اخبار روز سینما

نماوا چگونه نزول کرد؟ | سایت بازتاب آنلاین

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

روزنامه هفت صبح نوشت: اوج فعالیت سکوهای ملی با شروع کرونا در کشور آغاز شد و به سرعت مخاطبان زیادی پیدا کرد. فیلیمو و نماوا دو پلتفرمی بودند که با عرضه محصولات مشترک توانستند خود را به عنوان دو قطب تماشای آثار تفریحی در کشور مطرح کنند. اما پس از مدتی مطلق گرایی برخی از تهیه کنندگان این اتحاد رسانه ای را از بین برد و فیلمو با «زخم کاری و نماوا با «رعنا» راه خود را از هم جدا کرد و با گذشت زمان مشخص شد که نماوا از این جدایی آسیب دیده است.

اولین مورد رقیب جدید بعد از فیلیمو

اندکی بعد که هلدینگ گلرنگ وارد بازار پلتفرم های رقابتی شد، افت نماوا بارزتر شد. با شروع فعالیت فیلم نت، کیفیت پایین اجراها و محصولات نماوا بیشتر نمایان شد. چندی پیش آژانس Nexkooks گزارشی را منتشر کرد که هفت سومبا در این صفحه نظر می دهد. در این گزارش، فیلمو با 62 درصد، فیلم نت با 21 درصد و نماوا با 11 درصد در رتبه آخر جدول قرار دارند. طبق آمارهای غیررسمی، مخاطبان فیلم گپ که اخیراً فعالیت خود را گسترش داده است، با این پلتفرم بدون تولید ملی برابری می کند.

مورد دوم محصولات فعلی

همواره و در قالب نظارت بر محتویات پلتفرم ها، محصولات نماوا نیز سوژه هفت صبح بوده است. آنچه مشخص است نماوا در حال حاضر حال و روز خوبی ندارد. بله، به نظر ما «جنگل آسفالت» سریال خوبی برای نوشتن است. این کد مهمی است برای پرسیدن اینکه چرا این سریال آنطور که باید مهم نیست. آیا دلیلش می تواند چیزی غیر از شرایط بد پلت فرم بازیکن باشد؟ آیا تعداد زیاد آثار بی کیفیت دلیل خشم مردم نسبت به نماوا است؟ به سراغ دو اثر دیگر نماوا یعنی سریال «آکازیون» و مسابقه «همزاد من» می رویم. با توجه به کیفیت پایین این دو، دو گزارش تحلیلی جداگانه مورد نیاز است که قول انتشار آن ها را می دهیم. فعلاً همین بس که «آکازیون» و «همزاد من» ضعیف‌تر از آثار بی‌کیفیت تلویزیون هستند.

مورد سوم محصولات قبلی

فیلمو و نماوا هم برنامه ها و سریال های ضعیفی دارند اما کارهای خوب و پرمخاطب همیشه در کارنامه این دو پلتفرم دیده می شود. یکی این یکی از رازهای موفقیت آن است. اما پس از لغو ایده انتشار سریال های مشترک با فیلمو، نماوا آثار نه چندان قابل قبولی را منتشر کرد. مانند «گیسو»، «داوینچی»، «کسوف»، «آنتن»، «مترجم»، «سرگیجه»، «عقرب عاشق»، «نوبت لیلی»، «حرفه ای» و…

مورد چهارم این خانواده اقتصادی

در روند تهیه گزارش اطلاعات جالبی از خانواده محمدحسین میرطاووسی مالک نماوا به دست آمد که حاوی نکات مهمی است. خانواده میرتاووسی (پدر، فرزندان، داماد، همسر و دختر) در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی حضور فعال دارند. شجاع الدین میرتاوسی برند شاتل یکی یکی از موفق ترین شرکت های اقتصادی را ایجاد کرده است که نماوا بخشی از آن محسوب می شود. فرح روزی طلب، همسر شجاع الدین، نشریاتی مانند طاووس نامه و میرمه را اداره می کند. دختر میرتاووسی، حنیفه میرتاووسی، مؤسسه ژنتیکی به نام ژنتیک حنیفه را اداره می کند که چندین کنفرانس با حضور هنرمندان مشهور سینما برگزار می کند. محمد چهره اقتصادی صنعت مد و لباس است و با پدرش برند معروفی دارد.

عنصر پنجم و اما نماوا

پلتفرم نماوا متعلق به محمدحسین میرتاوسی یکی دیگر از فرزندان این خانواده موفق فعال در عرصه اقتصاد است. سوال اینجاست که چرا نتوانست موفقیت خانوادگی را با این برند تکرار کند؟ شاید یکی یکی از دلایلش این است که نماوا از زمان پخش «قورباغه» چندین بار دچار اشک شده است.

میرتاوسی بزرگ چندی پیش تصمیم گرفت مدیریت نماوا را به دامادش محمد حسن شنساز زاده بسپارد و همزمان آیدا مصباحی نیز به تیم مدیریتی این مجموعه پیوست. برنامه های گفت وگوی ناموفقی مانند «همرافیق» و «پیامبر» بخشی از سیاست های مدیریت جدید بود که پیش از این در هفت صبح به توضیح دلایل شکست آنها پرداختیم.

شانه ساز زاده که مصاحبه اخیرش در فضای مجازی پرطرفدار شده و با واکنش های گسترده ای همراه شده بود، جای خود را به علی سلیمی، مدیرعامل شرکت نمااقی، خواهر خوانده نماوا داد.

سریال های «سرگیجه»، «مترجم» و «عقراب عاشق» اولین محصولات عرضه شده در دوره مدیریت جدید بودند که از کیفیت پایین و ناتوانی در جذب مخاطب نوشتیم.

حالا با وجود سریال خوب «جنگل آسفالت»، نماوا جایگاه ویژه ای در مقابل کاربران ندارد و شاید نتیجه این امر، رسیدگی به برخی از قسمت هایی باشد که به آن اشاره شد. تمام امید این پلتفرم به سریال «سوشون» بسته شده بود که شنیده بودیم در حواشی سراسری اسیر شده و تا انتشار خبر رسمی همانجا می ماند!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا