سبک زندگی

این نشانه ها نشان می دهد که رابطه عاطفی شما به زودی شکست خواهد خورد! /جزئیات

ممکن است روابط عاطفی جدید با سرعت زیادی پیش بروند، اما در ابتدا هنوز قلب شما به خاطر شریک عاطفی جدیدتان برایش تپیده و در آینده‌ای نزدیک نمی‌توانید به خیالات خود درباره آینده مشترک به عنوان یک زوج پایبند باشید. بهتر است به تصور کردن آینده‌ای با فرزندان و خانه‌ای که همراه هم در آن زندگی خوشی دارید، فکر نکنید.

روابط عاطفی جدید، هیجان انگیز، کنجکاو و پرشور هستند. ما فقط با شریک عاشقانه جدیدمان سرگرم می شویم و سعی می کنیم بدون تجزیه و تحلیل رفتار یکدیگر، آنها را بهتر بشناسیم. با این حال، با وجود اشتیاق شما برای علاقه جدید خود، مهم است که به اتفاقاتی که در طول دوره به اصطلاح «ماه عسل» رابطه می افتد توجه کنید، زیرا این می تواند پایه خوبی برای یک رابطه طولانی مدت باشد.

در زیر در مورد اولین اشتباهاتی که منجر به شکست رابطه عاطفی شما در آینده می شود صحبت خواهیم کرد.

1- زندگی شخصی خود را کنار می گذارید

در ابتدای یک رابطه، قلب ما می خواهد هر لحظه بیداری را با شریک جدید خود بگذرانیم. به همین دلیل است که ما ارتباط خود را با خانواده و دوستان خود قطع می کنیم تا بتوانیم همیشه در کنار شریک عاشقانه خود باشیم.

مشکل چیست؟ این می تواند با از دست دادن روابط با خانواده و دوستان شروع شود و به تغییر شغل، نقل مکان به شهر یا کشور دیگر یا از دست دادن ارتباط با عزیزان گسترش یابد. در این صورت، شریک عاشقانه شما ممکن است علاقه خود را به شما از دست بدهد، زیرا شما سایه ای از خودتان شده اید.

چگونه آن را حل خواهید کرد؟ به یاد داشته باشید که هر رابطه سالم درجاتی از استقلال دارد، بنابراین سعی کنید اوقات فراغت خود را بر اساس اصل 20-30-50 تقسیم کنید. این بدان معناست که شما 50 درصد از وقت خود را با شریک زندگی خود، 30 درصد با دوستان و خانواده خود و 20 درصد از زمان خود را صرف خودت و تنهایی خواهید کرد.

2- رفتار بد را تحمل می کنید

بی احترامی به فضای شخصی تان، شوخی های بی فکر، تهدید به پایان دادن به رابطه، پیشنهاد برای تغییر ظاهرتان، به شما لقب های طعنه آمیز، پرخاشگر بودن، دائما دیرکردن، کنار گذاشتن تلفن همراه در زمان قرار، نادیده گرفتن بی میلی شما برای ادامه دادن یک قرار، نادیده گرفتن بی میلی شما برای قرار ملاقات… . بسیاری از مردم این علائم هشدار دهنده را دست کم می گیرند زیرا جنبه دیگری از رابطه آنها خوب به نظر می رسد.

مشکل چیست؟ اگر علائم هشدار دهنده یک رابطه سمی را برای مدت طولانی نادیده بگیرید، ممکن است روزی متوجه شوید که وقت و انرژی خود را صرف شخصی می کنید که سال ها با شما بد رفتار کرده است.

چگونه آن را حل خواهید کرد؟ مطالبه گر نباشید، فقط مودبانه انتظارات خود را بیان کنید، مانند “من طاقت دیر آمدن را ندارم” یا “دوست دارم فقط من و شما در قرارهایمان باشیم.” اگر این روش جواب نداد، فورا رابطه را ترک کنید و دیگر برنگردید.

3- تجربیات قبلی خود را رها نمی کنید

برخی چیزها بهتر است در گذشته باقی بمانند، از جمله شرکای عاشقانه گذشته شما، مقایسه شریک عاشقانه جدید خود با آنها و عادات قدیمی شما در روابط قبلی.

مشکل چیست؟ صحبت بیش از حد در مورد سابق خود می تواند برای شریک جدید شما واقعا آزار دهنده باشد. شریک عاشقانه شما ممکن است شروع به مقایسه خود با خجالت عاطفی قبلی شما کند که می تواند رابطه شما را از بین ببرد. به علاوه، وقتی دائماً شریک زندگی خود را بر اساس کسانی که قبل از او بودند قضاوت می کنید، استانداردهای بالا و دست نیافتنی تعیین می کنید.

راه حل چیست؟ روابط عاطفی قبلی شما مهم هستند زیرا در شکل دادن به فردی که امروز هستید نقش داشته اند و می توانند به شما کمک کنند تا متوجه شوید چه ویژگی هایی در یک فرد برای شما ارزش قائل هستید. اما باید این اصل طلایی را به خاطر بسپارید: هنگامی که از رابطه فعلی خود راضی هستید، هرگز در مورد شرکای عاشقانه قبلی خود صحبت نکنید.

4- با هم صحبت نمی کنید

“اگر شریک زندگی من واقعاً مرا دوست داشت، می دانست که به چه چیزی نیاز دارم و آن را به من می داد.” بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانند ذهن شریک عاشقانه خود را بخوانند. اما اینطور نیست و این یکی از جدی ترین اشتباهات افراد در روابط عاطفی است.

مشکل چیست؟ مانند اجتناب از بحث، صحبت نکردن می تواند طرفین را در رابطه گیج کند و باعث سوء تفاهم شود. و هر گونه احساسات منفی حل نشده در نهایت به رنجش تبدیل می شود.

راه حل چیست؟ شاید در ابتدا صحبت در مورد خواسته ها و نگرانی هایتان سخت باشد، اما انجام این کار ضروری است. برای تداوم یک رابطه، باید با شریک زندگی خود در مورد آنچه به دنبال آن هستید صادق باشید. به یاد داشته باشید که شما نیز باید به سخنان او گوش دهید. در حالت ایده آل، این زمانی است که می توانید به تعادل کامل بین صحبت کردن و گوش دادن دست پیدا کنید.

5. دیدگاه غیر واقعی نسبت به شریک عاطفی خود دارید

همه ما انسان هستیم و گاهی اشتباه می کنیم. با این حال، برخی افراد در دوره به اصطلاح «ماه عسل» رابطه خود، این موضوع را فراموش می کنند، زیرا هنوز عینک خوش بینی از چشمانشان نیفتاده و شریک عاطفی خود را کامل می بینند. اما همیشه هزینه آن را بعدا پرداخت می کنند.

مشکل چیست؟ بت ساختن از شریک عاشقانه خود باعث ناامیدی در آینده می شود، زمانی که متوجه شوید که آنها مانند شما فقط انسان هستند.

مشکل چیست؟ از داشتن انتظارات بالا و غیر واقعی از شریک عاشقانه خود اجتناب کنید. در عوض، بر نحوه رفتار او با افراد دیگر (دوستان و خانواده، پیشخدمت بار و غیره) تمرکز کنید. احتمالاً شریک عاشقانه جدید شما عینک خوش بینانه مشابه شما را به چشم می زند، بنابراین می تواند به شما بینشی نسبت به آنها بدهد.

6- مثل دیگران رفتار می کنید

ما همیشه می‌خواهیم بهتر از آنچه هستیم به نظر برسیم، بنابراین ویژگی‌های نه چندان خوب خود را تا آنجا که ممکن است پنهان می‌کنیم، اما می‌دانیم که این برای همیشه دوام نخواهد داشت. علاوه بر این، ما فکر می کنیم که همه دروغ های کوچک و مصلحتی که می گوییم هیچ تأثیری بر روابط عاطفی ما ندارند، بنابراین برای خشنود کردن شریک عاشقانه خود یا اجتناب از درگیری، حقیقت را کمی تغییر می دهیم. اما کم کم از خود می پرسیم چه اشتباهی مرتکب شدیم.

مشکل چیست؟ پنهان کردن و دروغ گفتن به شریک عاشقانه خود از ابتدای رابطه فقط می تواند منجر به دروغ های بزرگتر شود. اگر رابطه جدید شما بر اساس دروغ ساخته شده باشد، احتمالاً از هم خواهد پاشید زیرا رابطه شما با شریک عاشقانه تان بر اساس دروغ ساخته شده است.

راه حل چیست؟ صداقت و اعتماد، احترام متقابل و درک، کلیدهای دستیابی به یک رابطه عاطفی سالم است. لازم نیست در مورد هر دقیقه از زندگی خود با شریک زندگی خود صحبت کنید، اما نباید عمداً چیزهای مهم را از او پنهان کنید. تشخیص اینکه آیا چیزی رازی است که برای خود نگه می دارید یا چیزی که واقعاً مهم نیست، دشوار نیست. اگر به خاطر صحبت نکردن در مورد آن احساس گناه می کنید، این رازی است که باید با شریک زندگی خود در میان بگذارید.

7- سعی می کنید شریک عاطفی خود را کنترل کنید

تلاش برای کنترل زندگی شریک زندگی خود معمولاً نشانه این است که شما یک مشکل جدی خیانت دارید. این شامل حسادت و رفتار از روی حسادت، تلاش برای کنترل رفتار شریک زندگی‌تان و بررسی مداوم او می‌شود.

مشکل چیست؟ اگر سعی کنید هر حرکت شریکتان را کنترل کنید یا در مورد آن نظر بدهید، ممکن است احساس کند که می‌خواهید دنیای او را محدود کنید و چیزهایی را که برایش مهم هستند از بین ببرید. در نتیجه می توانید او را از خود دور کنید.

راه حل چیست؟ شما نباید هر از گاهی به شریک عاشقانه خود پیامک بزنید تا ببینید او در حال انجام چه کاری است. وقتی فوراً به پیام شما پاسخ نمی‌دهد با او تماس نگیرید. شریک عاشقانه شما یک بزرگسال است و نباید مانند یک کودک با او رفتار کنید.

8- تفاوت های بزرگ خود را نادیده می گیرید

تشابه ارزش های اصلی طرفین رابطه برای شکل گیری یک رابطه دائمی و سالم بسیار مهم است. اما اکثر افراد در دوره به اصطلاح «ماه عسل» رابطه خود این موضوع را نادیده می گیرند و بعداً پشیمان می شوند زیرا مسائلی مانند مذهب، دیدگاه های سیاسی، اصول اخلاقی، خانواده، دوستان، وضعیت شغلی و مالی، شخصیت ما و … در هر مرحله از رابطه عاطفی نادیده گرفته می شود.

مشکل چیست؟ با وجود اینکه شما سلیقه‌های مشابهی در موسیقی دارید و از گذراندن وقت با هم لذت می‌برید، چنین چیزهایی بیشتر به علایق ما مربوط می‌شود، نه دیدگاه ما به زندگی. دیر یا زود باید با ارزش های شریک زندگی خود مقابله کنید. اگر تفاوت های شدیدی بین ارزش های اصلی شما و ارزش های شریک عاشقانه تان وجود داشته باشد، رابطه شما خوب پیش نمی رود.

راه حل چیست؟ برای اینکه بعداً در رابطه ناامید نشوید و وقت خود را برای رابطه ای که محکوم به شکست است تلف نکنید، قبل از اینکه رابطه شما جدی تر شود، وقت بگذارید و این موضوع را با شریک عاشقانه خود در میان بگذارید.

9- بیش از حد به شریک عاطفی خود وابسته می شوید

هنگامی که یک رابطه عاشقانه جدید برقرار می شود، ما همیشه سعی می کنیم با شریک عاشقانه خود پیوند قوی برقرار کنیم. به همین دلیل است که ما می توانیم به شریک عاشقانه خود بسیار وابسته و چسبیده باشیم و دلمان می خواهد بیشتر وقت خود را فقط با او بگذرانیم.

مشکل چیست؟ گاهی اوقات اگر اجازه ندهید شریک عاشقانه تان از شما دور شود، فقط باعث دور شدن شما از یکدیگر می شود. ممکن است شریک زندگی شما احساس کند که او را محدود می کنید، که ممکن است منجر به رفتار غیرمنتظره او شود، مانند رفتن به سراغ دیگران و حتی خیانت.

راه حل چیست؟ همه گاهی به زمان تنهایی نیاز دارند و شما باید این را درک کنید. بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید رابطه‌تان در درازمدت کار کند، همچنان فردی با اعتماد به نفس و مستقل باشید که قبل از ملاقات با شریک زندگی‌تان بودید.

10- رابطه خود را خیلی سریع پیش می برید

روابط عاطفی جدید می توانند خیلی سریع پیشرفت کنند. در ابتدا، هر زمان که در مقابل شریک عاشقانه جدید خود می ایستید، قلب شما در قلب شما نیست و پس از آن نمی توانید در مورد آینده مشترک خود به عنوان یک زوج خیال پردازی نکنید. اما اگر شروع کردید به رویاپردازی در مورد فرزندان آینده خود و خانه ای که در آن با خوشبختی زندگی می کنند، باید فوراً متوقف شوید.

مشکل چیست؟ حتی اگر به نظر می رسد که شریک زندگی شما همان فردی است که همیشه به دنبالش بوده اید، جدی شدن خیلی سریع می تواند فشار غیرضروری را بر رابطه در حال توسعه شما وارد کند و شریک زندگی تان را احساس ترس کند. همچنین، حرکت خیلی سریع در یک رابطه می تواند باعث شود همه چیزهای کوچکی را که ممکن است قبلاً در رابطه از آن لذت می بردید، فراموش کنید.

راه حل چیست؟ از گذراندن برخی از مراحل رابطه اجتناب نکنید. همه اینها برای شناخت درست یکدیگر لازم است. اولین قرار عاشقانه شما، اولین مشاجره شما، اولین سفر شما. از تمام فعالیت هایی که با هم انجام می دهید لذت ببرید و در عین حال جنبه های پنهان شخصیت شریک عاشقانه خود را کشف کنید.

منبع سایت روزیاتو

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا