اخبار روز

نامه محرمانه ساواک درباره نوه امام (ره)

به گزارش خبرگزاری مگتو، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه 15 درگذشت. اردیبهشت ماه او در سال 1403 در سن 86 سالگی درگذشت و جسدش در روز هشتم به خاک سپرده شد. اردیبهشت ماه پس از دفن در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در مقبره شیخ فضل الله به خاک سپرده شد.

به گزارش تسنیم، محل دفن وی از این جهت نمادین است که مقبره شیخ فضل الله نوری در سال های دور محل ملاقات امام خمینی (ره) و آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی بوده که علاوه بر فعالیت در اصلاحات. کمیته هزوه هر روز در غروب آفتاب. آنجا صحبت کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال 1333 پیوند دو خانواده یزدی خمینی و حائری بود. این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی به همراه پدر و اولین مرحله تا شهادت همسرش وارد مرحله جدیدی شد. آبان در سال 1356 معصومه حائری بارها به نجف سفر کرد.

یکی اسناد موجود در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی (پرونده شماره 392) نشان می دهد که اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری مبنی بر صدور گذرنامه برای سفر به عراق موافقت کرده است. بر اساس این اسناد، پلیس کشور طی نامه ای محرمانه به ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور، درخواست صدور مجوز خروج از کشور را استعلام کرد:

«شهرسازی کل کشور
تاریخ 13/06/46
از پلیس ملی (اداره اطلاعات)
مسئول ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه 69235 قم متولد 1317

نامبرده در اظهارات خود اظهار داشت که مدتی پیش برای دیدار با بستگان خود از عراق به ایران بازگشته و برای اینکه بتواند به کشور مذکور نزد همسرش حاج سید مصطفی خمینی برگردد، درخواست خروج از کشور را داده است. . لطفاً برای تحقق خواسته مشارالیس سفارش دهید.

رئیس نیروی انتظامی کل کشور. سپهبد مبصر به نمایندگی از سردار سرتیپ صمد پاکپور

۲۷۲۱۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا