراز و نشیب چند بازیگر توانای تئاتر است که با پذیرفتن یک پیشنهاد ویژه، زندگی آن‌ها ماجراهای پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد. نوید محمدزاده، احمد مهرانفر، هانیه توسلی هومن برکنورد، هستی مهدوی، گلاره عباسی و مهرآوه شریفی نیا از جمله بازیگران این سریال بودند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا