اخبار روز سینما

نگاهی به قسمت اول سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده داستانی شیرین از تلخی یک زندگی.

مرجان فاطمی | قسمت اول سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده، پنجشنبه 3 خرداد 1403 به موقع منتشر شد. قسمت اول این مجموعه با نام «اتوبوس توریست» با تمرکز بر زندگی بن بست یک زوج آغاز می شود و خستگی ها و ناامیدی های زندگی در جامعه مدرن را به تصویر می کشد. انتخاب و اجرای بازیگران، نحوه روایت داستان و اطلاعات ارائه شده در نقطه شروع و همچنین استفاده از کادربندی جذاب و طراحی صحنه مناسب و …. مهمترین دلایلی است که مخاطبان از آن به عنوان نقاط قوت فیلم یاد کردند. سریال در قسمت اول

به گزارش بازتاب آنلاین، پس از موفقیت سه فیلم «ناهید»، «اسرافیل» و «تی تی» اکنون برای اولین بار با «آخر شب» سریال سازی را در شبکه تلویزیونی داخلی تجربه کرده است. سریالی که در ابتدا با استقبال خوبی روبرو شد. نگاهی به ابعاد مختلف سریال در نقطه شروع می اندازیم.

«در انتهای شب» دومین همکاری مشترک آیدا پهننده و پارسا پیروزفر پس از فیلم موفق «تی تی» است.

کارگردان | آیدا پهننده در سه فیلم «ناهید»، «اسرافیل» و «تی تی» از فضا برای رساندن معنای مورد نظر استفاده کرد. سه فیلم قبلی او در شمال کشور روایت می شد و او می دانست چگونه داستان زندگی شخصیت هایش را به خوبی با عناصر طبیعی پیوند بزند و از پتانسیل این فضا برای بیان احساسات و مشکلات زندگی شخصیت هایش استفاده کند. حالا برای اولین سریالش «در آخر شب» یکی حومه تهران را به عنوان مکان خود انتخاب کرده است. خانه‌ای از شهرک‌های مسکونی که با قیمت‌های پایین‌تر از شهر و با وام‌های بلندمدت برای مردم مقرون به صرفه است و بسیاری از ساکنان می‌پذیرند در ازای صرف وقت و هزینه زیاد به رویای داشتن خانه شخصی نزدیک‌تر شوند. خستگی زیاد . این بار اگرچه پناهنده قصد دارد داستانی از خستگی و کسالت شخصیت هایش را به تصویر بکشد، اما همچنان از رنگ، نور و کادربندی دلنشین استفاده می کند و در همان نقطه شروع، فضایی ملموس از زندگی یک خانواده را در برابر مخاطبانش ارائه کرده است. . .

نگاهی به قسمت اول سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده داستانی شیرین از تلخی یک زندگی.
هدا زین العابدین در سریال «آخر شب» پس از سریال «رهایم کن» وضعیت متفاوتی را تجربه می کند.

اسکریپت | همکاری آیدا پهننده و ارسلان امیری در فیلمنامه نویسی منجر به خلق آثار موفقی چون «ناهید»، «اسرافیل»، «پاییز نیکایدوها»، «زالاوا» و «تی تی» شده که در کنار یکدیگر نوشته شده اند. در ابتدای سریال با روایت غوغای آخرین روز زندگی زن و مرد روبه‌رو می‌شویم همه چیز برای گفتن به ماه ها قبل و به روز تولد مرد برمی گردد و اینجاست که با شکل گیری یک بحران، وضعیت زندگی او از حالت عادی به وضعیتی پیچیده تبدیل می شود و زندگی اش در راه است. فروپاشی در این قسمت شخصیت ها با موقعیت ها، علایق، ویژگی ها، ساختار خانواده و همچنین بینش آنها از آینده معرفی می شوند در نقطه‌ای که می‌توانیم به هر دوی آن‌ها حقوق بدهیم، و اینجاست که باید منتظر بمانیم تا قسمت دوم را ببینیم.

نگاهی به قسمت اول سریال «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده داستانی شیرین از تلخی یک زندگی.
حضور پارساپيروزفر در سريال آخر شب یکی یکی از عوامل اصلی جذب مخاطب است.

بازی و توسعه شخصیت.| بعد از همکاری موفق پارسا پیروزفر با آیدا پهننده در سریال تی تی، حالا همکاری آنها در سریال آخر شب یکی به یکی از عوامل موفقیت سریال تبدیل شده است. پارسا پیروزفر و هدا زین العابدین به عنوان زوج بسیار درست و دقیق انتخاب شده اند و ترکیب و نحوه بازی آنها توانسته این بحران و التهاب و از همه مهمتر خستگی و کسالت را منتقل کند. هدا زین العابدین به عنوان زنی مسئولیت پذیر که سعی در توسعه زندگی خانواده اش دارد و مدیریت جدی اعضا را بر عهده دارد و پارسا پیروزفر مردی که می خواهد در لحظه زندگی کند و آرامش داشته باشد و هنر را به همه چیز ترجیح می دهد معرفی می شود. او مدیریت زندگی خود را به همسرش سپرد و به درخواست او پذیرفت که در این شهر زندگی کند، اما هنوز پنج ماه از آن نگذشته است، او احساس می کند که خود واقعی خود را از دست داده است و نمی خواهد به زندانی بی پایان ادامه دهد. تلاش ها. برای رسیدن به زندگی رویایی که همسرش می خواهد. آنها این تفاوت در علایق و سبک زندگی را پس از سال ها زندگی مشترک نشان داده اند. بازی این دو بازیگر به همراه شخصیت پردازی دقیق آنها در نقطه شروع. یکی به یکی از نقاط قوت سریال تبدیل شده است. رایان سرلک بازیگری که با بازی در سریال زیرخاکی به شهرت رسید پس از ایفای نقش در فیلم تابستان همان سال به کارگردانی محمود کلاری حالا در سریال «در پایان شب”. علاوه بر اعضای این خانواده، نسرین نصرتی در نقش همکار به صورت خیلی مختصر معرفی می شود.

«در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پهننده، بر اساس فیلمنامه آیدا پهننده و ارسلان امیری، تهیه کنندگی محمد یمینی و با بازی پارسا پیروزفر، هدا زین العابدین، رایان سرلک، نسرین نصرتی و… این سریال جمعه ها روی پلتفرم فیلم نت پخش می شود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا