اخبار روز سینما

همه چیز در مورد کارنامه بازیگری محمدرضا گلزار/ جزئیات

به نقل از پی ام اپ : در پی ایجاد حواشی اخیر پیرامون محمدرضا گلزار ، سری به کارنامه سینمایی او زدیم و آمار و ارقام فروش و تعداد مخاطب فیلم‌هایش از ابتدای شروع کار تا آخرین فیلمی که روی پرده داشته را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

همه چیز در مورد کارنامه بازیگری محمدرضا گلزار/ جزئیات همه چیز در مورد کارنامه بازیگری محمدرضا گلزار/ جزئیات همه چیز در مورد کارنامه بازیگری محمدرضا گلزار/ جزئیات همه چیز در مورد کارنامه بازیگری محمدرضا گلزار/ جزئیات
به گزارش پی ام آپ، ۲۳ سال از حضور محمد رضا گلزار در سینمای ایران می‌گذرد، او طی این ۲۳ سال توانست به عنوان یک بازیگر پولساز جایگاه خود را در سینمای ایران تثبیت کند و در زمره ستاره‌ هایی قرار بگیرد که مخاطب به واسطه دیدن فیلمی از او به گیشه سینما مراجعه می‌کند و بلیت می‌خرد.
گلزار با فیلم «کما» ماجراجویی‌ هایش را در گیشه سینمای ایران شروع کرد. این فیلم توانست در دوره خود رکورد شکنی ‌کند و برای دست اندارکارانش یک فروش میلیاردی را به ارمغان بیاورد.

گلزار در ادامه با «آتش بس»، «توفیق اجباری»، «دوخواهر» و «شش و بش» این مسیر را ادامه داد و موقعیت خود را بیش از پیش در سینمای ایران مستحکم‌ تر کرد.
او حالا در سینمای تجاری ایران یک برند معتبر است ، برندی که طی دو دهه تعداد مخاطبان فیلم‌هایش نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه سیر صعودی هم داشته، بنحوییکه فیلم‌‌های پرمخاطبش همگی متعلق به نیمه دوم دهه ۹۰ هستند.

ویژگی مهم او در واقع حفظ میانگین مخاطبانش از «کما» تا «رحمان ۱۴۰۰» است اولی در سال ۱۳۸۳ بیش از ۱ میلیون و ۹۰۰ نفر مخاطب داشته و آخرین فیلم اکران شده اش یعنی رحمان ۱۴۰۰ هم در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب را جذب سالن‌های سینما کرده است.

ضمن اینکه در حد فاصل این دو فیلم ، فیلم «آینه بغل» او با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ مخاطب و یا «سلام بمبئی» با ۲ میلیون ۱۵۲ هزار مخاطب اکران شدند.
این آمار و ارقام نشان می‌دهد که یک طیفی از مخاطبان سینما، طرفدار و یا هوادار محمدرضا گلزار هستند.

حتی با تغییر نسل و تفاوت ذائقه هم به گواه آمار و ارقام گیشه از میزان مخاطبان او کم نشده است. در اسلایدهای پیوست به این پست به این آمار و ارقام به شکل جزئی‌تری پرداخته‌ایم.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا