اخبار روز

نبود زیرساخت های لازم برای مدیریت آب های سطحی یا ایجاد تعاونی های تولیدی باعث افزایش اشتغال می شود.

به گزارش خبرنگار اخبار آنلاین ششمین مناظره انتخاباتی خبرگزاری مگتو کرمانشاه با حضور غزل قلوزی و احمد چوپانیان نامزدهای دوازدهمین دوره شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه برگزار شد.

این مناظره با طرح پرسش و بیان آزادانه طرح ها و راهکارها در دو بخش جهت ارائه دیدگاه های نامزدها انجام شد.

برای حل معضلات اجتماعی حوزه انتخابیه خود چه برنامه ای دارید؟

غزل قلوزی: اولین قدم شناخت چالش های اجتماعی است. متأسفانه در سطح ملی و استانی با آسیب های اجتماعی در مقوله های کلان و خرد مواجه هستیم، بیکاری می تواند عامل فساد و آسیب های فراوان باشد.

با توجه به تأثیر مستقیم بیکاری بر بسیاری از معضلات اجتماعی یکی مقام معظم رهبری فرمودند یکی از برنامه های من این است که بنگاه های تعاونی با سرمایه مشترک جمعیت استان ایجاد و ایجاد کنیم، تعاونی فروش و تولید داریم، ایجاد بنگاه های تولیدی زمینه اشتغال بسیاری را فراهم می کند، در مجلس فعلی نقش تعاونی ها در استان و کشور.

برای افزایش اعتماد مردم به شورای اسلامی چه برنامه ای دارید؟

احمد چوپانیان: یکی یکی از اقدامات لازم، صداقت با مردم است. از آنجایی که برخی از وعده های محقق نشده نمایندگان قبلی در اذهان عمومی باقی مانده است، نماینده باید در ابلاغ وعده های خود با مردم صادق باشد.

نکته دوم برگزاری جلسات با نخبگان و تعامل با آنهاست. برنامه ها باید به صورت تیمی انجام شود و نماینده در سطح استانی و کشوری به درستی برنامه ریزی شود تا اعتماد ملی جلب شود. تخصص و تعهد نماینده برای دفاع از حقوق مردم لازم است.

به عنوان نماینده مجلس برای تصمیم گیری در خصوص عزل و انتصاب مدیران استانی چه برنامه ای دارید؟

غزل قلوزی: مشکلی که در حال حاضر به عنوان آسیب وجود دارد، اخراج و نصب مناسب است. در این زمینه باید قانون سختگیرانه ای وجود داشته باشد که در هر سازمانی باید کارشناسان تعیین شوند.

چه برنامه های بودجه ای برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا وجود دارد؟

احمد چوپانیان: بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم گسترش امکانات روستایی است. در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی برخی از روستاها پیشرفت چشمگیری داشته اند. یکی یکی از مشوق ها ساخت مسکن با امکانات مناسب برای مردم ساکن روستا است.

راهکار شما برای مقابله با تحریم های بین المللی علیه کشور چیست؟

غزل قلوزی: ضرر تحریم ها را نمی توان نادیده گرفت، اما تحریم ها هم تهدید هستند و هم فرصت. مثلا پتروشیمی فرصت خوبی است که با وجود تحریم ها و بحث ایجاد سرمایه گذاری مشترک با کشورهای منطقه در پتروشیمی به خودکفایی رسیده ایم، تبادل فناوری بسیار مهم و مطلوب است.

اجرا و اجرای 24 سیاست اقتصاد مقاومتی و پیگیری آنها می تواند بسیار موثر باشد. در صورت امضای قرارداد با پنج کشور منطقه می توانیم هزینه های لازم را از آنها دریافت کنیم.

چشم انداز شما برای تعادل بین توسعه صنعتی و الزامات زیست محیطی چیست؟

احمد چوپانیان: در حال حاضر توازن مناسب هنوز حاصل نشده است، در استان ما مراکز صنعتی نسبت به سایر استان ها محدود است، اکنون بهتر است از سوخت های سازگار با محیط زیست و کم خطر استفاده شود.

چگونه می خواهید سیستم آموزشی را با بازار کار تطبیق دهید؟

غزل قلوزی: باید در این زمینه نوسازی انجام شود زیرا می بینیم بسیاری از رشته ها کاربردی نیستند. بازسازی باید در راستای همسان سازی ظرفیت ها و گسترش رشته های کاربردی و همچنین افزایش ظرفیت رشته هایی که باعث افزایش بهره وری در جامعه می شود، انجام شود.

راهکار شما برای ترویج و تقویت فرهنگ محلی چیست؟

احمد چوپانیان: بهترین راه برای حفظ این فرهنگ، آموزش آن به نسل آینده است. اگر بتوانیم در مؤسسات آموزشی فرهنگ لازم را به فرزندانمان بدهیم، خوب عمل می کنیم.

غزل قلوزی ضمن بیان دیدگاه های خود اظهار داشت: یکی یکی از برنامه‌های من که در مجلس اجرا می‌شود، مخالفت شدید با دلاری‌شدن هزینه‌های داخلی است، زیرا باعث افزایش هزینه تولید و کاهش سطح آن می‌شود. حتی با در نظر گرفتن درآمدهای ریالی همه شرکت ها، دلاری شدن درآمدهای داخلی اشتباه است و یکی از عوامل اصلی تورم است.
وی ادامه داد: بحث دوم مربوط به طرح انحلال بانک های خصوصی است که دو بانک خصوصی نیز منحل می شوند. بانک‌های خصوصی معمولاً پول را بین سرمایه‌داران توزیع می‌کنند و زمانی که پول را از مدار مفید اقتصادی حذف می‌کنند، سیستمی از لیبرالیسم سرمایه‌داری ایجاد می‌کنند. یکی یکی از عوامل تورم است.

وی افزود: اینکه افزایش تقاضا منجر به تورم می شود در حال حاضر صحت ندارد و در شرایط فعلی تورم ناشی از تقاضای بالا نیست و در واقع قدرت خرید مردم پایین است و تقاضا در حال حاضر پایین است. ”

احمد چوپانیان با انتقاد از دیدگاه قالوزی گفت: بحث بانک های خصوصی اکنون در کشور به یک معضل تبدیل شده است، در حال حاضر نظام عادلانه ای وجود ندارد و هر زمان حقوق بگیران و مستمری بگیران اعتراض کنند با افزایش حقوق ها با تورم مواجه می شوند.

احمد چوپانیان در بیانیه خود گفت: برنامه من در شورای اسلامی این است که با کمیسیون کشاورزی مذاکره کنم. یکی یکی از مشکلات فعلی بحران آب کشاورزی و آب شرب است، اولین کاری که در کشاورزی انجام می دهیم مدیریت مدیریت آب است.

وی ادامه داد: باید کمیسیون قوی در بحث کشاورزی در شورای اسلامی وجود داشته باشد که برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و با توجه به استان ثروتمند ما می توان طرح های مطلوبی در بحث کشاورزی در نظر گرفت.

غزل قلوزی با انتقاد از دیدگاه چوپانیان اظهار داشت: یکی یکی از مشکلات فعلی ما نبود زیرساخت های لازم برای انتقال آب های سطحی است. ما شاهد این واقعیت هستیم که این منابع خدادادی در زمان بارندگی هدر می رود و گاهی مضر است.

وی ادامه داد: موضوع دوم، برخورد قاطع با حفر چاه های غیرمجاز است. حفر این چاه ها نه تنها باعث کم آبی می شود بلکه منجر به تضعیف لایه های زیرزمینی می شود.

۴۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا