دانستنی ها

نور خورشید و یخ زدن به بطری های یکبار مصرف آسیب نمی رساند!

کارشناس اداره کل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: نور خورشید و یخ زدگی به شیشه های یکبار مصرف آسیب نمی رساند.

به گزارش ایسنا، مهندس معصومه تکلو با تاکید بر سلامت آب آشامیدنی و معدنی بسته بندی شده، اظهار کرد: امکان ندارد نهاد نظارتی مهمی مانند سازمان غذا و دارو بدون انجام تحقیق به یک محصول مجوز مصرف و مجوز بهداشت بدهد. و فکر کردن همچنین تعهدات فنی و بهداشتی شرکت ممکن است منجر به لغو موقت یا دائم مجوز شود.

وی با اشاره به اینکه بحث های فنی و علمی به طور کلی در رسانه های عمومی مطرح نمی شود، گفت: گاهی برای اعتماد عمومی باید به نکاتی توجه کرد، از جمله اینکه گرانول پلیمری که برای بسته بندی آب بسته بندی استفاده می شود پلی اتیلن ترفتالات است. . پلیمر با تشکیل پیوند کووالانسی بین دو مونومر متشکل از اتیلن گلیکول و اسید ترفتالیک در خلاء، در دما و زمان معین و در یک راکتور پتروشیمی تولید می‌شود.

کارشناسان اداره غذا و داروی اداره کل غذا و نوشیدنی سازمان غذا و دارو ادامه دادند: قرار دادن بطری آب در معرض نور خورشید یا یخ زدن آن در فریزر برای از بین بردن بطری های آب یکبار مصرف و حذف ترکیبات فتالات از پلیمر کافی نیست.

بر اساس بیانیه سازمان غذا و دارو، مهندس تکلو در نهایت به مردم اطمینان داد که به لطف بررسی سلامت سه مرحله ای آب معدنی و آشامیدنی بسته بندی شده در سازمان غذا و دارو، می توانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند که در آنجا هستند. این کوچکترین تهدید سلامتی در غذا و نوشیدنی است و در اسرع وقت به آنها اطلاع داده خواهد شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا