اخبار روز سینما

نویسنده معروف درگذشت







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، او علاوه بر کتاب هایی چون «سه گانه نیویورک»، «دود» وین وانگ را نیز نوشته و «لولو روی پل» را کارگردانی کرده است.

آستر با انتشار اولین کتاب خود به نام «اختراع انزوا» با استقبال گسترده منتقدان مواجه شد.

جای او به عنوان یکی او با مجموعه ای از سه داستان مرتبط به هم که به عنوان سه گانه نیویورک منتشر شد، خود را به عنوان یکی از مهم ترین نویسندگان آمریکا معرفی کرد. این سه کتاب عبارتند از شهر شیشه ای (1985)، ارواح (1986) و اتاق قفل شده (1986). این سه گانه با موضوع رمان جنایی بازی می کند تا به پرسش های وجودی بپردازد.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس در سال 2010 نوشت که آستر به‌خاطر «داستان‌های پست مدرن بسیار سبک و معمایی‌اش که در آن راوی‌ها به ندرت قابل اعتماد هستند و طرح داستان دائماً در حال تغییر است، شناخته می‌شود».

داستان های او اغلب با مضامین شانس، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند، و کار او خودارجاعی است، با شخصیت هایی از رمان های اولیه که دوباره در رمان های بعدی ظاهر می شوند.

مایکل دیردر، منتقد، آثار آستر را این‌گونه بیان می‌کند: از زمان «شهر شیشه‌ای»، جلد اول سه‌گانه‌اش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعتراف‌آمیز را به کمال رساند و سپس از آن برای به تصویر کشیدن قهرمان‌های داستان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد. که به تدریج تهدیدهای مبهم و توهمات احتمالی را تغییر می دهد، آنها با ناراحتی فزاینده ای پر می شوند.

آستر نویسنده 18 رمان بود که از چند تای آنها فیلم ساخته شد، از جمله موسیقی شانس.

او بعداً فیلمنامه‌های خود را نوشت که با اسموک (1995) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. او با این فیلمنامه برنده جایزه معتبر Independent Sprite برای بهترین فیلمنامه اول شد.

همکاری او با وانگ ادامه یافت و این دو دنباله، آبی در چهره را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو و همچنین لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر همچنین در فیلمنامه مرکز جهان وانگ نقش دارد.

در سال 1998، آستر به همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه لولو روی پل را کارگردانی کرد. در سال 2007 او دوباره همان نقش را در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بازی کرد.

رمان «4321» آستر در فهرست نهایی جایزه من بوکر در سال 2017 قرار گرفت.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا