دانستنی ها

نکاتی که در خرید فندق و بادام باید در نظر بگیرید

با فرا رسیدن شب عید نوروز و یلدا، بازار خرید فندق معمولا داغ می شود و همه سعی می کنند برای شب تعطیلات فندق مرغوب بخرند. صرف نظر از اعیاد مهم مانند نوروز یا مناسبت های خاص مانند شب یلدا، آجیل باید همیشه در برنامه غذایی ما باشد. از آنجایی که این محصول فواید زیادی برای بدن دارد، به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان و فیبر برای سلامت قلب، پیشگیری از سرطان و … مفید است. نقش موثری ایفا می کند.

همانطور که می دانید نه همه آجیل های موجود در بازار تازه و با کیفیت هستند و نه عطر و طعم مطلوبی دارند. در خاتمه، دانستن چند نکته کوچک و کاربردی به شما کمک می کند تا خریدی خوب و با کیفیت داشته باشید و در میان انواع آجیل موجود در بازار، آجیل های مقرون به صرفه و درجه یک را به دست آورید. اگر با فرا رسیدن عید سعی در خرید فندق تازه و با کیفیت دارید، با ما همراه باشید تا با نکاتی که در خرید فندق و بادام باید به آن توجه کنید بیشتر بدانید.

نکات مهم در خرید فندق

قبل از پرداختن به نکات مهم و کاربردی در مورد مصرف آجیل، بد نیست بدانید که آجیل شامل انواع آجیل و خشکبار می شود. پرمصرف ترین آنها بادام، فندق، گردو، پسته، بادام زمینی، بادام هندی و غیره است. نقل شده. مصرف این محصولات به دلیل ارزش غذایی بالا بسیار توصیه می شود و برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. اگر قصد خرید فندق هنگام استفاده از این محصول خوشمزه و بی نظیر حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • ظاهر آجیل ها را به دقت بررسی کنید.
  • فندق را بچشید.
  • محل نگهداری فندق را به دقت بررسی کنید.
  • به رنگ فندق ها دقت کنید.
  • طعم فندق را بررسی کنید.
  • به بسته بندی آجیل توجه کنید.
  • از مراکز معتبر خرید کنید

ظاهر آجیل ها را به دقت بررسی کنید

درست مثل ضرب المثل رنگ صورت از درون اطلاعات می دهد، رنگ و رویه فندق می تواند پنجره ای به آن باشد و شما را با کیفیت این محصول آشنا کند. مثلا اولین نکته ای که جلب توجه می کند این است خرید بادامحقیقت همان چیزی است که به نظر می رسد. وجود هرگونه کپک، سوراخ، سوراخ، لکه، حشره مرده یا زنده روی پوست فندق نشان دهنده سن و پوسیدگی آن است. بنابراین اگر هر کدام از اینها را روی بادام یا هر نوع مغزی دیدید، مطمئن شوید که برای خرید در دسترس نیستند و کیفیت مورد انتظار شما را ندارند.

فندق را بچشید

نکته مهم دیگر توجه به تازگی آجیل در هنگام خرید این محصول است. آجیل تازه طعمی مطبوع، شیرین و ملایم دارد و اصلا طعم تند و تلخی ندارد. علاوه بر این، آجیل تازه مقداری تازگی و رطوبت دارد که نشان دهنده تازگی محصول است. بنابراین، تنها راه حل عملی برای کنترل این موقعیت ها، خوردن آجیل و چشیدن آن است.

محل نگهداری فندق را به دقت بررسی کنید

محل نگهداری آجیل به طور مستقیم بر کیفیت آنها تأثیر می گذارد. حتی اگر آجیل تازه از کیفیت خوبی برخوردار باشد، تحت تأثیر هوا، رطوبت، رطوبت، گرد و غبار و غیره قرار می گیرد. با قرار گرفتن در معرض عوامل به مرور زمان کیفیت خود را از دست می دهد و بو و طعم نامطبوعی ایجاد می شود. بنابراین هنگام خرید فندق حتما محل نگهداری آن را بررسی کنید و محصولاتی را که خریداری می کنید را انتخاب کنید که در شرایط بهداشتی و محیطی مناسب نگهداری می شوند.

به رنگ فندق ها دقت کنید

بسیاری از آجیل فروشان از رنگ های مصنوعی برای جذاب جلوه دادن آجیل استفاده می کنند تا محصولات رنگارنگ و لعاب دار را به مشتریان خود عرضه کنند و تمایل آنها را برای خرید تقویت کنند. این رنگ ها بر اساس فلزات سنگین تهیه می شوند و حساسیت های جدی در مصرف کنندگان ایجاد می کنند. بنابراین کودکان، زنان باردار، سالمندان و غیره. مصرف آن توسط انسان توصیه نمی شود. برای بررسی این موضوع هنگام خرید فندق کافی است دست خود را کمی خیس کنید و فندق ها را نگه دارید. دستت را کمی سفت کن. اگر بعد از باز کردن متوجه شدید که دستتان رنگی می‌شود، از خرید فندق خودداری کنید.

طعم فندق را بررسی کنید

آجیل های تازه و مرغوب دارای رایحه ای غنی و روغنی هستند و بویی تازه و با طراوت دارند. هر گونه بوی تند و نامطبوع ممکن است نشانه ای از آجیل های بی کیفیت و قدیمی باشد. به همین دلیل، بسیاری از آجیل فروشان آجیل را بو داده تا طعم و عطر ناخوشایند آن را بپوشانند. بنابراین توصیه می شود آجیل را به صورت خام بخرید و در صورت تمایل آن را در منزل تفت دهید.

به بسته بندی آجیل توجه کنید

کیفیت و تازگی هر محصول تا حد زیادی به بسته بندی خوب و باکیفیت بستگی دارد و فندق نیز از این قاعده مستثنی نیست. زمانی که برای خرید بادام و خشکبار به مراکز فروش مراجعه می کنید، حتما به کیفیت بسته بندی آن توجه کنید و از خرید محصولاتی که با بسته بندی نامناسب و غیر اصلی عرضه می شوند، خودداری کنید.

از مراکز معتبر خرید کنید

آخرین نکته مهم در خرید آجیل با کیفیت این است که این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید. به این ترتیب می توانید خیالتان از بابت کیفیت و تازگی محصولی که خریداری می کنید داشته باشید. می توانید خودتان از فروشگاه های فعال شهرتان آجیل بخرید. اما با توجه به مزایای خرید اینترنتی و سهولت این روش، بسیاری از افراد ترجیح می دهند خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهند. در چنین شرایطی مراجعه به یک سایت معتبر برای خرید آجیل خوب و با کیفیت بسیار مهم است.

گروه برادران حسینی انواع آجیل و خشکبار را در بسته بندی های بهداشتی کاملا تازه و درجه یک به مشتریان گرامی عرضه می کند. در صورت تمایل به خرید آجیل به این سایت مراجعه کنید و پس از بررسی محصولات و مقایسه قیمت ها خرید خود را انجام دهید.

آخرین کلمه

در این مقاله به نکاتی که در خرید آجیل و بادام باید به آن توجه کنیم پرداختیم و راهکارها و نکات کاربردی برای تشخیص آجیل مرغوب را توضیح دادیم. اگر تصمیم به خرید آجیل خوب و مرغوب دارید به شما توصیه می کنیم سری به مجموعه معتبر برادران حسینی بزنید و انواع آجیل با کیفیت و تازه را با قیمتی مقرون به صرفه از این مجموعه سفارش دهید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا